569 Reacties
één maand geleden
Reactie op Beanie85
Na de 1e ochtendvoeding kolven al geprobeerd?
Nee nog niet, ik start morgen ochtend. Zodat ik weet hoe mijn schema eruit gaat zien ongeveer op werk. Opzich komt het dan wel goed denk ik, als ik morgen,woensdag,donderdag ochtend kolf. Dwn heb ik hopelijk 3voedingen. Maar s dit wel genoeg als ik 8u weg ben. Geen idee
één maand geleden
Reactie op Framblijtje
Sowieos na de eerste ochtendvoeding kolven, dan is je productie het hoogst. ...
Pff na elke voeding, heb ik een keer geprobeerd toen ik te maken had met een productie dipje. Nou petje af voor fulltime kolvers, echt waar. Wat een gedoe joh😢😭😭flessen wassen, kolf schoonmaken pff ik ga na de ochtendvoeding kolven. Ff kijken hoe dit gaat en in de avond voordat ik ga slapen
één maand geleden
Reactie op assshoo
Iemand enige idee hoe ik vóór donderdag (ik begin dan met werken) de koelka ...
Hier kolf ik ook voordat ik naar bed ga. De kleine krijgt laatste voeding rond 19u en ik kolf dan rond 22u nog een keer (vaak even power kolven). Elke keer niet een volledige voeding, maar helpt wel als je bijvoorbeeld ook nog na je ochtend voeding kolft.
één maand geleden
Reactie op assshoo
Iemand enige idee hoe ik vóór donderdag (ik begin dan met werken) de koelka ...
Inderdaad na de ochtend voeding kolven.
Maar waarom niet een flesje uit de vriezer? Tijdens het werk heb je met kolven dat flesje als het goed is weer over en kun je dat weer in de vriezer doen.
één maand geleden
Reactie op assshoo
Nee nog niet, ik start morgen ochtend. Zodat ik weet hoe mijn schema eruit ...
Ja, maar misschien een gekke vraag maar waarom begin je nu pas als je een verse voorraad wil achterlaten haha? 😅
3 voedingen op 8 uur moet genoeg zijn,
Ik doe bijv. 08.00 voeden thuis, naar m'n werk.
Kolven om de 3 uur, dochtertje drinkt dan dus rond 11, 14 en 17 u, dus 3 voedingen van maximaal 120 ml. Als ik thuis kom vaak gelijk weer voeden.
één maand geleden
Hoi, hier ook weer begonnen met werken, en vind het nu ingewikkeld hoe het qua voeding zit. Sochtends voed ik haar zelf (normaal zitten m’n borsten dan heel heel vol, maar de laatste drie dagen vind ik dat ook al tegenvallen) en rond 10 uur een eerste kolfsessie, dan om 1 u en dan om 3 u. Om 10 uur haalde ik er eerst makkelijk 200 uit, of zelfs een keer 250 toen ik door vergaderingen pas om 11.30 ging kolven, maar deze week kwam er net 160 uit.. de tweede kolfmomenten vallen heel erg tegen; 80 en 95. Om 6 u ben ik weer thuis en geef ik haar borstvoeding, alleen lijkt het dan elke keer alsof ze dan niet voldoende kan drinken en wordt ze humeurig. Op de opvang geven ze haar nu makkelijk 3 flesjes van 150, maar zoveel kan ik zelf echt niet kolven; wat te doen? Voorheen gaven we haar ook altijd 120 met flesjes, maar dat is de afgelopen 3 weken echt niet meer genoeg.. de ene dag wil ze 5 voedingen in totaal en de andere dag 6, ik vind het maar verwarrend. Vooral met de slaapregressie waar ze ook midden in zit, vind ik het maar een onzekere en lastige periode! Daarnaast heeft ze sinds 2 weken ook weer echt veel poepluiers, deze week na elke voeding wel 1.. begin te twijfelen of het niet diarree is, maar verder lijkt ze niet ziekig. Ook ruikt het anders, soms heel zuur! Dus ik dacht misschien tandjes, maar ik voel nog niks. Ze is nu 19 weken.
één maand geleden
Hallo! Zijn er nog meer mama's die nog steeds 's nachts om de 2 a 3 uur borstvoeding geven? Ze drinkt elke keer echt goed dus neem aan dat ze honger heeft. Ze valt daarna ook weer in slaap. Ze pakt geen speentje. Wil even weten of ik niet de enige ben en of dit nog normaal is of dat er een manier is om dit 's nachts te minderen. Geef trouwens op verzoek :).
één maand geleden
Reactie op Stefke2021
Hallo! Zijn er nog meer mama's die nog steeds 's nachts om de 2 a 3 uur bor ...
Hoi! Ja ik geef ook nog steeds om de 2 à 3 uur borstvoeding in de nacht. Overdag zit er meestal 3 uur tussen. Ze valt ook meteen weer in slaap, en ik ook. Volgens mij is het normaal. Ze is 21 weken.
één maand geleden
Ja, hier ook weer. Merk wel dat het overdag niet echt super lekker loopt. Nu ook verkoudheid en soms diarree. Ook te maken met eczeem. Nu 20 weken
één maand geleden
Ook om 5 uur brabbelen en verlatingsangst volgens mij. Gisteravond wilde hij pas gaan slapen om 22:30, na hele avond in mijn armen
één maand geleden
Reactie op Mama1507
Zijn er meer mama’s die ook ieder griepje/virus te pakken hebben nu ze bors ...
https://youtu.be/8zc243zUVqE?si=yUaZDqOeFfOd_S8o
één maand geleden
Reactie op Mama1507
Zijn er meer mama’s die ook ieder griepje/virus te pakken hebben nu ze bors ...
Heb je net een linkje gestuurd met tips. Bv heeft er niet per se mee te maken. Hoe het gaat met je immuunsysteem en darmen wel
één maand geleden
Reactie op momlin
Hoi. Mijn borsten lekken eigenlijk nooit. Maar sinds een paar dagen lekt li ...
Heb ik ook vaak. Even op de linker tepel duwen om het te stoppen. Zou fijn zijn als het een keer weggaat. Ik lees mee
één maand geleden
Reactie op anniedw
Mijn baby wil absoluut geen ontdooide bv drinken (niet op het Kdv en ook ni ...
Misschien eens versie afgekolfde mengen met ontdooide?
En dan als dat lukt, de verhoudingen steeds meer naar meer vriezermelk (beginnen met vooral veel verse en klein beetje van de vriezer).