450 Reacties
één maand geleden
Mijn dochtertje doet altijd zo’n 20-25 minuten over de fles maar het valt me vandaag op dat ze de fles veel sneller op heeft.
Ze heeft gewoon altijd speen 1 erop. 🤷🏼♀️
Ik heb wel het idee dat ze nu net een sprongetje voorbij is, zou ze dan nu opeens krachtiger kunnen drinken ofzo? 🤔
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Mijn dochtertje doet altijd zo’n 20-25 minuten over de fles maar het valt m ...
Is ze wel tevreden na de voeding? Of blijft ze hongersignalen geven? Weet niet hoe vaak en hoeveel je geeft?
Wij merkten dat ze binnen 10 min de fles naar binnen werkte en nog bleef vragen. Toen opgehoogd en daardoor deed ze er weer langer over. En nu geven we zelfs met speen 2 omdat ze anders in slaap sukkelt. Doet er nu 15-20 min over.
Maar miss is dat het niet en kan ze inderdaad ineens sneller drinken? 🤔
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Ze is nog geen 5 kilo en drinkt 6x120, dus dat zou in principe goed moeten ...
Nouja dan is het prima toch? Als ze niet meer gaat spugen of krampjes krijgt zal het wel een goed tempo zijn voor der 🤷🏼♀️
Moet wel zeggen onze meid is 5 kilo en drinkt soms al flessen leeg van 200 (en neemt dan ook geen genoegen met minder) 🙈 zo zie je maar hoe erg dat verschilt hahaha
één maand geleden
Hoi! Ons dochtertje is 8 weken oud. Ze krijgt 6x per dag 130cc. Heeft na haar fles nog behoefte in meer melk. Ze drinkt haar fles binnen 5 minuten leeg. Volgens de cb is dat te snel en raakt ze daardoor minder verzadigd. Ik heb verschillende flessen gebruikten met de kleinste speen, alleen drinkt ze nog steeds te snel, waardoor ze nu last heeft van verborgen reflux. Ik ben nu begonnen met haar melk indikken met johannesbroodpitmeel, allee daar heeft ze dus weer last van Obstipatie. Heeft er iemand een aanrader voor een goeie fles of eventueel tips? Dr brown,Philips en Hegen flessen hebben we geprobeerd
één maand geleden
Reactie op ilhameF
Hoi! Ons dochtertje is 8 weken oud. Ze krijgt 6x per dag 130cc. Heeft na ha ...
Heb je johannesbroodpitmeel toegevoegd op advies van het cb?
Ik wilde dat namelijk ook gaan doen, maar omdat hij al last van krampjes had, hebben ze me geadviseerd andere voeding te gaan geven.
Wij gaven Hero Nutrasense en we geven nu Hero Nutrasense Comfort AR.
Heeft even een weekje of zo geduurd maar we merken nu echt duidelijk verschil!
één maand geleden
Reactie op WeS187
Heb je johannesbroodpitmeel toegevoegd op advies van het cb?
Ik wilde dat ...
Ja op advies van de dokter en cb, ze stikte wel eens doordat de melk terug naar boven kwam. Vanuit de cb ook omdat ze snel drinkt. Ooh fijn dat je verschilt merkt! Misschien dat maar eens proberen.
één maand geleden
Reactie op Popje1607
En dat gezeur over dat BV beter is komt me ook me neus uit. Je moet je bijn ...
Ik ervaar het juist altijd andersom. Dat ik me constant moet verdedigen dat ik wel bv geef. Is zielig voor papa. Je maakt het jezelf lastig. Zo gaan ze nooit doorslapen etc etc. Oh en het allervaakst: je wil gewoon de baby voor jezelf houden. Ik wordt zelfs wel eens egoïstisch genoemd dat ik bv geef.
Ik denk dat anderen altijd commentaar hebben en dat we onszelf gewoon ook wel snel aangevallen voelen… 👎🏻
één maand geleden
Reactie op kich
Ik ervaar het juist altijd andersom. Dat ik me constant moet verdedigen dat ...
Ohh echt .. dat is idd ook niet fijn zeg :( ik zou zeggen.. laat iedereen z'n eigen keuze maken en alles is goed hierin 🩷 het is ook zo persoonlijk en wat het beste bij je past is afhankelijk van meerdere dingen
één maand geleden
Reactie op ilhameF
Hoi! Ons dochtertje is 8 weken oud. Ze krijgt 6x per dag 130cc. Heeft na ha ...
Hoi, onze dochter heeft dit ook gehad. Wij kwamen uiteindelijk uit op de difrax dental speen. (Het gaatje zit dan boven tegen haar gehemelte ) Zelf het gaatje voor onze dochter iets groter gemaakt . Hierdoor deed ze 15-20 min over de fles. Alle anderen spenen hielpen ook niks. Misschien heb je wat aan deze tip.
één maand geleden
OMG wat voel ik me schuldig.
Dochter gister een voeding van 150 gegeven om 7 uur ‘s avonds. Omdat ik vroeg wilde gaan slapen een wekker gezet voor de volgende (dacht ik) die is alleen niet afgegaan of niet goed gezet waardoor ze die voeding heeft overgeslagen. Ik schrik nu dus om half 5 ‘s nachts wakker omdat ik haar zachtjes naast me hoor pruttelen..
dat is gewoon 10 uur zonder fles 😱😭
Lijkt er alleen op dat ze het zelf ook niet zo erg vind want echt vragen heeft ze dus ook al die tijd niet gedaan…
één maand geleden
Reactie op jennifervs
OMG wat voel ik me schuldig.
Dochter gister een voeding van 150 gegeven om ...
Haha ik zou willen dat het hier zo was! Geniet ervan meid