556 Reacties

één maand geleden

Reactie op Ramanur

Vandaag was ik buiten de deur van 11:30 tot 1600 uur. Normaal kolf ik onde ...
Ik weet niet of het normaal is, maar ik heb hetzelfde als ik slecht heb gegeten. Ik heb dan gewoonweg minder productie.

één maand geleden

Reactie op Ramanur

Vandaag was ik buiten de deur van 11:30 tot 1600 uur. Normaal kolf ik onde ...
Goed eten en drinken is voor mij belangrijk. Vaak is het de volgende dag weer goed bij mij!

één maand geleden

Mag ik jullie zo onbeschoft vragen of er op kcal inname wordt gelet? Ik heb het gevoel dat ik niet genoeg/goed eet. Waardoor minder productie? Of zeg ik iets raars😭

één maand geleden

Reactie op assshoo

Mag ik jullie zo onbeschoft vragen of er op kcal inname wordt gelet? Ik heb ...
Ik let daar niet op. Ik zorg gewoon dat ik regelmatig eet, en voldoende. Gewoon op gevoel en wat ik op kan. Je hoeft echt niet te bunkeren! Als je gewoon eet wat je normaal eet, met misschien een extra tussendoortje ofzo. Eet je zo weinig dan?

één maand geleden

Reactie op Beanie85

Ik let daar niet op. Ik zorg gewoon dat ik regelmatig eet, en voldoende. Ge ...
Oh en voldoende (water) drinken is ook belangrijk!

één maand geleden

Reactie op assshoo

Nee ik let ook niet op kcal hoor. Ik eet ook gewoon regelmatig en probeer wel gezond te eten ( al lukt dat niet altijd :))

één maand geleden

Reactie op assshoo

Hier niet. Ik eet op gevoel. Let wel meer op eiwitten en calcium.

één maand geleden

Reactie op seren1038

Hiii. Ik heb ook perioden dat mij borsten echt leeg aanvoelen. Dan wilt zoo ...
Ik ben nu niet ongesteld geworden maar m’n productie is wel echt minder. Ik heb dit sinds ik de pil slik, zo raar. Ik linkte het aan mn menstruatie, maar misschien is het dan de anticonceptie? Iemand hier ervaring mee? Op deze manier kan ik binnenkort stoppen met borstvoeding want moet nu al echt bijvoeden. Maar ik wil helemaal nog niet stoppen met borstvoeding! Iemand tips hoe ik mijn productie flink kan opkrikken? Of iemand ervaring met de impact van de minipil op borstvoeding?

één maand geleden

Reactie op kinderwens1995

Ik ben nu niet ongesteld geworden maar m’n productie is wel echt minder. Ik ...
Ahg wat vervelend zeg. Er zijn verschillende mini pillen.. sommige kunnen inderdaad invloed hebben op de melkproductie. Als je weet welke je hebt kun je dat opzoeken!

één maand geleden

Reactie op kinderwens1995

Ik ben nu niet ongesteld geworden maar m’n productie is wel echt minder. Ik ...
Hoi! Dat bijvoeden kan ook invloed hebben als je niet tijdens die fles ook kolft. Kreeg ook als tip, voed op verzoek en laat de klok echt los. 2 a 3x per week power kolven als Jip ligt te slapen. Je hebt genoeg melk als hij toch eerder wakker wordt.

één maand geleden

Voor iedereen: heel veel tips geeft @the.mama.coach op insta. Echt even kijken. 😃

één maand geleden

Vraagje: ik met m’n vergeetachtige hoofd ben m’n moedermelk van gister avond vergeten in de koelkast te zetten. Het staat er nu 12 uur buiten. Kan ik het vanmiddag nog gebruiken voor in zijn bad?

één maand geleden

Reactie op roosss12

Vraagje: ik met m’n vergeetachtige hoofd ben m’n moedermelk van gister avon ...
Dat kan Altijd

één maand geleden

Haaii mama’s, zojuist melk uit de vriezer gehaald. Deze laten ontdooien in koud water in de koelkast eerst. Opgewarmd met heet water nadat het was ontdooid. Is dit oke zo of mag dit niet, Stel er wordt niet alles opgedronken, kan het nog terug de koelkast in en later binnen 24u opwarmen?

één maand geleden

Reactie op assshoo

Haaii mama’s, zojuist melk uit de vriezer gehaald. Deze laten ontdooien in ...
Ja hoor, moedermelk vergaat niet. Wordt misschien wat minder lekker en de voedingsstoffen worden wat minder bij verhitting. Je kunt het eventueel mengen met verse melk. Oh en liever niet in plastic verhitten, kunnen microplastics in de melk komen.

één maand geleden

Reactie op CarolineF1986

Ja hoor, moedermelk vergaat niet. Wordt misschien wat minder lekker en de v ...
Hier ben ik wel benieuwd naar. Als je je melk in het flesje in een fleswarmer oplost, zou je dan ook al dat microplastics verhaal hebben? En waar warm jij het dan in op?

één maand geleden

Reactie op CarolineF1986

Ja hoor, moedermelk vergaat niet. Wordt misschien wat minder lekker en de v ...
Dank u! Ik heb wel in een flesje opgewarmd😆

één maand geleden

Reactie op assshoo

Haaii mama’s, zojuist melk uit de vriezer gehaald. Deze laten ontdooien in ...
Hoezo in koud water in de koelkast laten ontdooien? Je kan het zakje/bakje gewoon in de koelkast zetten? Verder kan je melk die al is opgewarmd niet nog 24 uur bewaren en nog opwarmen....tenminste er zijn verschillende adviezen over maar het beste is toch echt opmaken binnen het uur. Dan kan je er beter voor kiezen eerst een kleinere portie op te warmen. Bovendien gaat die 24 uur al in als de melk ontdooit is, dus niet pas bij geven.

één maand geleden

Reactie op Beanie85

Hoezo in koud water in de koelkast laten ontdooien? Je kan het zakje/bakje ...
Ik had het zsm nodig daarom eerst koud en niet gelijk heet water omdat het nog in een zakje zat

één maand geleden

Reactie op assshoo

Ik had het zsm nodig daarom eerst koud en niet gelijk heet water omdat het ...
Ah om het sneller te laten ontdooien bedoel je? Je mag het ook op kamertemperatuur laten ontdooien he.