561 Reacties

één maand geleden

Reactie op assshoo

Vraagje, s het normaal dat mijn borsten soortvan leeg voelen ? Ik heb het i ...
Ik denk dat je melkproductie goed gereguleerd is op basis van wat ik weet. Maar ben geen expert

één maand geleden

Reactie op assshoo

Ja dit is normaal! Hoe oud is je baby nu? Ik heb dit altijd tijdens regeldagen of als ze een groei speurt of sprong heeft. Dit zijn echt hele zware periodes maar komt echt goed! Houd vol ❤️❤️. Ik heb deze momenten ook heel vaak. Je borsten zijn eigenlijk nooit echt leeg en blijven melk aan maken. Meestal duurt het 3/4 dagen dit verschilt per persoon. Het kan ook zijn dat ze bijvoorbeeld in de avond veel gaan clusteren om te willen doorslapen ook dan duurt het wel een aantal dagen..

één maand geleden

Reactie op ACSB

Ja dit is normaal! Hoe oud is je baby nu? Ik heb dit altijd tijdens regelda ...
Ze is nu 15wk. K moet zeggen dat ik het idee heb dat ze in sprong 4 zit. Of idd groeispurt

één maand geleden

Reactie op assshoo

Hoe ouder je kindje wordt hoe minder volle borsten. Je borsten passen zich steeds beter aan. Hoor je haar slikken? Misschien kun je daar op letten. Ook voldoende plasluiers zijn belangrijk. Ik zou zeker niet fulltime gaan kolven, dat is dan onnodig meer werk.

één maand geleden

Reactie op CarolineF1986

Ik denk dat je melkproductie goed gereguleerd is op basis van wat ik weet. ...
Ja dit zou idd ook kunnen. Tijdje ging het niet goed omdat ik ongesteld was maar nu beter gelukkig en in de avond na ongeveer 2uurtjes kolf ik prima 120. En dit is wat ze normaal uit een flesje krijgt. Moet me niet zorgen maken maar k moet zeggen dat ik ook heel de tijd bezig ben, fysiek/mentaal pff ook nog 3 jarige hier. Slapeloze nachten😢😢Gaat goed komen hopelijk

één maand geleden

Reactie op ROSAXX

Hoe ouder je kindje wordt hoe minder volle borsten. Je borsten passen zich ...
Dit, plus dat drinken aan de borst altijd nog meer je productie positief stimuleert (want je baby haalt er meer melk uit dan een kolf). Dus als het niet nodig is, zeker niet volledig gaan kolven hoor!

één maand geleden

Hebben jullie ook zo’n last van schouders en nek? 😭😭😭

één maand geleden

Reactie op momlin

Yep! Wat een ellende!😭

één maand geleden

Reactie op momlin

Ik probeer nu thuis zoveel mogelijk liggend te voeden. Zo kan ik wat meer ontspannen en heb stukke minder pijn. Had ook hoofdpijn door de pijn in schouders en nek.

één maand geleden

Reactie op momlin

Pffff wil het er niet over hebben. Het lukt mij niet om liggend te voeden. Kan dan gewoon geen houding aannemen 😭. Liggend voeden ziet er namelijk zo rustgevend uit 🫠

één maand geleden

Reactie op seren1038

Pffff wil het er niet over hebben. Het lukt mij niet om liggend te voeden. ...
Ik kon liggend voeden in het begin ook voor geen meter. Mij inmiddels lukt het ons wel. Het is s nachts ook ideaal. Vriend legt zoontje bij mij neer en ik wordt daardoor niet ‘wakker wakker’. Naderhand gooit vriend zoontje weer in de cosleeper. Cosleeper staat aan vriend zn kant, hij slaapt namelijk binnen 1 minuut ongeveer weer 😅. Maar wat ik eigenlijk wil zeggen, probeer het af en toe weer eens. Je kindje weet inmiddels ook beter hoe hij/zij moet drinken. Tip; leg wel een doek onder zijn/haar hoofd tegen het knoeien, anders heb je een nat bed 😂

één maand geleden

Reactie op Framblijtje

Ik kon liggend voeden in het begin ook voor geen meter. Mij inmiddels lukt ...
Hahaha, gooien met je zoontje 😁 heerlijk zo'n teamwork. 😆

één maand geleden

Reactie op CarolineF1986

Hahaha, gooien met je zoontje 😁 heerlijk zo'n teamwork. 😆
Hahah, sorry bedoel legt 😂😂

één maand geleden

Dames, vraagje. Als jullie kleintje s nachts wakker wordt geven jullie dan een speentje of gaan jullie direct voeden? Ik merk hier dat hij vaak genoeg wel wat langer door kan slapen als ik een speen geef en tegelijkertijd lijkt/klinkt het ook alsof hij honger heeft. Laatste nachten haal ik hem er direct uit voor een voeding en dan drinkt hij ook altijd wel. Ik twijfel soms zo erg! Helemaal.nu we in sprong 4 zitten en hij om de 2-3 wakker is.

één maand geleden

Reactie op N2024_

Dames, vraagje. Als jullie kleintje s nachts wakker wordt geven jullie dan ...
Je begint met aanbieden van voeding en direct stoppen als het niet meer actief drinken is. Ze hebben echt meer nodig tijdens zo'n sprong

één maand geleden

Reactie op N2024_

Ik voed! Wil absoluut niet dat ze trek heeft en ze dan maar noet sabbelen op een speen. Lijkt me heel frustrerend.. Als het geen honger is, merk je het snel genoeg. Enige sidenote; Als het binnen 2 uur zou zijn, dan zou ik wel speen proberen. Alles daarbuiten lekker laten drinken.

één maand geleden

Reactie op N2024_

Ik ervaar hetzelfde dilemma. Hij wil zowel overdag als ‘s nachts iedere 2 a 3 uur drinken. Overdag voed ik steeds op verzoek, in de nacht stel ik het af en toe uit met een speentje, vaak slaapt hij dan nog een half uurtje langer. Ik heb dat zelf soms even nodig om bij te tanken.

één maand geleden

Reactie op N2024_

Ja ik ken het dilemma. Bij ons is het speentje terug stoppen vaak wel succesvol, maar dan slaapt hij super onrustig waardoor ik toch niet slaap. En de voeding komt sowieso dan een half uur of uur later wel. Dus ik ben voorstander van voeden!

één maand geleden

Reactie op N2024_

Hier wordt ie eigenlijk alleen maar wakker als ie honger heeft. Dus meestal meteen voeden (en gaat dan weer slapen zonder speen). Nu is deze baby geen mega fan van de speen. De oudste sliep veel onrustiger en die gaf ik vaak wel eerst een keer een speen, want die had dat soms nodig om verder te slapen (en sliep dan weer een lang stuk). Dus elke baby is ook weer anders.

één maand geleden

Reactie op N2024_

Ik stop eerst 2/3x de speen terug en merk snel genoeg of hij dat oke vind of onrustig blijft. Maar dit doe ik pas sinds ik weet dat ie goed groeit uiteraard. Ook merkte ik het aan de ochtend voeding. Als deze in de ochtend kort/weinig was/is of niet direct hoeft weet ik dag ik eigenlijk meer dan nodig heb gevoed. Nu in sprong vier wil hij vooral nabijheid in de nacht volgens mij. Dus 2x een klein slokje om weer in te dutten terwijl voor sprong 4 een speen vaker volstond.