450 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op First1

Haaai, Wij geven nu 8x80 cc voeding. Maar we merken dat hij steeds honger ...
Omhoog gaan! Volg je kind. Bij kindje 1 hebben we braaf geluisterd, resultaat hongerig en huilend kind. Dit is kind 3 en die geven we gewoon wat hij wil. Ze weten zelf echt wel wat ze willen, je kunt ze niet overvoeren. Volg je kleintje!

2 maanden geleden

Reactie op Blondie1988

Omhoog gaan! Volg je kind. Bij kindje 1 hebben we braaf geluisterd, resulta ...
Aah super Dankje wel voor dit. We gaan straks ophogen 🤎

2 maanden geleden

O ja en wat betreft het wegen. Dit klinkt misschien super barbaars 🙈 Maar een keukenweegschaal gaat tot 5 kg. Grote kans dat je kleintje daar onder zit. Dus ik heb vorige week een grote ovenschaal op de keukenweegschaal gezet, daarin een laag hydrofiele doeken. Keukenweegschaal op 0 (TARE) zetten en dan baby in de keukenweegschaal. Niet zo super precies als die van het CB maar dan heb je wel een idee of baby aangekomen is of niet.

2 maanden geleden

Reactie op Blondie1988

Omhoog gaan! Volg je kind. Bij kindje 1 hebben we braaf geluisterd, resulta ...
Ik ben hier hier mee eens. Bij de eerste ook elke keer heel onzeker en veel verschillende dingen geprobeerd. Nu ga ik lekker af op mijn moeder gevoel en mijn kind. Heel tevreden mannetje die lekker veel drinkt. 😊

2 maanden geleden

Reactie op Lovexsharon

Ik ben hier hier mee eens. Bij de eerste ook elke keer heel onzeker en veel ...
Hier 4,5 week laatste gewicht 3030gr en drinkt nu al zo'n 2 wkn 135cc 6xpd en gisteren zelfs een keer extra.. heel benieuwd hoelang hij nu slaapt na de laatste fles 🤭 We volgen hem ook zelf een beetje maar ben ook bang dat ie juist krampjes krijgt doordat we meer geven 😬

2 maanden geleden

Reactie op Momtobe082024

Hier 4,5 week laatste gewicht 3030gr en drinkt nu al zo'n 2 wkn 135cc 6xpd ...
Hier precies hetzelfde, maar hij is 5,5 week en krijgt al die tijd zo'n 8 flessen van 135 cc. Hij komt zelf elke 3 uur zo'n beetje. Gisteravond sliep hij zo lekker, heeft er 5 uur tussen gezeten, maar dat haalt hij dan bijvoorbeeld morgenvroeg weer in door een keer na 2 uur alweer te komen. Van de kraamhulp mochten we week 2 al ophogen naar 135. En toen de baby bijna 4 weken was, en eindelijk op 135 zat, zei het cb "Ja dat is misschien ook wel een beetje veel". Toen dacht ik ja daaaag, als hij honger heeft, heeft hij honger 🤷🏻‍♀️ Soms laat hij zelf 60 cc staan en soms drinkt hij 30 cc extra.. Ik kijk gewoon naar hem, niet naar curves en gemiddelden..

2 maanden geleden

Reactie op WeS187

Hier precies hetzelfde, maar hij is 5,5 week en krijgt al die tijd zo'n 8 f ...
Ohh dat is nog wat meer als hier inderdaad.. ja we doen dat nu ook echt gisteren ook na 2u al honger en dronk toen ook flesje helemaal leeg . Nu 23.30u flesje gehad en net om 4.45u dus dat is best prima. Donderdag cb ben benieuwd.

2 maanden geleden

Reactie op First1

Aah super Dankje wel voor dit. We gaan straks ophogen 🤎
Ik wilde ook al zeggen gewoon 90 maken en dat aanbieden kijken wat hij drinkt. Zeg gaan we ook geen honger lijden. Die van ons krijgt 150cc is vandaag 5 weken oud. Hij krijgt tussen de 5 en 6 voedingen per dag. Super tevreden. En de ene keer laat hij geen druppel staan en de andere keer minimaal 30cc over

2 maanden geleden

Hier krijgt onze kleine man ook 8/9 keer per dag 135cc aangeboden sinds een aantal dagen. (Van cb mochten we Max 110 geven, maar ik weiger weg te gooien, dus hij drinkt vaak tussen de 110-120cc, soms meer en soms minder). Ons zoontje is 4 weken oud. Maar hoe gaan jullie over op 6 flessen per dag? Doen jullie het dan op verzoek? Of zit daar ook weer een ritme in? Als hij ligt te slapen laat ik hem wel slapen, overdag tot Max 4 uur nu. In de nacht wel wanneer hij komt, alleen dat is vaak alsnog tussen de 3 en 4 uur. Ik ben bang dat hij te veel krijgt, aangezien hij binnen 2 weken bijna een kilo aangekomen is😂. (Laatste weegmoment 2 weken gelede. woog hij 4334, ik gok dat hij nu richting de 5 kilo gaat.

2 maanden geleden

Hier is het vanzelf gegaan die minder flessen per dag. Inene liet hij er meer uur tussen

2 maanden geleden

Reactie op Linnie2024

Hier krijgt onze kleine man ook 8/9 keer per dag 135cc aangeboden sinds een ...
Komt vanzelf wel. Ook hierin volg je kind. Onze oudste ging heel snel naar hele grote flessen per dag en dan minder. De middelste dronk kleinere flesjes maar meer per dag. Per saldo kregen ze ongeveer evenveel voeding. En ze laten het vanzelf wel vallen als er meer vaste voeding komt. Maar dat duurt nog even.

2 maanden geleden

Heeft iemand tips/ ideeën voor een goed alternatief voor Pepti Syneo 1? De kinderarts wil het niet voorschrijven, omdat onze zoon een milde vorm van koemelkallergie heeft. Hij huilt nu niet meer 24/7 en zijn eczeem is volledig verdwenen, maar dat was niet voldoende voor een voorschrift helaas..

2 maanden geleden

Nog meer babys die weinig drinken?onze dochter van 3 weken krijgt 90cc aangeboden maar drinkt vaak maar 50/70 cc . Ook al een andere fles gebruikt. Maar ze is gewoon helemaal kapot naar een paar slokken. Vaak krijgen we er ook niks of amper nog wat in als we het nog een keer aanbieden. Ze woog afgelopen donderdag 2645 gram. Is met 2590 gram geboren.

2 maanden geleden

Reactie op Xjaiimy

Nog meer babys die weinig drinken?onze dochter van 3 weken krijgt 90cc aang ...
Ze vallen eerst nog een beetje af hè, voordat ze weer aankomen en hun geboortegewicht voorbij gaan.. Heb je al een andere speen gebruikt? Wij zijn in de eerste week na de geboorte al van speen 1 naar 2 gegaan, precies om dezelfde reden. Hij was gewoon halverwege te moe omdat hij te hard moest werken tijdens het drinken.

2 maanden geleden

Reactie op WeS187

Ze vallen eerst nog een beetje af hè, voordat ze weer aankomen en hun geboo ...
Ja klopt. Onze zoon dronk op het begin ook slecht. Dus uiteindelijk komt het denk ik wel goed. Alleen hij is in de winter geboren. En nu omdat het zo warm is maak ik me er iets drukker om.. Maar moet donderdag weer na het cb. Ze drinkt nu al best snel met die S speen dus daar ligt het niet aan denk ik. Alleen ze drinkt dan heel snel 2 minuten ofzo en dan valt ze in slaap.

2 maanden geleden

Reactie op Xjaiimy

Ja klopt. Onze zoon dronk op het begin ook slecht. Dus uiteindelijk komt h ...
Maak je haar wakker voor een voeding? Of komt ze zelf? Dat scheelt hier ook nog. Als ik hem wakker maak slaapt 'ie alweer voordat hij 1 slok gehad heeft 😅

2 maanden geleden

Reactie op WeS187

Maak je haar wakker voor een voeding? Of komt ze zelf? Dat scheelt hier ook ...
Ja we maken haar wakker. In de nacht na 5 uur. Soms meld ze zich wel zelf. Maar omdat ze maar 100 gram is aangekomen afgelopen week moeten we haar nog wakker maken. Ze drinkt dan wel wat maar dat scheelt ook per keer hoeveel. Wat drinkt jullie zoon per keer?

2 maanden geleden

Helpt het om halverwege luier te verschonen? Hier wel. Of even sokjes/broekjes uit etc (nu met warme weer natuurlijk niet nodig maar anders wil dat wel helpen om een beetje wakker te worden ;) )

2 maanden geleden

Reactie op Laviedelys

Heeft iemand tips/ ideeën voor een goed alternatief voor Pepti Syneo 1? De ...
Je kan proberen om eens naar een kinderdietiste te gaan, of het CB. Die kunnen eventueel ook machtiging uitschrijven voor voeding na provocatietest. Hun hebben geen direct contact met de kinderarts. Mocht je liever toch willen doorgaan met de pepti, als je kindje het daar goed op doet. Onze dochter heeft zelf kma, en ook vanuit dietiste gedaan, de kinderarts deed hier ook moeilijk. Wij hebben nu nutrimagen, en we hebben er zo'n ander kind voor terug!

2 maanden geleden

Reactie op citrus1987

Helpt het om halverwege luier te verschonen? Hier wel. Of even sokjes/broek ...
Ja doen we tussendoor. Maar helpt niet heel erg 😅