552 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op LindsayPV
Iemand een idee ? Kindje nu bijna 12 weken drinkt ineens mega onrustig aanh ...
Ik heb dit afgelopen week ook 2 keer gehad als ze een drukke dag had gehad (veel indrukken, eerste wenochtend op de kinderopvang) bij mij hielp even troosten, evt met een speentje/eventjes laten slapen en het daarna nog een keer proberen
2 maanden geleden
Vraagje: ik kolf sinds het begin mijn voedingen. Lang verhaal kort, ons meisje was te zwak om aan te happen. Inmiddels is ze 4 maanden (♥️) en gaat het kolven uitstekend. Alleen... Hoe krijgen jullie de melkvlekken / melkaanslag uit de flessen? Ik maak de flessen na elke keer goed schoon met een sopje en een flessenborstel. Afgelopen week ook met azijn geprobeerd maar tot op heden geen succes. Tips welkom! ☘️
2 maanden geleden
Reactie op Steenbok91
Vraagje: ik kolf sinds het begin mijn voedingen. Lang verhaal kort, ons mei ...
Spoel je eerst de flesje koud om? De melk stolt als je gelijk met warm water het doet, waardoor het lastig schoon te maken is
2 maanden geleden
Iemand ideeën wat de oorzaak kan zijn? Ik geef borstvoeding waarbij ik 1 keer per dag afkolf en dit in een flesje geef om te oefenen voor de opvang. Nu hebben we gekozen om dit altijd te geven als laatste voeding omdat ze na de fles zo lekker in slaap valt. Vandaag als laatste de borst gegeven nu is ze ontzettend wakker en valt niet in slaap. Ik dacht dat uit de borst drinken altijd vermoeiender is dan uit een fles.
2 maanden geleden
Reactie op Steenbok91
Vraagje: ik kolf sinds het begin mijn voedingen. Lang verhaal kort, ons mei ...
Mij is ook geleerd, eerst koud water, dan warm water en dan weer koud water erover heen. Ik kan dan de flesjes met een sopje weer mooi helder krijgen.
2 maanden geleden
Reactie op Rooslm1990
Mij is ook geleerd, eerst koud water, dan warm water en dan weer koud water ...
Ah wat een goede tips. Nee deze kende ik zelf niet. Dank! Ik ga het in vervolg dus op deze manier doen.
2 maanden geleden
Reactie op LindsayPV
Iemand een idee ? Kindje nu bijna 12 weken drinkt ineens mega onrustig aanh ...
Ik heb dit ook al een tijdje, kind ook 12 weken. Bij mij is het idd verminderde productie waardoor ook minder sterke toeschietreflex. Het begon nadat we weleens een flesje zijn gaan geven waar de 'toeschietreflex' natuurlijk lekker snel is (fles v lansinoh met maat 1 speen, raad ik echt af!)
2 maanden geleden
Reactie op JantieninKenia
Ik heb dit ook al een tijdje, kind ook 12 weken. Bij mij is het idd vermind ...
Ja rottig is het hè… wij geven eigenlijk vanaf 4 weken al af en toe een flesje en dat gaat goed dus kan me ook niet voorstellen dat het daaraan ligt.. vind het zelf wel echt pittig nu.. raak t op deze manier echt snel beu zelf (heb weinig geduld) en kan niet zo goed meer genieten van onze voedingsmomentjes
2 maanden geleden
Vraagje; mijn dochter haar laatste voeding was gister om 20:24 en daarna pas 06:45. Nou weet ik dat het vraag en aanbod is en op elkaar afstemmen etc. Maar dit is echt de 1ste keer dat ze er zo lang tussen heeft gelaten. Betekent dit vanavond dat de productie gelijk minder is bijv rond 22:00 of hoef ik me daar niet druk om te maken?
2 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Vraagje; mijn dochter haar laatste voeding was gister om 20:24 en daarna pa ...
Ik spreek uit eigen ervaring, en dat na advies van dames op dit forum.
Ik vroeg me ook af of ik de wekker moest blijven zetten voor voeden of kolven, iedereen zei niet nodig.
Dus sindsdien doe ik dat niet meer, soms komt ze in de nacht maar regelmatig slaapt ze door. Dan kan er ook zomaar 8/9 uur tussen zitten ofzo. Ik merk verder niks anders aan mijn productie, en mijn borsten zijn erg vol na doorslapen dus dat is wel prima qua productie!
Het enige wat ik zelf wel doe, als ze zo diep slaapt dat ik haar niet wakker krijg voor de laatste voeding (rond 22.00), dan kolf ik wel even wat. Vooral zodat ik niet met keiharde schijven wakker wordt, mocht ze doorslapen.
Maar als je dus de ene keer een voeding geeft en een andere keer die tijd overslaat, dat maakt op zich niks uit.
2 maanden geleden
Reactie op LindsayPV
Ja rottig is het hè… wij geven eigenlijk vanaf 4 weken al af en toe een fle ...
Ik heb precies hetzelfde
2 maanden geleden
Hiii damess, even een vraagje. Ik geef live BV. Ik wil beginnen met kolven en af en toe de fles geven aan de kleine zodat hij kan gaan wennen.
Nu dronk hij vanmiddag 160ml uit een flesje bij mn moeder(!). Is dit veel??
En daarnaast heb ik net gekolfd: 8 minuutjes en er kwam 110 ml uit. ( dit heb ik gedaan omdat ik een verdoving heb gekregen in mn mond en de tandarts zei dat ik 5 uur lang geen bv kon geven dus ik moest de druk eraf kolven)
Is dit een beetje normaal? Dit is namelijk minder dan hij heeft gedronken 🤔. Vind het maar vervelend dat kolven. Respect voor de mensen die fultime kolven.
2 maanden geleden
Reactie op seren1038
Hiii damess, even een vraagje. Ik geef live BV. Ik wil beginnen met kolven ...
160 is wel veel ja! Gemiddeld is rond de 100/120 een beetje gangbaar. Ik zou eigenlijk ook niet zo'n grote fles geven, en eerst kijken of hij met minder ook genoegen neemt.