557 Reacties
één maand geleden
Reactie op MTC
Hier ben ik wel benieuwd naar. Als je je melk in het flesje in een fleswarm ...
Ik geef glazen flessen. Bijvoorbeeld van lansinoh. Maar goed, mijn kindje heeft dan ook eczeem en dan is alles wat zo puur mogelijk is het beste.
één maand geleden
Reactie op assshoo
Haaii mama’s, zojuist melk uit de vriezer gehaald. Deze laten ontdooien in ...
Volgens het Voedingscentrum mag je borstvoeding die is opgewarmd niet nog een keer geven..
Ik las daar ook dat je het ook onder lauw stromend water kunt laten ontdooien als je het direct nodig hebt.
Maar ik heb zelf niet het idee dat het “slecht” is of dat de melk onbruikbaar is na opwarmen.. maar goed. Hangt dus maar net aan waar je je info vandaan haalt. Denk dat het allemaal niet veel kwaad kan. :-)
één maand geleden
Zijn er meer bv babies die erg langzaam uit de fles drinken? Ik ben aan het afbouwen en vervang nu 1 voeding per dag met 150/5 kindje is 3 maanden en meer dan 7 kg. Mijn dochter dronk juist extreem snel uit de ges maar mn zoontje doet er gerust een half uur over maar stopt noet met drinken ofzo. Het zijn ook geen gekke hoeveelheden die ik aanbied. Hij drinkt gekolfde melk even langzaam als kv. Gebruik nu speen 3 avent, durfde nog niet te groot te gaan gezien hij ook nog uit de borst moet drinken
één maand geleden
Hebben jullie tips voor mij? Heb te maken met productie dip:( ik weet niet waardoor het uitkomt. Zojuist na 3uurtjes maar 70ml gekolfd. Ze is 3m en weegt 6kg. Heb wel voorraad id vriezer. Het liefst wilde ik niet hieraan zitten 😢😢 ik heb wel een beetje stress in mijn prive leven. Kan het hier aan liggen? Wat kan ik doen om het op te krikken naast powerkolven?
één maand geleden
Reactie op assshoo
Hebben jullie tips voor mij? Heb te maken met productie dip:( ik weet niet ...
Stress is echt een boosdoener 😓. Ik had dit bij de eerste en had toen gewoon geen melk meer.
Je moet goed uitrusten en goed eten/drinken.
En even contact opnemen met een lactatiekundige? Zij hebben vaak ook goeie tips.
één maand geleden
Reactie op seren1038
Stress is echt een boosdoener 😓. Ik had dit bij de eerste en had toen gewo ...
Jaaa ik denk stiekem dat het echt door het stress komt. Ik wil ook overgaan op fulltime kolven ipv live voeden want het stesst mij alleen maar meer en meer als k haar zo gefrustreerd zie.
één maand geleden
Reactie op assshoo
Jaaa ik denk stiekem dat het echt door het stress komt. Ik wil ook overgaan ...
Heeft iemand tips met het full time kolven? Ik wil dit doen omdat k dan weet hoeveel ze binnen krijgt. Iemand die overdag fulltime kolft en id nachten live voedt? Hoe kan k dit het beste aanpakken?
één maand geleden
Reactie op assshoo
Heeft iemand tips met het full time kolven? Ik wil dit doen omdat k dan wee ...
Je geeft aan een dipje in je productie te hebben. Dat heb ik nu ook een paar keer gehad en het enige wat echt goed werkt om dit op te krikken en wat baby's vaak zelf regelen, is vaak aanleggen. Daar kun je niet tegenop kolven is mijn ervaring.
Ik heb een paar weken lang overdag gekolfd en alleen 's nachts live gevoed. Dit was echt prima te doen. Gelukkig is het ons uiteindelijk toch weer gelukt om volledig live te voeden.
Een handsfree kolf is echt wel een aanrader als je die nog niet hebt. Ik kolfde voor/na de voeding, voor de volgende voeding zegmaar. Het wordt heel snel routine.
één maand geleden
Reactie op Linda93
Je geeft aan een dipje in je productie te hebben. Dat heb ik nu ook een paa ...
Bedankt voor je reactie, zo wil ik het idd ook gaan doen komende paar weken ongeveer. Dus kolven, dat geven aan haar en na haar flesje weer kolven. Vind het niet erg dat het zo moet voor nu. Heb je misschien een schema? Dus bijvoorbeeld 8u kolven. Deze in flesje geven, 11(3u later) weer kolven? K probeer haar nu ook nadat ik heb gekolft aan te leggen.
Savonds nadat ze in bed lag kolfde je niet meer?hoelaat overdag stopte je met kolven? Sorry voor al deze vragen
één maand geleden
Reactie op assshoo
Bedankt voor je reactie, zo wil ik het idd ook gaan doen komende paar weken ...
Ze kan gewend raken aan de fles. S nachts liggend voeden kan dan helpen om zo min mogelijk stress te ervaren voor jullie allebei
één maand geleden
Reactie op assshoo
Bedankt voor je reactie, zo wil ik het idd ook gaan doen komende paar weken ...
Mijn eerste wachtte rustig tot ik klaar was met kolven en kreeg toen de fles. Moet eerlijk bekennen dat het wel intensief is. Maar doe vooral wat goed voelt en probeer op jezelf te letten qua eten, water drinken en rust nemen. Liefs
één maand geleden
Sinds 4 weken ben ik weer aan het werken en de borstvoeding verliep prima. Tot vrijdag…
Ik ben toen ziek van het werk naar huis gegaan (keelontsteking). Sindsdien wil mijn zoontje niet meer aanhappen aan de borst. Alleen in de ochtend de eerste voeding lukt nog. De rest van de dag niet meer. Zodra ik hem in de houding leg dan begint hij de huilen en hapt niet dicht.
Zou dit komen komen doordat ik ziek ben?
Als ik kolf heb ik wel genoeg melk. Het is dus niet zo dat ik een gigantische dip heb.
Hebben jullie tips en ervaring om hem wel weer aan de borst te krijgen?
Hij zit nu ook in sprong 4, wellicht speelt dat ook mee.
één maand geleden
Help, mijn borstvoedings avontuur is best een lastige…
Mijn baby drinkt borstvoeding uit de fles omdat ze niet aanhapt maar ze is een slechte slaper en wil alleen maar in de draagzak waardoor ik niet kan kolven op mijn kolftijden ik ben bang dat als dit zo doorgaat en niet in bedje leert slapen ik moet stoppen met fulltime kolven en dat wil ik echt niet…
één maand geleden
Reactie op Suusvc
Sinds 4 weken ben ik weer aan het werken en de borstvoeding verliep prima. ...
Liggend voeden? En voor jezelf: Google even naar banana throat. Schijnt te helpen (met wat honing). Mag ook tijdens bv
één maand geleden
Reactie op Suusvc
Sinds 4 weken ben ik weer aan het werken en de borstvoeding verliep prima. ...
Als je ziek bent kan je toeschietreflex ook verminderd zijn. Heb je het geprobeerd op te wekken handmatig? En ligt je baby nog lekker? Ik merkte dat mijn vaby op een gegeven monent te groot werd en niet meer lekker in de houding lag. Toen heb ik hem op schoot genomen in koala houding en ging het al beter.
één maand geleden
Reactie op saartje2024
Als je ziek bent kan je toeschietreflex ook verminderd zijn. Heb je het gep ...
Dat zou best een oorzaak kunnen zijn. Normaal gesproken heb ik een heel goede toeschietreflex en hoeft hij eigenlijk weinig moeite te doen om de melk te krijgen.
Dat is ook een reden waarom ‘s avonds de laatste voeding al niet meer aan de borst lukte omdat hij gewoon te weinig melk kreeg voor het werk wat hij er voor wilde doen.
En misschien dat daarom de eerste voeding in de ochtend wel wil. Dan komt de melk het makkelijkst natuurlijk.
Ik blijf het deze week proberen en kijk het even aan als ik me weer beter voel. Tot dan blijf ik maar even kolven..
Bedankt voor het meedenken!
één maand geleden
Lieve mama’s, ik heb hier al een aparte topic over geopend misschien heb ik wat aan meerdere tips vandaar dat ik mijn tekst ook hier plaats.
Zijn er mama’s die fulltime kolven? Het maakt me onzeker dat de kleine niet wil aanhappen en wachten op de TSR . Ze krijgt wss ook weinig binnen omdat ze echt ontevreden is dus ben ik gaan kolven want k ervaarde ook productie dipje. Ze is tevreden na een flesje. Wats jullie schema? Hoeveel ml hoort een baby van 3m (6kg) te krijgen door de gehele dag? Ik geef nu 110/120 en ze lijkt hiermee tevreden te zijn. Hoe bouw ik dit op? Avond kolven en overdag ook kolven zodat ik voor de dag ook wat heb? Idont know. Dit s voor moj de eerste keer. Het is veel werk maar het gaat wel zolang ze maar tevreden is en k niet hoef te stoppen met bv geven.
Ze is ook gewend (na 2weken met haar tantes en mama) in slaap gewiegd te worden. Eerst was ze tevreden als ze speentje kreeg en in bed lag met white noise. Iemand de ultieme tip?☹️ anders kom ik echt nergens aan toe zo..