552 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Stefke2021

Nog meer babies die om de 2 uur komen (14 weken)?
Mijn eerste kindje heeft dit lang gedaan. Verschilt zo per kind en is maar net hoe je er zelf mee om wil gaan (kindje volgen of beetje rekken).

2 maanden geleden

Meiden help! Ik heb nu bijna 3 maanden probleemloos borstvoeding gegeven en de afgelopen tijd merk ik dat mijn toeschietreflex niet meer lekker gaat. Lactatiedeskundige raad oxytocine neusspray aan maar dat is nergens meer verkrijgbaar. Ik kon altijd een kant per keer voeden maar moet nu standaard twee borsten aanbieden. Door dat gehannes met aanhappen en steeds loslaten merk ik dat mijn productie ook wat terugloopt. Eerder had ik dit ook een weekje ofzo maar toen trok het weer bij. Het lijkt een beetje op en af te gaan (geen ovulatie ongesteldheid of whatever want ben al lang aan de minipil. Ik heb nog wel genoeg om hem tevreden te houden maar ik wil eigenlijk om deze reden nog niet stoppen met borstvoeding. Toevallig heb ik vanmiddag even gekolfd om te oefenen met flesje en kolfde met de borst die aan de beurt was (mijn slechte borst) slechts 50ml in 20 minuten (eerder kolfde ik 70-100) en de andere borst in 7 min ook 50 (opzich oke want deze was ook nog niet aan de beurt. Heeft iemand alsjeblieft gouden tips? Zou het echt jammer vinden als het zo eindigt naar steeds die strijd tijdens voeden heb ik ook geen zin in.

2 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Meiden help! Ik heb nu bijna 3 maanden probleemloos borstvoeding gegeven en ...
Hiii, Is het niet normaal dat je kleintje soms 2 borstel wil? Ik voed ook altijd 1 borst per keer, maar heb ook genoeg dagen dat hij twee borsten wil. Wat betreft slechtere tsr. Daar heb ik geen ervaring mee. Hoe heb je dat eigenlijk gemerkt? Voel je het dan minder? Misschien kan je de komende dagen meer aanleggen/meer kolven om de productie op te krikken. Je hebt nu nog voldoende om hem te voeden, dus er is niks om zorgen te maken lijkt mij. Probeer lekker door te zetten. Borstvoeding geven is nou eenmaal niet altijd makkelijk.

2 maanden geleden

Reactie op seren1038

Hiii, Is het niet normaal dat je kleintje soms 2 borstel wil? Ik voed ook ...
Twee borsten geven is helemaal niet erg alleen hij is mega onrustig aan de borst een constante strijd en dat maakt het voor ons beiden niet leuk meer. Ik vind overigens wel dat borstvoeding gewoon plezierig moet zijn voor zowel mama als baby en zodra dat niet op te lossen valt denk ik dat beiden gelukkiger zijn als er wordt gestopt. Maar ik wil wel alles nog even proberen om jet te blijven doen. Verminderd tsr merk je dus aan onrustig drinken/paniek aan de borst na een tijdje en dat je het zelf met je hand niet meer opgewekt krijgt.

2 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Twee borsten geven is helemaal niet erg alleen hij is mega onrustig aan de ...
Ooh ik had uit je vorige bericht niet begrepen dat hij mega onrustig is excuus. Dan is het inderdaad een ander verhaal. Hebben ze die neusspray niet in duitsland/belgië. Wellicht dat je paar apotheken daar kunt contacten?

2 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Even pauze inlassen, luier verschonen en dan nogmaals proberen. If not dan even wat melk met de hand eruit halen, zodat je productie op gang blijft. Liefs

2 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Even pauze inlassen, luier verschonen en dan nogmaals proberen. If not dan ...
Als dat met de hand dan nog lukt. Zag in een later bericht dat dat ook lastig is. Hopelijk trekt het nog bij.

2 maanden geleden

Als je stopt met borstvoeding/kolven.. hoe weet je dan wanneer de laatste keer is? Ik weet dat je het op een bepaalde manier kan verminderen, maar bij mij is het al heel weinig. Hooguit 15 cc per keer in totaal van beide borsten. Er wordt toch altijd wat melk weer aangemaakt? Wat gebeurt daarmee?

2 maanden geleden

Reactie op Vaatwastablet

Als je stopt met borstvoeding/kolven.. hoe weet je dan wanneer de laatste k ...
Als je niet meer stimuleert, dan wordt er geen melk meer aangemaakt

2 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Ik had dit laatst ook. Continu van de borst, soms ook een huiltje en hop weer erop. Heb nu het idee dat het een “sprongetje” was waar ze in zat. Ze drinkt nu weer heel goed. Maar wel wat minder dan voorheen ofzo. Misschien dat het bij jou ook weer beter gaat. Heb je al geprobeerd om te kolven terwijl je haar een fles geeft, naar haar kijkt of een video van haar afspeelt?

2 maanden geleden

Hii dames. Ik wil morgen een dagje weg. Ik heb nog melk in de koelkast die ik mee wil nemen. Hoelang is dit houdbaar zonder warm te maken?

2 maanden geleden

Zijn er meer baby's die de tweede helft van de nacht tot in de ochtend doorslapen? Mijn mannetje drinkt heel onregelmatig en vaak ergens rond 22/23/24 uur en dan weer rond 3 uur. Op mijn vrije dagen slaapt hij dan vaak tot 8.00 uur en is dan ook niet altijd hongerig. Hij drinkt dan vaak pas tegen 9.00 uur. Op mijn werkdagen bied ik hem om 7.00 uur de borst aan, maar je raad het al.. daar bakt hij niets van 😅 denken jullie dat ik dit nog een beetje kan sturen? Iemand tips? Of gewoon wachten tot hij zelf begint te schuiven?

2 maanden geleden

Reactie op Linda93

Zijn er meer baby's die de tweede helft van de nacht tot in de ochtend door ...
Ik zou hem lekker volgen zolang hij goed groeit!

2 maanden geleden

Hi dames! Nu weer voor de tweede keer dat ik denk ongesteld te worden. Vorige keer had ik een hele flinke dip in mn productie. Nu lijkt mn productie weer echt verminderd. M’n borsten voelen ook slap. Zoontje is met een van de borsten binnen no time klaar, maar lijkt aan t einde van het drinken wel verzadigd. Dus dat is het probleem gelukkig niet. Maar nou vraag ik me af: blijft dit zo met toekomstige cycli? Wat ik ook zo super raar vind is dat ik de minipil doorslik. Hoe kan ik dan toch nog een regelmatige cyclus hebben, terwijl ik ook nog PCOS heb🧐.

2 maanden geleden

Reactie op kinderwens1995

Hi dames! Nu weer voor de tweede keer dat ik denk ongesteld te worden. Vori ...
Hiii. Ik heb ook perioden dat mij borsten echt leeg aanvoelen. Dan wilt zoontje 2 borsten vaak. Ik verbind dit ook aan menstruatie. Ik slik ook de minipil en heb af en toe wat bloedingen. Wel echt minimaal. Dus ik weet niet of het nou echt daarmee te maken heeft. Maar zou niet weten waar het anders mee te maken heeft. Heb je met de minipil ook echt veel bloeding of valt dat mee? Kan het zo zijn dat de pil te zwak is? 🤔of zeg ik nu iets raars

één maand geleden

Reactie op Stefke2021

Yup, hier! Ook in de nacht. Gelukkig heb ik een kantoorbaan zodat ik overdag soms ook een dutje kan doen. Lukt het jou om ook een beetje oke voor jezelf te zorgen? Het is niet niks, zoveel gebroken nachten

één maand geleden

Weet iemand hoelang het duurt voordat rode ginseng uit je borstvoeding gaat?

één maand geleden

Reactie op Stefke2021

Hier is mijn zoontje 11,5 weken (maar wel al een erg grote/zware jongen) en komt overdag ook stipt om de 2 uur. Snachts gelukkig niet… mijn eerste deed dat wel heeel lang snachts nog om de 2 uur. Heeft ze ruim 1 jaar volgehouden 😅 heel pittig, maar ze was ook wel een stuk kleiner.

één maand geleden

Reactie op Inge Gomez - Kooi

Hier is mijn zoontje 11,5 weken (maar wel al een erg grote/zware jongen) en ...
Mijn dochter (eerste kindje) heeft dit ook lang volgehouden overdag 2 uur snachts soms 3/4 maar ook regelmatig 2.

één maand geleden

Vandaag was ik buiten de deur van 11:30 tot 1600 uur. Normaal kolf ik onder werktijd 300-400 ml. Maar vandaag had ik de halve dag maar 40 ml 😱 ik ben wel ziek en was heel druk in de weer en heb niet ontbeten. Is zo een dip normaal? Is het morgen weer allemaal oke? Heeft iemand anders dit ook meegemaakt?