560 Reacties
één maand geleden
Hoi,
Niet echt een vraag.. maar even van me afschrijven.
Ik denk er af en toe aan om af te gaan bouwen met de bv. Het loopt allemaal prima en gaat soepel, ze drinkt en groeit goed. (Mag niet klagen dus)
Bij mij drinkt ze beter dan de gekolfde bv uit de fles, ze komt nog iedere 2 uur overdag. (Ze is nu 3,5 maand).
Ik vind het best pittig dat ze zo van mij afhankelijk is. Dat ik niet makkelijk even weg kan zonder haar (of zonder kolf).
Het is ons 2e kindje. Bij de eerste had ik dit gevoel niet of veel minder en heb ik 11 maanden gevoed. Had niet verwacht dat ik me zo zou voelen nu.
Ergens wil ik stoppen zodat ik me meer mezelf voel, m’n eigen dingetjes kan doen, op pad kan met de oudste zonder baby, maar aan de andere kant wil ik ook even volhouden omdat het borstvoeden zo goed is voor haar, de hechting etc.
Zijn er meer mama’s die dit hebben?
één maand geleden
Reactie op Mama1507
Hoi,
Niet echt een vraag.. maar even van me afschrijven.
Ik denk er af ...
Hiii,
Bij borstvoeding moet je altijd je gevoel achteraan gaan. Je moet het leuk blijven vinden.
Ik vind het soms ook vervelend. Je moet altijd je baby bij je hebben of zoals je zegt de kolf als je lang weg bent. I
Bij mijn eerste kon ik geen borstvoeding geven en nu bij mn 2e wel. Hierdoor is het voor mij een heel fijn gevoel.
Misschien kan je borstvoeding en kunstvoeding geven? Ochtenden en avond borstvoeding en de rest kunst? Wellicht een idee?
MOD
één maand geleden
Heeft er iemand ervaring met de mam fles?
Onze kleine meid pakt de dr. brownfles niet meer. Ze zuigt er niet eens aan waardoor ze nauwelijks drinkt? Uiteindelijk druppelt er zoon 150 ml in 8 uur tijd naar binnen.
Ze neemt geen enkele speen en een andere fles hebben we nog niet geprobeerd.
één maand geleden
Reactie op Sopermama-Lisa
Onze kleine meid pakt de dr. bro ...
Hier vanaf het begin een mam fles (speen 0) en mam speentjes. Zat hier ij een gratis babypakket. Kleine man pakt hen zonder moeite
MOD
één maand geleden
Reactie op Chantal1491
Hier vanaf het begin een mam fles (speen 0) en mam speentjes. Zat hier ij e ...
Weet je toevallig nog welk pakket? We willen de opties zo goedkoop mogelijk proberen.
één maand geleden
Ik heb een mam fles aangeschaft, omdat mijn dochter ook rommelig ging deinken.
Heb al veel flessen gehad, waaronder ook dr Brown's (wel de smalle).
De mam fles nu 2 weken in gebruik, maar dat gaat wel goed!
één maand geleden
Weet je toevallig nog welk pakket? We willen de opties zo goedkoop mogelij ...
Ik dacht die van babydump ;) zat een fles (met 0 speen) en een speentje in. Heb nu nog 2 extra speentjes besteld. Hier zonder enige moeite dat hij hem neemt
één maand geleden
Mijn dochter van nu 3 pakte ook geen een fles behalve die van lansinoh, die speen voelt ook zachter aan ofzo. Nu bij mijn zoontje van 14 weken als eerste mee gestart en hij pakt hem direct goed
één maand geleden
Hier gebruiken wij ook de man flessen. Bij de oudste nooit problemen mee gehad en nu ook bij de 2e pakt hij de fles heel goed! Hier dus hartstikke blij met mam.
Ze zeggen dat de flessen 94% speenacceptatie hebben.
Hopelijk vallen jullie daar ook onder!
één maand geleden
Worden jullie soms ook zo moe van die opmerkingen? Vooral schoonmoeder; ‘geef je nu nog borstvoeding’, baby huilt ‘misschien is je voeding niet voedzaam’, baby heeft een krampje ‘heb je zeker wat verkeerds gegeten’. En vandaag als klap op de vuurpijl ‘heb je hem buikgriep via de borstvoeding gegeven?’ 🤦🏼♀️
één maand geleden
Reactie op Framblijtje
Worden jullie soms ook zo moe van die opmerkingen? Vooral schoonmoeder; ‘ge ...
Jahoor heel bekend. Of de opmerking: kind slaapt niet door, dus je hebt geen 'bodem' in je voeding.
Moet hij nu alweer drinken??
één maand geleden
Reactie op Framblijtje
Worden jullie soms ook zo moe van die opmerkingen? Vooral schoonmoeder; ‘ge ...
Oh zo herkenbaar. Ook elke keer, lastig dat je niet weet wat ze binnenkrijgt... Of moet je nu alweer voeden als ze een keertje na 2 uur al komt. Oh dan is kunstvoeding veel makkelijker...
één maand geleden
Weet je toevallig nog welk pakket? We willen de opties zo goedkoop mogelij ...
Ik heb een kleine mam fles liggen. Is uitgekookt en 1x geprobeerd. Onze dochter pakt hem niet. Je mag hem overnemen en dat je alleen de verzendkosten betaald. Of ophalen als je uit de buurt komt. Hier is het een zoektocht geweest. Wij begonnen met de Difrax en die begon ze opeens te weigeren. Nu de Philips avent fles met speen 5 erop. 🙈
MOD
één maand geleden
Reactie op Sannie23
Ik heb een kleine mam fles liggen. Is uitgekookt en 1x geprobeerd. Onze doc ...
Gister heb ik het nog snel via Amazon besteld. Gelijk 2 flessen en spenen. Mocht het toch niet pakken stuur ik gelijk de ongebruikte spullen.
Het is echt weer anders met elk kindje. We maken dit pas voor de 1e keer mee. Haar broer en zussen waren daar juist heel makkelijk in.
één maand geleden
Nog meer baby's die overdag onrustiger drinken door (vermoedelijk) sprong 4? Hierdoor drinkt mijn zoontje soms maar heel kort, gaat dan om zich heen kijken, stopt zijn duim of vuist in zijn mond en raakt afgeleid. Echter hierdoor heeft hij soms na 1,5-2uur alweer trek. Ook s nachts komt hij vaker sinds vorige week. Hij is nu bijna 15 weken.
één maand geleden
Reactie op N2024_
Nog meer baby's die overdag onrustiger drinken door (vermoedelijk) sprong 4 ...
Yes, groeispurt