450 Reacties

2 maanden geleden

Wij gaan nu een flesje borstvoeding s nachts geven. Hebben jullie tips dat hij langer over zn flesje doet?

2 maanden geleden

Reactie op Framblijtje

Wij gaan nu een flesje borstvoeding s nachts geven. Hebben jullie tips dat ...
Houding vd baby en vd fles (horizontaal), en natuurlijk speengrootte/snelheid

2 maanden geleden

Reactie op Marcilio

Houding vd baby en vd fles (horizontaal), en natuurlijk speengrootte/snelhe ...
En tips qua welk merk fles 馃槉?

2 maanden geleden

Reactie op Framblijtje

Wij hebben Difrax, met een speendop met verschillende standen. Echt heel handig, kan je afwisselen met meer en minder toevoer, afhankelijk van je kleintje

2 maanden geleden

Reactie op Framblijtje

Ik heb voor mijn dochter altijd dr brown gebruikt met smalle hals, heel fijn en niet te snel, maar elk kindje heeft z鈥檔 voorkeur

2 maanden geleden

Misschien stomme vraag. Maar geven jullie nu het zo mega warm is vandaag ook een extra flesje of extra water?

2 maanden geleden

Reactie op Lovexsharon

Misschien stomme vraag. Maar geven jullie nu het zo mega warm is vandaag oo ...
Hoe oud is je baby? Baby's mogen echt geen water namelijk

2 maanden geleden

Reactie op veeriekie

Hoe oud is je baby? Baby's mogen echt geen water namelijk
3 weken. En dat dacht ik al. Maar omdat het zo warm is dacht ik hebben ze dan nog extra nodig. Maar volgens mij red hij het prima op zijn voedingen tot nu toe.

2 maanden geleden

Reactie op Lovexsharon

3 weken. En dat dacht ik al. Maar omdat het zo warm is dacht ik hebben ze d ...
Ik had het vandaag aan de kraamzorg gevraagd (onze baby is nog maar 7 dagen oud) en zij zei dat kindjes het allemaal zelf reguleren. Wij drinken ook meer als het warm is, dus als je kindje uit zichzelf aangeeft meer honger te hebben of meer wilt drinken is dat helemaal prima! Zo niet, dan heeft hij/zij het ook niet nodig. :)

2 maanden geleden

Reactie op veeriekie

Ik had het vandaag aan de kraamzorg gevraagd (onze baby is nog maar 7 dagen ...
Ah top. Dankje voor je antwoord. 馃槉

2 maanden geleden

Reactie op Framblijtje

Wij hebben bij de vorige twee dr. Browns gebruikt. Nu hebben we de nieuwe Philips Avent. De dr. Browns stroomt de melk er uit en bij de Avent moet hij moeite doen en daardoor wordt de zuigbehoefte ook bevredigd. Het is persoonlijk wat je het beste past.

2 maanden geleden

Clusteren met flesvoeding, kan dat? Onze dochter 3 weken drinkt 120 ml water +4, maar komt in de avond veel achter elkaar soms al na 1,5 uur en drinkt zo weer bijna een fles leeg. Is dit normaal? Eerste heeft bv gekregen geen idee hoe het met fv zit...

2 maanden geleden

Reactie op Lovexsharon

Misschien stomme vraag. Maar geven jullie nu het zo mega warm is vandaag oo ...
Ja dat doen wij. Met 4 weken zei het cb dat ze 20 ml lauw water extra per dag mogen. Door de warmte en het zweten kunnen ze meer moeite krijgen met poepen, omdat ze minder vocht hebben om het af te voeren. Sinds we hem 20 ml extra water geven, gaat dit weer beter.

2 maanden geleden

Reactie op Liiins

Clusteren met flesvoeding, kan dat? Onze dochter 3 weken drinkt 120 ml wate ...
Zeker kan dat ook bij flesvoeding. Rond de 3 weken hebben de meeste babys ook regeldagen dat zou het ook nog kunnen zijn.

2 maanden geleden

Hoe stap ik het best over van voeding? Mijn kleine heeft enorm veel behoefte aan meer voeding. Ik geef nu borst, en af en toe een flesvoeding. Ik wil graag overstappen naar forte. Maar hoe pak ik dit t beste aan? 1 voeding per dag vervangen voor forte?

2 maanden geleden

Reactie op rjbb89

Hoe stap ik het best over van voeding? Mijn kleine heeft enorm veel behoeft ...
Wij hebben die overstap geleidelijk gemaakt. Elke dag hebben we een schepje normale flesvoeding vervangen door een schepje Forte. Dus dag 1 bijv. 3 schepjes normaal, 1 schepje Forte (bij 120 ml). Dag 2: 2 schepjes normaal, 2 schepjes Forte. Etc. En als dat goed ging dus dag 3: 1 schepje normaal en 3 schepjes Forte. Zo heb ik destijds eerst even de normale voeding opgemaakt en toen volledig naar Forte.

2 maanden geleden

Reactie op Framblijtje

Wij gaan nu een flesje borstvoeding s nachts geven. Hebben jullie tips dat ...
Dr brown fles met P speen.

2 maanden geleden

Haaai, Wij geven nu 8x80 cc voeding. Maar we merken dat hij steeds hongerig is. Vandaag komen we aan de 9x80 maar volgens onze Kraamzorg mogen we niet hoger dan die 80cc. Mannetje doet het echt super goed en is gewoon erg hongerig. (Komt om de 2 uur) We weten ff niet waar we nu goed aan doen. In de nachten laat hij er 4 uur tussen.

2 maanden geleden

Reactie op First1

Haaai, Wij geven nu 8x80 cc voeding. Maar we merken dat hij steeds honger ...
Hoe oud is je zoontje nu ? En waarom mag je van de kraamzorg niet omhoog?

2 maanden geleden

Reactie op Lovexsharon

Hoe oud is je zoontje nu ? En waarom mag je van de kraamzorg niet omhoog?
Hij is nu 10 dagen oud. Ze adviseerde ons te wachten op het CB maar die komt dinsdag pas. 馃槪 en om tot die tijd nu met een huilende baby te zitten. Ik weet niet hoeveel hij weegt omdat hij sinds dag 8 niet meer gewogen is. Kraamzorg is nu weg, maar ja nu zit ik dus met de vraag, mogen we 10cc ophogen per dag of moeten we wachten tot CB komt. 馃 Zitten nu op 9x80 cc Dusja, hij drinkt het toch wel en is stik tevreden.