549 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op jrd

Hoe vaak voeden jullie je kindjes? Afgelopen nacht en vandaag overdag slaap ...
Die van mij is 10 weken en drinkt nu gemiddeld 6 keer. Laatste keer rond 8 uur en dan slapt hij door tot de volgende ochtend (6:30) 4 klinkt weinig, maar houdt ze het dan de hele nacht vol?

2 maanden geleden

Reactie op jrd

Hoe vaak voeden jullie je kindjes? Afgelopen nacht en vandaag overdag slaap ...
Hier bijna 12 weken en net over naar 5x (soms 6). Als ze verder oké is, tevreden en genoeg plast lijkt het me geen probleem.

2 maanden geleden

Ja, ik vind 4 ook zo weinig! Maar ze heeft doorgeslapen tot 6 uur... Misschien was het eenmalig. Ik hou haar luiers en groei gewoon goed in de gaten. Dank voor jullie antwoord in ieder geval :)

2 maanden geleden

Reactie op JantieninKenia

Hoi ik heb ook een productiedip gehad nadat mijn kleine een tijd lang de bo ...
Wat een fijn advies! Hier heb ik zeker weten wat aan. Wel rot om steeds na de voedingen te moeten kolven, maar we doen het voor een goed doel! In de ochtend kolfde ik al na de voeding en daar haalde ik flink wat uit. Hierdoor heb ik een vriezerlade vol, maar de rest van de voedingen kolf ik (nog niet) na. Misschien wel een hele handige tip voor deze week nog. Ja aanleggen doe ik heel vaak! Alleen het aanbieden van beiden borsten kan hier nog wel is lastig zijn. Vaak zit ze al verzadigd van 1. Cb had destijds al wel aangegeven dat ik moest schakelen naar 2 borsten zodat mijn productie goed mee zou gaan. Heb ik een tijdje gedaan, maar gaf enorm veel stress. Heb jij daar misschien tips voor? En binnen welk termijn telt het nog als 1 voeding? Bied je de 2e borst echt gelijk aan of pas na 30 min?

2 maanden geleden

Reactie op willeke12345

Bij mij werkte het supplement ‘boezemvriendjes’ heel goed toen de productie ...
Vaker gehoord idd. Ga ik naar kijken. Dankjewel!

2 maanden geleden

Ik lees heel veel dat jullie na de ochtendvoeding nog nakolven voor in de vriezer. Doen jullie dan allebei de borsten nakolven of alleen de borst waaraan is gedronken? En wordt de melkproductie niet meer door na te kolven?

2 maanden geleden

Reactie op seren1038

Ik lees heel veel dat jullie na de ochtendvoeding nog nakolven voor in de v ...
Ik geef 1x per week een fles om te oefenen (moet nu wel naar 2x). Die geven we ‘s ochtends. Ik kolf dan beide borsten. Een deel is vervanging van de fles die hij krijgt. Vaak heb ik nog wel 100 ml ‘over’. Die gaat in de vriezer. Omdat ik het zo weinig doe krijg ik geen overproductie. Doe je dit dagelijks, dan wel. Ik wil je meegeven dat je echt niet een mega voorraad in de vriezer hoeft te hebben. Als je borstvoeding blijft geven heb je die vaak amper nodig (want je kolft wat nodig is).

2 maanden geleden

Reactie op seren1038

Ik kolf beiden borsten na. Soms als ze nog slaapt kolf ik gewoon alvast de voeding. Vanochtend was het bijv 210 ml en dan kijk ik wat ze op drinkt vaak rond de 110/120 ml. De rest heb ik ingevroren. Ik merk zelf geen overproductie en doe het al 2,5 maand.

2 maanden geleden

Reactie op seren1038

Ons kind slaapt door dus slaat 1 voeding over. Ik bied altijd 2 kanten aan, dus ‘s ochtends zou ik haar 2 voedingen kunnen geven. Ik kolf daarom ook de borst af waar ze niet van drinkt zodat daar de druk volledig af is. Mocht ze een keer ‘s ochtends niet veel dorst hebben en ik heb in de aangeboden borst nog een flink gevuld gevoel kolf ik die ook nog kort even af. Mijn productie is hierbij stabiel dus wordt niet meer of minder.

2 maanden geleden

Hoi ik heb ook een productiedip gehad nadat mijn kleine een tijd lang de bo ...
Ik ben nu aan het powerkolven. Wat doe ik eigenlijk met die hoeveelheid? Vries je dat in? Bewaar je dat op kamertemperatuur voor later?

2 maanden geleden

Reactie op seren1038

Ik kolf wel eens na in de ochtend voor een voorraadje maar dan duurt het bijna een week voordat m'n productie weer normaal is. Dochter 'verdrinkt' dan bijna in de melk en spuugt heel veel.

2 maanden geleden

Reactie op babymarch2022

Wat een fijn advies! Hier heb ik zeker weten wat aan. Wel rot om steeds na ...
Mijn zoontje drinkt heel erg gulzig dus wanneer de toeschietreflex minder is raakt hij gefrustreerd, dan wissel ik al direct naar de andere borst. Dit is meestal al na 6-8min. Sinds de dip/toenemende frustratie van meneer wissel ik ook nog weleens terug naar de 1e borst, net zo lang tot hij verzadigd lijkt. Als ik hierna dan nog na kolf zijn mn borsten zo goed als leeg haha dus hetgeen wat ik 's avonds powerkolf bewaar ik in de koelkast of vriezer

2 maanden geleden

Reactie op seren1038

Ja beide borsten tegelijkertijd, je ziet dan duidelijk uit welke borst net is gedronken. Ik doe het juist om meer melk productie te krijgen en het lijkt te werken!

2 maanden geleden

Mijn zoontje drinkt heel erg gulzig dus wanneer de toeschietreflex minder i ...
Ah zo snap ik! Hier nog moeite om 2 borsten aan te bieden. Had ik destijds ook al , omdat ze al verzadigd lijkt. Ze slaapt ook en moet eigenlijk nog 1 borst aanbieden. Moet ik die borst dan echt afkolven? Of kan ik het nog even afwachten

2 maanden geleden

Reactie op babymarch2022

Ah zo snap ik! Hier nog moeite om 2 borsten aan te bieden. Had ik destijds ...
Waarom wil je 2 borsten aanbieden?

2 maanden geleden

Mijn baby sliep vannacht van 20-05 op mijn melk!!! Echt nooit bedacht dat dit zou kunnen! Zo trots en uitgerust haha. Dochter ging pas na 6 maanden van de nachtvoedingen af.

2 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Mijn baby sliep vannacht van 20-05 op mijn melk!!! Echt nooit bedacht dat d ...
Jeeejjj wat fijnn

2 maanden geleden

Reactie op babymarch2022

Ah zo snap ik! Hier nog moeite om 2 borsten aan te bieden. Had ik destijds ...
Je hoeft in principe niks. Ik geef heel vaak maar 1 borst en laat de ander. Zeker ‘s nachts en ‘s ochtends, want dan heb ik in 1 borst al meer dan genoeg melk.

2 maanden geleden

Reactie op seren1038

Waarom wil je 2 borsten aanbieden?
Omdat ik veel hoor dat de productie terugloopt bij het aanbieden van 1 borst. Cb gaf het ook aan

2 maanden geleden

Hoi, mijn zoontje van 14 weken weigert sinds 2 dagen mijn linkerborst. Rechts hapt hij makkelijk aan, linkt begint hij direct te krijsen. Als ik hem eerst even rechts aanleg, daarna over leg naar links gaat het wel soms, maar alsnog erg onrustig. Iemand tips of herkenning?