450 Reacties
12 dagen geleden
Reactie op jennifervs
Voor degene die 120 of 150ml fles geven; Om de hoeveel uur krijgt jullie ki ...
Hier 150, om de 4u. Overdag 7u,11u, 15u en 19u plus nog 1x in de nacht. Soms 2x, dan vaak een kleinere fles voor haar. Tijden zijn richtlijnen want soms natuurlijk wat eerder of later
12 dagen geleden
Reactie op jennifervs
Hier 5x150, tussen de 3-4 uur.
De tijden verschillen maar de eerste fles is meestal tussen 7-8:30 en de laatste tussen 19:30-22:00, ligt eraan hoe lang ze er tussendoor tussen laat.
Ik heb niet echt een strak schema. 😅
12 dagen geleden
Reactie op jennifervs
150 om de 4 uur, eerste fles om 06.00 uur en de laatste fles rond 22.00 uur. Ze laat er soms iets langer of korter tussen, maar komt zo ongeveer altijd wel rond die schema uit:
06.00
09.30
14.00
18.00
22.30
11 dagen geleden
Zijn er nog meer die nog op 120 zitten? Mijn zoontje krijgt grotere flessen niet echt weg. Hij kan ook lekker lang over de fles doen (ruim een halfuur). Lekker tutten... Maar een grotere speen werkt niet want dan loopt alles erlangs en verslikt hij zich. Lekker handig dus.
We voeden op verzoek en daardoor zit er bij ons nog niet echt ritme in. Hij krijgt 7 flesjes en nog een kleine nachtvoeding van ong 60cc.
Ben jaloers op jullie allemaal met zo weinig voedingen... Slaapjes hier zijn nooit langer dan een uur omdat hij dan alweer honger heeft 😅
11 dagen geleden
Reactie op jennifervs
Nu tijdens mijn verlof :
08.00 120 ml
11.00 120 ml
14.30/15.00 150 ml
18.00/18.30 120 ml
22.30 150 ml
In de nacht komt ze wisselend nog tussen 03.00 en 05.00 en krijgt dan 120 ml. Ook heel wisselend of ze haar flessen wel/niet leeg drinkt.
Over 2 weken ga ik werken en zal ze ‘s ochtends eerder de eerste voeding krijgen
9 dagen geleden
Reactie op Dianans
Hi, me zoontje is 16 weken oud. Ik geef 150 cc en dan 6x. Ik wil het graag ...
Hoi hoi,
Mijn dochtertje is nu 11 weken en bijna 6 kilo en drinkt flessen van 180cc. 4x per dag. Ze heeft zelf besloten dat ze vier flessen wel voldoende vind😅.
Ze drinkt niet elke fles leeg maar is tevreden.
Ik zou wat het consultatiebureau zegt een beetje loslaten. Volg gewoon je eigen kindje. Je kan altijd kijken hoe het gaat met flesjes van 180cc, je kan altijd weer minder gaan geven als het toch te veel is en je zoontje veel laat staan van het flesje
9 dagen geleden
Reactie op Anja0701
Hoi hoi,
Mijn dochtertje is nu 11 weken en bijna 6 kilo en drinkt flessen ...
Hoi, is goed! En en dan maak je 180 met 6 scheppen.. dan word het ongeveer 200 cc. Haal je dan nog 20 cc weg? Of je laat het gewoon.
Ik gaf altijd borstvoeding dus ik twijfel altijd nog veel met flesvoeding haha
9 dagen geleden
Reactie op Dianans
Hi, laatste keer dat we hem hadden gewogen was hij 6,5! Ik denk nu dan wel ...
Dan is 5x 180 best veel ook, al zijn er natuurlijk uitzonderingen en baby’s die meer honger hebben.
Je kan ook proberen om een 180 fles klaar te maken maar dan terug te gieten naar 180. (Dus voeding 200 afgieten naar 180)
Misschien dat die 15cc wel het verschil maakt per voeding?
Soms kan teveel voeding ook onrust geven bij baby’s, of denk je dat 5 flessen van 150 echt niet haalbaar is?
Mijn dochter kreeg eerst ook 6x150cc (voeding 165 terug naar 159 gieten) en toen toch naar 5 flessen gegaan. Had daarna een veel rustiger kind en kon het tussen de flessen veel langer volhouden!
9 dagen geleden
Reactie op Miriamlisanne
Zijn er nog meer die nog op 120 zitten? Mijn zoontje krijgt grotere flessen ...
Ja! 120 ml hier! En daar doet hij een uur over en liefst nog langer…
Ik laat hem. Soms is het super lastig, want ik heb nog twee kinderen rond rennen. Maar dan is het maar zo en krijgt hij een uur later weer een flesje.
Hij slaapt ‘s nachts wel door, dus hij krijgt voldoende overdag.
De oudste 2 dronken dikkere flessen maar sliepen heel lang niet door. Dus ik ben al lang blij!
9 dagen geleden
Reactie op Miriamlisanne
Zijn er nog meer die nog op 120 zitten? Mijn zoontje krijgt grotere flessen ...
Wij bieden 150+5 aan maar hij drinkt deze vaak niet leeg. Soms drinkt ie 110ml soms 130 af en toe de fles leeg.
Grotere speen geprobeerd maar dan gaat het te snel (10min) en spuugt ie meer.... na een dag liet ie ook voor de 10min weer 40ml staan en kwam er nog voeding terug. Nu weer de kleine speen in gebruik.
Vraag me af of hij genoeg binnen krijgt maar volgende week weer wegen. Gok rond de 6kg ondertussen en nu 6 flessen (nachtfles is 120+4)
7 dagen geleden
Wanneer jullie zeggen ze laten 3/4 uurtjes tussen de voedingen, je voedt dan als het goed is wanneer ze wakker zijn toch? K hou wakker tijd id gaten. Stel je geeft flesje om 10, blijf ongeveer tot 11/11.30 wakker. Als ze weer naar bed moet, geven jullie dan nog een beetje melk of speentje?
7 dagen geleden
Reactie op assshoo
Wanneer jullie zeggen ze laten 3/4 uurtjes tussen de voedingen, je voedt da ...
Speentje om in slaap te vallen.
7 dagen geleden
Reactie op assshoo
Wanneer jullie zeggen ze laten 3/4 uurtjes tussen de voedingen, je voedt da ...
Ik geef km de 4u vpeding en daaromheen wordt er geslapen. Soms dus ook 2 slaapjes tussen voedingen in als ze heel kort slaapt. Dus bv: 7u voeding, 8:30 slapen tot 10:00. Dan 11u weer voeding. Daarna naar bed. En als ze dan om 11:45 weer wakker js, gaat ze rond 13:00u weer naar bed en krijgt ze rond 15:00 weer een fles. Wij hebben voedingen dus helemaal losgekoppeld van slapen.