450 Reacties
één maand geleden
Reactie op ilhameF
Hoi! Ons dochtertje is 8 weken oud. Ze krijgt 6x per dag 130cc. Heeft na ha ...
Wij hebben deze zoektocht ook gehad. Uiteindelijk hebben we voeding speciaal voor krampjes/obstipatie gegeven + Johannes brood pit en vooraf Infacol. Dat gaat heel goed! Ook de dr Brown speen nummer 2 vanwege indikken. Hele zoektocht geweest hier hoor. Naast hele assortiment voeding ook een heel assortiment aan spenen in de kast. Maar hee dan heb je ook wat!
één maand geleden
Mijn dochtertje krijgt 6x135 en wil langzaam toewerken naar 5x165. Ik hoog dan naar behoefte steeds met ca. 10cc op maar wat is nou het moment dat je die ene fles gaat laten vervallen?
Waarschijnlijk moet ik gewoon even kijken of ze het langzaam aan red om minimaal 4 uur tussen de flessen te laten en is dit het juiste antwoord. 😂
Maaaaarrr ben toch benieuwd hoe jullie dat gedaan hebben!
Ze woog donderdag trouwens 5165 en krijgt al een aantal weken 6x135, ze lijkt steeds vaker niet goed verzadigd te zijn.
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Mijn dochtertje krijgt 6x135 en wil langzaam toewerken naar 5x165. Ik hoog ...
Misschien kan je proberen om de avond voeding voor het slapen gaan 165 te geven. Ik weet niet of jou dochtertje nog in de nacht een voeding hebt of dat je haar een droomvoeding geeft. Misschien kan je die dan laten vallen. En anders proberen om 4 uur tussen te laten of tussen bijvoorbeeld 7:00-20:00 te voeden. Mijn tijden zijn 7:00-8:00, 10:00-11:00, 13:00-14:00, 16:00-17:00, 19:00-20:00. Ze krijgt bij mij 165 of 200.
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Mijn dochtertje krijgt 6x135 en wil langzaam toewerken naar 5x165. Ik hoog ...
Ik maak al een tijdje 6x180+6 klaar. Gooi vaak wel wat weg, maar dan kan ze opdrinken waar ze behoefte aan heeft. En heb ik geen geëmmer met bijmaken terwijl zij keihard brult omdat ze meer wil.
Onze dochter drinkt eigenlijk ongeveer 850cc op een dag, ze red dit nog niet met 5 flessen. Ik bied 6x de fles aan en ze geeft zelf goed aan als ze niet meer hoeft. Ze drinkt de ene keer 180, dan een keer 200, of maar 120. Totaal kom ik altijd rond die 850 uit.
één maand geleden
Reactie op Mom|Dad
Misschien kan je proberen om de avond voeding voor het slapen gaan 165 te g ...
Ze krijgt hier geen nacht voeding meer maar wel nog een fles rond 23:00/23:30 en dan slaapt ze tot ongeveer 6:00. (Soms 5:00, soms 7:00)
Dus zodoende dat ik een beetje in m’n maag zit met die tijden.😅
Dan zou je uitkomen op 6:00-10:00-14:00-18:00-22:00 áls ze het vanaf 22:00 tot 6:00 redt maar dan zou ik idd kunnen proberen om die fles meer voeding te doen inderdaad.
één maand geleden
Reactie op MD999
Ik maak al een tijdje 6x180+6 klaar. Gooi vaak wel wat weg, maar dan kan ze ...
Oja, ik moet zeggen dat Lina dus nog nooit iets heeft laten staan. Had toevallig gisterenavond wat meer voeding gegeven omdat ik dus het idee had dat ze niet verzadigd raakt maar toen dronk ze dus 165 op 😅 (normaal dus 135)
Denk dat ze op zich dus niet echt zelf een rem heeft maar ze spuugt daarna wel al het teveel weer uit… vandaar dat ik het ophogen wel langzaam wil doen!
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Ze krijgt hier geen nacht voeding meer maar wel nog een fles rond 23:00/23: ...
Jaa dat is echt een prima schema in mijn ogen. Ik moet ook wel zeggen dat mijn dochtertje op een gegeven zelf echt vroeg wilde slapen en er steeds langer tussen laat. Soms zoeken, lastig hè…. Vind ik soms ook nog steeds.
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Oja, ik moet zeggen dat Lina dus nog nooit iets heeft laten staan. Had toev ...
Hmm ja dat snap ik dan ja!
Moet wel zeggen dat Jolien soms ook wel eens teveel drinkt en het dan uitspuugt, maar komt niet zo vaak voor. Over het algemeen drukt ze die fles met haar tong naar buiten, valt in slaap of doet gewoon haar mond niet meer open. 😅
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Oja, ik moet zeggen dat Lina dus nog nooit iets heeft laten staan. Had toev ...
Misschien per dag met 10 ophogen wat je zelf al zegt en dan vanaf 150 er 4 uur tussen laten en 165 aanbieden. Volgens mij hebben wij dat toen eerst ook zo gedaan. Dan gaven we 165 om 7.00-11.00-15.00-19.00-23.00. Toen merkten we weer dat ze af en toe meer wilde en zijn we dit gaan doen.
één maand geleden
Reactie op Roos97!
Hoeveel weken is je dochtertje hier met een meisje van morgen 7 weken heeft ...
Onze dochter is nu bijna 10 weken. Woog een week geleden 5 kilo.
Wij bieden al wel langer grotere hoeveelheden aan (eerst 150+5 en nu 180+6) denk vanaf dat ze een week of 4 is. Dit raadde kraamzorg mij toen aan (online kraamzorg waar ik toen nog vragen aan kon stellen) toen ik merkte dat ze soms meer wilde. Nu is het wel zo dat ze echt wel stopt met drinken hier als ze genoeg heeft.
Dus als jullie kindje dit ook doet kun je denk ik best meer aanbieden en kijken wat ze opdrinkt als je weggooien niet erg vind.
één maand geleden
Wie gebruikt er ook difrax en gebruikt speen M? Ik ben vandaag begonnen met deze speen omdat hij met speen 2 wel echt lang over z’n fles deed (had dan wel gewoon nog honger, want dronk wel, maar langzaam).
Nu heb ik even gekeken maar als ik die speen M op z’n kop hou met melk er in, dan zie je echt een straaltje. Hoort dit? En zo niet, iemand een idee hoe je dit op lost?
één maand geleden
Reactie op Linnie2024
Wie gebruikt er ook difrax en gebruikt speen M? Ik ben vandaag begonnen met ...
Daarbij had ik het idee dat het ook veel te snel ging, want hij had binnen no time z’n halve fles al leeg. Dus toen even tussendoor pauze, en toen de tweede helft.
Zoontje is nu bijna 11 weken.
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Oké.. help me out.
Ik wil uitrekenen hoeveel voeding ze nu binnenkrijgt.
...
Wij hebben geleerd met alleen water te rekenen.
Dus zonder de schepjes. Hier krijgt hij 180 (da's geloof ik bijna 210, maar ik reken dus het aantal flessen maal 180.
Volgens mij (maar correct me if I'm wrong) is dat omdat ze in de regel max. een liter water per 24 uur mogen binnenkrijgen.