557 Reacties

één maand geleden

Reactie op assshoo

Lieve mama’s, ik heb hier al een aparte topic over geopend misschien heb ik ...
Hoeveel voedingen krijgt je kind op een dag? Volgens mij is de berekening voor die leeftijd 130 x gewicht in kg en dit delen door aantal voedingen. Dan krijg je een indicatie van de ml per fles. Ik zou regelmatig wegen en dan met stijgend gewicht langzaam de fles ophogen. Voor het wiegen misschien een idee om het wiegen langzaam af te bouwen. Ik heb zelf bij ons meisje (onze eerste) dat ik op haar kamertje in mijn lekkere stoel ga zitten met haar. Niet wiegen, puur en alleen maar aanwezigheid en dan slaapt ze zo in en leg ik haar naar haar bedje. Is dit voor jou een optie om te proberen?

één maand geleden

Reactie op Suusvc

Dat zou best een oorzaak kunnen zijn. Normaal gesproken heb ik een heel goe ...
Ik had precies hetzelfde maar het bleef bij mij helaas een beetje kabbelen. Doordat ik die toeschietreflex niet meer goed kreeg liep uiteindelijk mijn productie ook wat terug. Nu was ik sowieso niet van plan om jaren bv te geven dus ben ik begonnen met afbouwen. Maar als ik de ambitie wel had lang bv te geven had ik zeker nog even doorgezet. Hoop dat het nog recht trekt voor jullie!

één maand geleden

Reactie op saartje2024

Ik had precies hetzelfde maar het bleef bij mij helaas een beetje kabbelen. ...
Ik sta er gelukkig ook heel ‘nuchter’ in. Heb geen einddoel in gedachten. Lukt het voeden nog dat is dat mooi. Wil het niet meer dan hebben we het toch bijna 4 maanden samen volgehouden! En dat is al een periode om trots op te zijn!

één maand geleden

Zijn er hier dames die alleen ochtend en avond en nacht nog bv doen? Dit lijkt mij best ideaal..

één maand geleden

Zit er bij jullie al iets van een ritme in?

één maand geleden

Reactie op momlin

14 weken hier en geen ritme. Hij komt de ene dag 6 keer dan weer 7 keer en dan weer 8 keer.

één maand geleden

Reactie op momlin

Neee helemaal niks. Heel lastig vind ik het maargoed zal vanzelf wel keertje komen toch haha

één maand geleden

Reactie op momlin

Redelijk! 5x per dag, vaak rond 7/10/13/16/19 met zeker speling in de tijden. Laatste avondvoeding wel altijd uiterlijk 19.30 en eerste voeding uiterlijk 7.45

één maand geleden

Reactie op momlin

Nee geen ritme. Ene dag drinkt ie minder en langer. Andere dag weer vaker en korter

één maand geleden

Hoe snel is een productie als je ongesteld bent voorbij? Heb dit zowat al sinds woensdag en vandaag dag 1 van the period🥺🥺 ben het een beetje zat om steeds te moeten kolven/aanleggen. Werd er zo onzeker van want k wist niet waardoor het nou kwam dat ik zomaar een dipje had.

één maand geleden

Reactie op assshoo

Hoe snel is een productie als je ongesteld bent voorbij? Heb dit zowat al s ...
Lage productie *

één maand geleden

Reactie op assshoo

Hoe snel is een productie als je ongesteld bent voorbij? Heb dit zowat al s ...
Heb dit ook gehad de dagen voor de menstruatie! Schrok er ook behoorlijk van. Gisteren mijn menstruatie begonnen en nu is het weer normaal.. maar wel de dagen ervoor dus ook extra aangelegd vanwege lage productie

één maand geleden

Reactie op Inge Gomez - Kooi

Hier is mijn zoontje 11,5 weken (maar wel al een erg grote/zware jongen) en ...
Hoi, mijn zoontje deed dit ook. Kwam uit dat hij eigenlijk ongemakkelijk was/krampjes had en daarom als troost wilde drinken en zo is het een vicieuze cirkel. Ik heb mijn moedergevoel hierin gevolgd en ben beginnen mijn wekker zetten om de 3 u, ipv drinken viel hij lekker in slaap na even krampjes. Ik ben dan beginnen rekken naar 3.5 u. En hij had nauwelijks krampen meer. Hij is ook groot en zwaar en ik denk dat ik hem in die periode van om de 2 u wel wat heb overvoed🙈. Ook al zeggen ze dat dat niet kan 😅. Nu moet ik mijn wekker om de 3 u zetten om toch zeker aan 5 voedingen te raken 🤣.

één maand geleden

Heb dit ook gehad de dagen voor de menstruatie! Schrok er ook behoorlijk va ...
Doe je alleen aanleggen of ook bijvoeden met bv bijvoorbeeld. Ik begon ook te kolven en uit flesje geven naast het aanleggen om te kijken of ze genoeg binnen kreeg. Ben je nu voor het eerst na de bevalling ongesteld? K merkte dat het vannacht beter ging, borsten voelden beetje voller aan. Net na de voeding gekolft en heb 60ml kunnen nakolven gelukkig. Ben benieuwd wanneer het beter wordt

één maand geleden

Dames vraagje Mijn kleine wil elke avond de nacht in gaan om 20 u om dan slaapt hij ong 5 6 uurtjes en komt dan vervolgens 2x per nacht. Nu zit ik te stoeien met de tijden het liefste zou ik hem wat later de nacht in laten gaan maar hoe of kan dit gewoonweg niet. Ik heb geprobeerd hem beneden te houden en te laten slapen bij ons maar dan is hij zo vreselijk verdrietig dit wil ik niet meer. Of is misschien rijstebloem/johannesbroodpitmeel een optie geen idee. Of gewoon situatie accepteren en wachten tot hij langer kan doorslapen haha.

één maand geleden

Reactie op annesv92

Dames vraagje Mijn kleine wil elke avond de nacht in gaan om 20 u om dan s ...
Dat laatste... Je kleintje geeft heel goed zijn behoefte aan. Hier was het eerst ook zo, dat ze later de nacht in ging maar inmiddels een week of 2/3 toch ook echt rond 19.00. En dat is heel natuurlijk en een goed ritme. Bij veruit de meeste baby's gaat het bijna vanzelf richting die tijd. Die slaap hebben ze écht hard nodig. En idd, echt veel beter om op bed te leggen dan in de box oid waar ze veel minder rustig kunnen slapen. Je zoontje gaf dat dus ook duidelijk aan begrijp ik. Onze dame gaat nu ook lekker rond 19.00/19.30 na een laatste (borst-)voeding naar bed en meld zich ergens in de nacht 1x. Accepteren zou ik zeggen, ze zijn maar 1 keer klein en je gaat het nog missen 🥹 Jij hebt dan de "pech" dat ie 2 keer komt, maar ook dat gaat vanzelf minder worden!

één maand geleden

Reactie op assshoo

Doe je alleen aanleggen of ook bijvoeden met bv bijvoorbeeld. Ik begon ook ...
Ja, was mijn eerste menstruatie, wel een vage overigens want bloeden is na 1 dag een beetje bloed al gestopt (is dat normaal?). Ik heb verder niet gekolfd of in flesjes bijgegeven, enkel extra aangelegd.. was soms wel een strijd omdat TSR veel langer duurde en dat vond hij niet leuk. Hoeveel hij precies binnen heeft gekregen weet ik dus niet maar hij leek gelukkig verder vrij tevreden!

één maand geleden

Ja, was mijn eerste menstruatie, wel een vage overigens want bloeden is na ...
Ja dit heb ik nu dus ook dat tsr echt enormmmm traag is. Hopelijk is het binnen paar dagen dit weer hersteld 🥺🥺 wil gewoon bijna op full time kolven overgaan door dit want ze is ZO niet tevreden. Alles draaiende houden thuis is ook niet makkelijk pff stress stress

één maand geleden

Reactie op Stefke2021

Nog meer babies die om de 2 uur komen (14 weken)?
Ja onze dochter had dat ook ineens maar nu weer gewoon om de 3uur. Soms wat langer er tussen. Had er maar even gewoon aan toe gegeven, moest wel een knop omzetten hoor. Misschien te maken met dat structuur voeding veranderd en productie daar weer op aan moet passen 🤷‍♀️

één maand geleden

Mijn zoontje van 3 maanden (15wk) krijgt volledig borstvoeding. Omdat ik weer aan het werk ben en hij eerder in de avonden zo ongeduldig aan het clusteren was krijgt hij al sinds vrij jong regelmatig een flesje gekolfde melk. Lang ging dit prima samen, maar ineens is hij gestopt met uit de borst drinken. Soms neemt hij 2 slokken en laat dan krijsend los, maar steeds vaker begint ie direct te huilen als ik ‘m wil aanleggen en wil hij de borst niet. Zodra hij de fles krijgt drinkt ie deze gulzig leeg, hij heeft dus echt wel trek. Als hij loslaat spuit de melk er soms uit, naast veel productie komt het er volgens mij ook wel heftig uit. Het verder gewoon dezelfde melk uit het flesje, op bijna hetzelfde moment gekolfd. Ik heb ook niks anders gedaan qua parfum oid. Opzich gaat de fles prima, hij is dan tevreden en ik heb genoeg productie, maar ik mis het borstvoeden ook wel. Vooral in de nacht was het zo lekker makkelijk. Het liefst combineer ik de twee weer. Iemand tips?