552 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Chan98
Hier drinkt ze soms 200 ml uit een flesje dan 180 dan 130. Hier krijgt ze n ...
Jaa ik doe ook alles op verzoek. Maar hoe doe je dat met aanbieden? Eerst 100ml en dan steeds kleine beetjes? Ik las dat je melk die ze al hebben gedronken niet kan bewaren. dan is het zonde als ik een groot deel moet weggooien 🤔
2 maanden geleden
Reactie op seren1038
Jaa ik wist het eigenlijk niet zo goed en had dus 160ml gegeven aan me ma. ...
Het is natuurlijk per kind verschillend, maar best een grote hoeveelheid.
Ik werk.op een kdv en zie eigenlijk met borstvoeding nooit grotere voedingen dan echt max 150 (maar dan vaak een wat oudere baby).
Dus zou zelf niet daar boven zitten, tenzij je baby écht niet voldaan is met minder (maar het duurt altijd even voor ze een vol signaal krijgen, daarom zijn er baby's die maar blijven drinken).
2 maanden geleden
Reactie op seren1038
Jaa ik doe ook alles op verzoek. Maar hoe doe je dat met aanbieden? Eerst 1 ...
Andere vraag, welke fles gebruik je? Had je babytje geen moeite met de fles aannemen? Ik ervaar dit wel namelijk
2 maanden geleden
Reactie op Bladiebla✨
Andere vraag, welke fles gebruik je? Had je babytje geen moeite met de fles ...
Ik heb de philips avent fles! Hij is 12 weken en heeft maar 3 keer uit een fles gedronken. Was ook bang dat hij het niet zou accepteren.
Op het begin wilde hij de fles niet en leek het alsof hij moest kokhalzen. Me moeder heeft toen na 10 minuten weer geprobeerd en toen heeft hij even gesabbeld op de speen en daarna had hij door hoe aan te happen :) dus het heeft in het begin wat moeite gekost maar niet heel veel.
Dus daarom ga ik vaker de fles aanbieden
2 maanden geleden
Reactie op seren1038
Hiii damess, even een vraagje. Ik geef live BV. Ik wil beginnen met kolven ...
160 is niet per definitie veel hoor. Mijn zoon drinkt dat ook wel eens uit de fles en als ik kolf krijg ik er un 20 min vaak maar 110/130 uit, ik vind het ook verschrikkelijk dat kolven.
Mijn zoon is een stevige vent van 6,6 kilo en mijn lactatiedeskundige vond het totaal geen gekke hoeveelheid. Wij geven niet standaard flesjes maar als ik weg ben wel. Bij een avondvoeding zorg ik dat er 170 is, dan heeft ie sws genoeg. Toen liet ie 10 staan. Overdag wel een sgehad dat ik 150 mee gaf en er 20/30 liet staan. Dat is dan jammer… ik ben nog niet zoveel weg dat ik de oppassen ga instrueren in beetjes bij te verwarmen. Beetje gedoe allemaal, dan maar jammer van die restjes melk.
2 maanden geleden
Reactie op seren1038
Dat is wel echt fijn! Ik kolf nog niet zoveel in 1x. Moet daar sowieso nog ...
Ik kolf na de eerste voeding rond 5 uur is dat en daarna om 8 10 12 en 14 daarna gaat ze weer aan de borst. Die van 5 is ook mijn meeste opbrengst daarna die van 8 daarna die van 14 de 10 en 12 is het minste.
2 maanden geleden
Reactie op saartje2024
160 is niet per definitie veel hoor. Mijn zoon drinkt dat ook wel eens uit ...
Fijn om te horen! Mijn kleine is ook al 6,3 kilo. Dus ook aardig stevig. Bv kan je nooit teveel geven zeggen ze maar begon toch te twijfelen.
Ik ga nu om de 2/3 dagen één voeding met flesje aanbieden zodat hij de fles goed blijft drinken.
Maar bedankt!
2 maanden geleden
Reactie op saartje2024
160 is niet per definitie veel hoor. Mijn zoon drinkt dat ook wel eens uit ...
Mijn kind is net over de 7 kilo en vind 160 ml wel aan de hoge kant. Het kan wel hoor, maar minder zou over het algemeen normaler zijn. 110 ml is een prima hoeveelheid. Kindjes drinken uit de fles makkelijker dan uit de borst en krijgen uit de borst meer dan een kolf.
2 maanden geleden
Reactie op ROSAXX
Mijn kind is net over de 7 kilo en vind 160 ml wel aan de hoge kant. Het ka ...
Het verschilt toch gewoon heel erg per kind en per voeding. Toen hij nog geen 6,6 kilo was en van mijn vriend 120 kreeg krijste hij moord en brand haha. Borstvoeding kun je nooit te veel geven, ik vind het belangrijker dat de keren dat mijn zoontje een flesje krijgt daar voldaan mee is en het een fijne ervaring is (voor hem en degene die het geeft) dan dat ik iets van de hoeveelheid ga vinden en hem daarom minder zou aanbieden.
2 maanden geleden
Reactie op saartje2024
Het verschilt toch gewoon heel erg per kind en per voeding. Toen hij nog ge ...
Zoals ik zei, het kan zeker wel, maar voor de meeste kindjes is het aan de hoge kant. Dus als een mama het gevoel heeft te weinig te kolven is het misschien helemaal niet te weinig. Dan heeft een kindje misschien meer aan therapeutisch voeden. Als je live borstvoeding geeft kun je bijna niet teveel geven, ik weet niet of dit bij borstvoeding via de fles ook geldt.