556 Reacties
één maand geleden
Reactie op assshoo
Mag ik jullie zo onbeschoft vragen of er op kcal inname wordt gelet? Ik heb ...
Ik let daar niet op.
Ik zorg gewoon dat ik regelmatig eet, en voldoende.
Gewoon op gevoel en wat ik op kan.
Je hoeft echt niet te bunkeren! Als je gewoon eet wat je normaal eet, met misschien een extra tussendoortje ofzo.
Eet je zo weinig dan?
één maand geleden
Reactie op seren1038
Hiii. Ik heb ook perioden dat mij borsten echt leeg aanvoelen. Dan wilt zoo ...
Ik ben nu niet ongesteld geworden maar m’n productie is wel echt minder. Ik heb dit sinds ik de pil slik, zo raar. Ik linkte het aan mn menstruatie, maar misschien is het dan de anticonceptie? Iemand hier ervaring mee? Op deze manier kan ik binnenkort stoppen met borstvoeding want moet nu al echt bijvoeden. Maar ik wil helemaal nog niet stoppen met borstvoeding! Iemand tips hoe ik mijn productie flink kan opkrikken? Of iemand ervaring met de impact van de minipil op borstvoeding?
één maand geleden
Reactie op kinderwens1995
Ik ben nu niet ongesteld geworden maar m’n productie is wel echt minder. Ik ...
Ahg wat vervelend zeg.
Er zijn verschillende mini pillen.. sommige kunnen inderdaad invloed hebben op de melkproductie. Als je weet welke je hebt kun je dat opzoeken!
één maand geleden
Reactie op kinderwens1995
Ik ben nu niet ongesteld geworden maar m’n productie is wel echt minder. Ik ...
Hoi! Dat bijvoeden kan ook invloed hebben als je niet tijdens die fles ook kolft. Kreeg ook als tip, voed op verzoek en laat de klok echt los. 2 a 3x per week power kolven als Jip ligt te slapen. Je hebt genoeg melk als hij toch eerder wakker wordt.
één maand geleden
Voor iedereen: heel veel tips geeft @the.mama.coach op insta. Echt even kijken. 😃
één maand geleden
Reactie op roosss12
Vraagje: ik met m’n vergeetachtige hoofd ben m’n moedermelk van gister avon ...
Dat kan Altijd
één maand geleden
Haaii mama’s, zojuist melk uit de vriezer gehaald. Deze laten ontdooien in koud water in de koelkast eerst. Opgewarmd met heet water nadat het was ontdooid. Is dit oke zo of mag dit niet, Stel er wordt niet alles opgedronken, kan het nog terug de koelkast in en later binnen 24u opwarmen?
één maand geleden
Reactie op assshoo
Haaii mama’s, zojuist melk uit de vriezer gehaald. Deze laten ontdooien in ...
Ja hoor, moedermelk vergaat niet. Wordt misschien wat minder lekker en de voedingsstoffen worden wat minder bij verhitting. Je kunt het eventueel mengen met verse melk. Oh en liever niet in plastic verhitten, kunnen microplastics in de melk komen.
één maand geleden
Reactie op assshoo
Haaii mama’s, zojuist melk uit de vriezer gehaald. Deze laten ontdooien in ...
Hoezo in koud water in de koelkast laten ontdooien? Je kan het zakje/bakje gewoon in de koelkast zetten?
Verder kan je melk die al is opgewarmd niet nog 24 uur bewaren en nog opwarmen....tenminste er zijn verschillende adviezen over maar het beste is toch echt opmaken binnen het uur.
Dan kan je er beter voor kiezen eerst een kleinere portie op te warmen.
Bovendien gaat die 24 uur al in als de melk ontdooit is, dus niet pas bij geven.