551 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Ilse2345
Hoi, mijn zoontje van 14 weken weigert sinds 2 dagen mijn linkerborst. Rech ...
Hier is rechts aanhappen moeilijker ivm voorkeurshouding, misschien eerst uitsluiten of het met de productie te maken heeft en anders een osteopaat of fysio mee laten kijken?
2 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Ah zo snap ik! Hier nog moeite om 2 borsten aan te bieden. Had ik destijds ...
Ik kolf alleen als ik anders oncomfortabel ben… mijn ervaring met de eerste is: zo min mogelijk kolven omdat dat er bij mij voor heeft gezorgd dat het teveel werd, als je productie toch terugloopt kan je altijd nog meer gaan kolven of nog beter aanleggen
2 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Omdat ik veel hoor dat de productie terugloopt bij het aanbieden van 1 bors ...
Oh echt nooit van gehoord. Heeft mijn lactatiedeskundige ook nooit voor gewaarschuwd. Als je kindje niet genoeg heeft aan een borst gaat ie vanzelf om meer vragen. Ik geloof juist dat je lichaam en je baby het samen heel goed kunnen regelen. Ik geef altijd 1 borst en heel af en toe 2, had onlangs een dipje en toen vroeg ie er twee. Toen liep mijn productie weer op en wilde hij er weer maar een. Heg is gewoon vraag en aanbod toch.
2 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Omdat ik veel hoor dat de productie terugloopt bij het aanbieden van 1 bors ...
Hmmm dat weet ik niet.bij mij is hij ook verzadigd na 1 borst. Af en toe wilt hij 2 borsten.
Als je kindje verzadigd lijkt is 1 borst voldoende. Als je gaat kolven kan je misschien overproductie krijgen. Dat is ook niet fijn…
2 maanden geleden
Onze meisje is echt snipverkouden en ademt zo benauwd door al dat snot.
Nu wil ik graag borstvoeding in de neus proberen te krijgen zodat de snot oplost maar het lukt me niet!
Zij wekt de tsr op, ik laat haar even drinken en daarna koppel ik af en houd de tepel tegen de neus. Zij begint dan direct te draaien met het hoofd om die tepel weer te zoeken (logisch) dus het wordt een soort 'gevecht' en soms heeft ze dan geluk en ineens die tepel weer beet (au!)
Heb al geprobeerd om later in de voeding hetzelfde te doen maar dan ben ik druk bezig om er wat in te knijpen en zij zoekt dan ook dus geeft hetzelfde effect.
Wie heeft DE gouden tip? Of moet ik toch maar langs de apotheek voor een spuitje en op die manier er wat indruppelen?
2 maanden geleden
Reactie op Bloempje51
Nu ...
Ik heb het nooit gedaan, maar misschien kan je in een klein bakje wat melk afkolven en dan een stukje van watje/tissue erin deppen(moet wel goed nat zijn zodat het gaat druppelen) en druppelen in haar neus?
2 maanden geleden
Reactie op Bloempje51
Nu ...
Ik deed wat afgekolfde melk op een babylepeltje en dan deed mijn man dit voorzichtig in haar neusje als ik net met de voeding begon. Dan haalde ze meteen haar neusje goed op. Wat hier ook werkte was een doorgesneden ui naast het bedje zetten, en bedje wat schuin. Beterschap gewenst. Hier heeft het ongeveer 2 weken geduurd voordat het over was. Zo sneu voor die kleintjes.
2 maanden geleden
Ik wil graag jullie mening. Sinds de geboorte van onze zoon geef ik gekolfde borstvoeding. Drinken aan de borst ging gelijk moeizaam, dus snel overgestapt naar moedermelk uit een flesje. Prima. De eerste anderhalve maand kon ik zijn behoefte maar net bijhouden en kostte het me veel moeite om de productie wat te verhogen. Daarna heb ik 3 weken een flinke griep en huiduitslag gehad waardoor m'n productie echt hard achteruit is gegaan. Ik ben blijven kolven maar het werd echt steeds minder. Het is nu zo weinig dat ik 2 dagen moet sparen voor 1 voeding. Iedere keer dat ik kolf ben ik teleurgesteld over die 20 cc die eruit komt na een kwartier kolven. Het voelt iedere keer als een nutteloze onderbreking van wat ik aan het doen ben. Wat zouden jullie doen? Is het mooi geweest?
2 maanden geleden
Reactie op Vaatwastablet
Ik wil graag jullie mening. Sinds de geboorte van onze zoon geef ik gekolfd ...
Als je echt graag wil volhouden zou ik een lactatiekundige inschakelen, of bel/mail gratis met la leche league.
Verder weet ik dat je met powerkolven je productie kan verhogen, maar verder geen ervaring mee.
Maar ik denk in jouw geval dat je het best echt passend advies kan krijgen om te proberen het zo lang mogelijk vol te houden, nu zit je denk ik ook in een negatieve spiraal door je lage opbrengst...en dit bevordert je productie natuurlijk niet!
Borstvoeding reageert ook echt op stress, negatieve gevoelens etc.
2 maanden geleden
Wellicht een wat rare vraag, want ik heb geen idee of het borstvoeding gerelateerd is of niet.. ik liep altijd op blote voeten in huis (buitenland, t is hier warm), en heb denk ik sinds een paar weken na de bevalling steeds ontzettend koude voeten.. doe nu dus sokken aan en zelfs dan heb ik er nog last van. Iemand enig idee of dit gerelateerd kan zijn aan de hormonen die horen bij borstvoeding geven?
2 maanden geleden
Reactie op Inge Gomez - Kooi
Wellicht een wat rare vraag, want ik heb geen idee of het borstvoeding gere ...
Lage bloeddruk?
Of misschien omdat je je lichaam deelt met de baby? Meer voedingsstoffen innemen kan wellicht helpen.
Het klinkt voor mij wel logisch. Met borstvoeding geef je veel voedingsstoffen door aan de baby. Wanneer je te weinig hebt voor je zelf kunnen dergelijke problemen optreden ( vermoeidheid, hoofdpijn, kou)
2 maanden geleden
Reactie op Inge Gomez - Kooi
Wellicht een wat rare vraag, want ik heb geen idee of het borstvoeding gere ...
Ik heb het sowieso IJZIG koud ik denk ook door borstvoeding.
2 maanden geleden
Reactie op seren1038
Lage bloeddruk?
Of misschien omdat je je lichaam deelt met de baby? Meer v ...
Zojuist mn bloeddruk gemeten en die is inderdaad wel wat aan de lage kant voor mijn doen (109/55, terwijl het normaal altijd rond de 120/75 was) en heb inderdaad ook wel andere klachten die daarbij passen zoals duizeligheid, licht gevoel in mijn hoofd en bleek zien. Ga ik even in de gaten houden ontzettend bedankt!
2 maanden geleden
Reactie op Sannie23
Ik deed wat afgekolfde melk op een babylepeltje en dan deed mijn man dit vo ...
Helpt dit ook met je eigen melk als je zelf verkouden bent? Asking for a friend 😂
2 maanden geleden
Reactie op LindsayPV
Iemand een idee ? Kindje nu bijna 12 weken drinkt ineens mega onrustig aanh ...
Ik heb dit ook met vlagen. Merk het eigenlijk vooral als ik zelf meer gestresst ben. Ik ben gewoon doorgegaan met voeden, hem wat vaker tussendoor laten boeren en dan trok het na een weekje weer bij. Enige verschil is dat ik hem soms twee borsten aanbood ipv een, later ging ie weer gewoon terug naar een.
2 maanden geleden
Reactie op LindsayPV
Iemand een idee ? Kindje nu bijna 12 weken drinkt ineens mega onrustig aanh ...
Bij mij lijkt dat vaak gerelateerd aan een sprong of de avond huiluurtjes, die ze soms heeft. Weet het niet precies, werd er eerst ook radeloos en verdrietig van, zag op tegen het voeden.
Tot er een knop om ging, lukt het drinkmoment niet, dan laten we het even voor wat het is, vaak heeft ze dan eerst een slaapje nodig en dan daarna haalt ze het in.
Nu sta ik er nuchterder in, soms heeft ze het nog even maar niet zo vaak meer.
Te weinig melk zal het denk ik echt niet zijn!