450 Reacties
22 dagen geleden
Iemand enig idee of je ergens een open pot (echt paar scheppen uit) nutrilon omneo ergens kan doneren? Of iemand die dit wil? Ik vind het heel erg zonde dat het hier staat zonder gebruikt te worden!😃
18 dagen geleden
Mijn dochtertje is nu 15 weken. Zij is zwaar dysmatuur geboren, maar volgt inmiddels goed haar eigen curve. Wel is en blijft het voeden een ding. Ze heeft door gebrek aan kracht nooit aan de borst gedronken en daarom altijd flesvoeding gehad. We hebben haar altijd therapeutisch moeten voeden zodat ze op haar eigen tempo kan drinken.
Nu is ze inmiddels dus bijna 4 maanden en voeden we haar op advies van de kinderarts nog steeds zo, omdat ze anders erg onrustig drinkt en snel vermoeid raakt.
Ben wel een beetje zoekende naar een goede fles/speen. Melkstroom mag echt niet te snel zijn. En het moet een fles zijn die goed horizontaal te gebruiken is. Iemand ideeën?
18 dagen geleden
Reactie op NilayaK
Mijn dochtertje is nu 15 weken. Zij is zwaar dysmatuur geboren, maar volgt ...
Inderdaad de Avent met het blauw/groene ventiel. Als je die correct gebruikt komt er geen lucht in de speen ook niet als je horizontaal voedt. De speen drupt helemaal niet dus je baby kan op eigen tempo drinken en pauzes nemen. (Wel goed opletten dat het ventiel in de speen boven de uitsparing in de witte ring zit)
17 dagen geleden
Hee mama’s,
Tips gevraagd. Onze zoon nu 14 weken en 6,3 kilo krijgt ongeveer nog 6x180. Hij komt altijd nog een keer in de nacht tussen 3-5. Geven om 23u nog een fles. Moeten hem hier wel voor wakker maken. Vind ik soms zo zielig. Maar anders komt hij om 1u en dan weer om 6u.
De eerste fles in de ochtend drinkt hij nooit leeg, zelf denk ik dat het komt omdat hij een hele fles krijgt ‘s nachts.
Wat zal ik doen die fles bv 150 geven? En misschien naar de 210 gaan zodat hij misschien langer dan 3u tussen de voedingen gaat houden overdag? We hebben een nogal hongerige baby gebruikt ook content, voeding voor hongerige baby’s, maar soms denk ik dat het niks doet. Lang en verwarrend verhaal maar misschien kunnen jullie toch helpen.
17 dagen geleden
Wij geven overdag 5x150 en s’nachts kleinere fles, vaak 90. Dan wordt ze wel even heel boos maar goed anders went ze er zo aan
17 dagen geleden
Volg je kindje. Wij eten in de ochtend toch ook geen zware maaltijd? Ik geef hem in de nacht wat hij wil en dan in de ochtend wat minder. Ze slapen vanzelf een keer door. Onze oudste had ook voeding voor hongerige baby’s. Komt goed.
17 dagen geleden
Reactie op Blondie1988
Volg je kindje. Wij eten in de ochtend toch ook geen zware maaltijd? Ik gee ...
Oh ja met dat doorslapen zit ik nog niet zo erg hoor (zou natuurlijk wel lekker zijn maar ik heb het al geaccepteerd haha) maar meer dat hij soms wel 7 voedingen krijgt van 200. Hij heeft gewoon soms binnen de 3u weer een voeding nodig. Dat vind ik voor hem gewoon zo rot.
En tuurlijk een ritme zou fijn zijn. Maar ik merk al dat ik daar geen kind voor heb nu
17 dagen geleden
Ik denk dat 7x200 wel wat veel is ja.. accepteert hij het als je ook minder geeft? Komt hij dan echt sneller?
16 dagen geleden
Reactie op Mrswit
Dan komt hij nog sneller. Nu komt hij soms al na 2,5u. Op cb zeggen ze ook ...
Helemaal eens geen honger lijden! Die van ons heeft nul ritme en drinkt soms om de anderhalf uur en dan steeds kleine beetjes. (Dit is de derde, er is geen gelijk qua drinken).
Misschien een hele gekke tip om eens te proberen maak eens in je fles een schepje en 30 ml extra. Dit klinkt misschien super eng, maar doe het maar eens. De fles hoeft niet leeg.
Bij de oudste zaten we na 6 weken al op flessen van 180 ml water en 6 schepjes. Daar liet hij 25 ml van staan en dan liet hij er meer tijd tussen. Als we flessen van 150 ml gaven dan hadden we zo’n situatie als dat jij schetst. Hij kreeg ook Nutrilon Content (voor hongerige baby’s).
16 dagen geleden
Reactie op Mrswit
Hoe bedoel je dat met een extra schepje? Niet fles ophogen?
Ja je kunt het ook fles ophogen noemen.
15 dagen geleden
Wij geven ons zoontje sinds 2 dagen Kruidvat standaard flesvoeding ipv Hipp, naast borstvoeding. En hij huilt nu erg veel, zouden het krampjes van de nieuwe voeding kunnen zijn? Moeten we nu doorzetten en wachten tot hij eraan went of terug gaan naar Hipp?
15 dagen geleden
Reactie op JantieninKenia
Wij geven ons zoontje sinds 2 dagen Kruidvat standaard flesvoeding ipv Hipp ...
Ons is de voeding van Kruidvat afgeraden omdat het krampjes geeft. Misschien ben je te haastig over gegaan van de ene naar de andere voeding dat kan ook. Of hij krijgt inderdaad krampjes van Kruidvat.
15 dagen geleden
Reactie op jJulia
Hi! Mijn baby wordt heel ongemakkelijk tijdens de fles en ik heb al een gro ...
Hij kan juist ook ongemakkelijk worden van die grotere speen. Dat het te snel gaat en hij zich verslikt. Ik zou terug gaan naar de oude speen, het even aankijken en anders via het consultatiebureau regelen dat er een prelogopediste even mee kijkt. Die kunnen goede tips geven.
15 dagen geleden
Reactie op Anouk_21
Onze baby is 12 weken. Geven jullie nog nummer 1 van de dr brown fles of nu ...
Onzebaby is ook 12 weken. Met de speen 1 gaat het prima, maar bij speen 2 zit ze helemaal onder de melk. Alles klotst eruit tijdens het drinken. Dus wij blijven voorlopig op speen 1. Ik heb deze verhalen veel gehoord om me heen. Ik zou het een paar keer proberen en dan kijken hoe het gaat (of je baby het goed binnen houdt en niet te snel drinkt).
14 dagen geleden
Reactie op JantieninKenia
Wij geven ons zoontje sinds 2 dagen Kruidvat standaard flesvoeding ipv Hipp ...
Overstappen naar andere voeding geeft volgens mij bijna altijd krampjes bij die kleintjes. De samenstellingen zijn anders en daar moeten de darmpjes aan wennen…
Dus het is of doorzetten of op je oude merk blijven.
Het CB zei dat het tot 2 weken kan duren voor ze gewend zijn aan de nieuwe voeding!
12 dagen geleden
Voor degene die 120 of 150ml fles geven; Om de hoeveel uur krijgt jullie kindje de fles? En hoe laat de laatste en hoe laat weer de eerste fles?