450 Reacties

2 maanden geleden

Weten jullie of je omneo van nutrilon kunt mixen met bijv huismerk voeding? Ons kleintje zit van alleen omneo niet vol genoeg maar heeft wel veel last van obstipatie.. misschien dat 2 scheppen omneo en 2 scheppen normale voeding dan een oplossing zou zijn?

2 maanden geleden

Reactie op Momtobe082024

Gisteren bij cb geweest, 5wkn oud. Geboorte gewicht ruim 3100gr en gistere ...
Om de hoeveel uur drinkt jou kindje die 6 x 150?

2 maanden geleden

Ik heb net een extra flesje gegeven (na 2 uur) omdat ze zo onrustig was. Hoe doen jullie het dan met de volgende voeding?

2 maanden geleden

Reactie op Rooss97

Ik heb net een extra flesje gegeven (na 2 uur) omdat ze zo onrustig was. Ho ...
Wachten tot hij weer komt 🤷🏻‍♀️ Meestal verschuift alles dan gewoon.

2 maanden geleden

Reactie op Rooss97

Ik heb net een extra flesje gegeven (na 2 uur) omdat ze zo onrustig was. Ho ...
Ik geef hooguit een half uur eerder de fles. Mocht hij eerder honger hebben dan rek ik een half uurtje door te lopen of met hem bezig te zijn. De andere voeding is dan weer om de vaste tijd dus er zal dan 3.5 uur tussen zitten. Maar anders gewoon op vaste tijd weer aanbieden eventueel half uurtje later en kijken wat hij drinkt.

2 maanden geleden

Lina (4 weken, ff ruim 4 kilo gok ik) heeft vandaag een fles te kort gehad, 6x 90cc. Ze kwam vannacht pas om 5 uur en vervolgens de rest van de dag 3,5 uur tussen de flessen door de slaapjes. Die 3,5 uur redt ze op andere dagen ook vaak wel maar er komt altijd een moment op de dag dat ze gaat ‘inhalen’ en dan een uurtje eerder komt. Ik ben er ook niet helemaal alert op geweest en nu komt ze dus niet aan de minimale hoeveelheid die ze moet krijgen. Misschien komt ze vannacht wel een keertje extra of zal ik haar dan maar wakker maken voor een flesje vannacht? Ik heb van de week al geprobeerd om 100cc te geven ipv 90cc maar dan spuugt ze meer, dus dat zet niet echt zoden aan de dijk. Of misschien toch maar weer proberen? Ik loop ff vast 😅

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Lina (4 weken, ff ruim 4 kilo gok ik) heeft vandaag een fles te kort gehad, ...
Ik zou dat gewoon proberen. En een keer wat minder maakt echt niet uit hoor. Ze meldt zich vanzelf.

2 maanden geleden

Reactie op ~kinderwens2~

Ik zou dat gewoon proberen. En een keer wat minder maakt echt niet uit hoor ...
Dat is zo, ze liet er evengoed 5 uur tussen vannacht en daarna 4 uur. Ze krijgt nu een flesje extra vanmorgen omdat we naar de osteopaat moeten en dat is een stukje rijden, compenseert weer 😂

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Dat is zo, ze liet er evengoed 5 uur tussen vannacht en daarna 4 uur. Ze k ...
Heerlijk toch. Dat is hier al vanaf dag 2. Nu gaan de nachten richting de 6-7 uur.

2 maanden geleden

Reactie op ~kinderwens2~

Heerlijk toch. Dat is hier al vanaf dag 2. Nu gaan de nachten richting de 6 ...
Ja ik maakte haar nog wakker voor de fles, tot ze weer op haar geboortegewicht zat. Dat is nu 2 weken geleden en sindsdien laat ze er in de nacht 5-6 uur tussen, echt super fijn 😊

2 maanden geleden

Wat zijn jullie voedings ritmes..? Mijn kleintje is nu 6 weken oud en geef om de 3,5 uur 120cc alleen merk ik nu dat ik haar steeds over dag wakker maak voor de fles omdat ik anders savonds en snachts niet fijn uit kom met de fles.. Maar ja wil haar eigenlijk ook gewoon lekker laten slapen😅 Snachts laat ze er vaak 4 tot 6 uur tussen zitten wisseld.

2 maanden geleden

Reactie op MZ.

Wat zijn jullie voedings ritmes..? Mijn kleintje is nu 6 weken oud en geef ...
Sinds vandaag geef ik 5x 150. Om 7.30, 11.00, 15.00, 18.30 en 22.30. merkte al een paar dagen dat ik heb steeds wakker moest maken bij 6x 120 elke 3 uur. Hij drinkt niet alle flessen leeg. Maar komt ook niet echt vroeger nu dus lijkt prima voor nu. Hij is 5 weekjes oud.

2 maanden geleden

Reactie op MZ.

Wat zijn jullie voedings ritmes..? Mijn kleintje is nu 6 weken oud en geef ...
Morgen 7 weken, en wij zitten nu op 150 cc, elke 4 uur zoiets. Hij drinkt ze nog niet alle keren leeg dus soms komt 'ie dan ietsje eerder. Hier is het momenteel (ongeveer hè 😅): Rond 22.00/22.30 laatste fles Rond 02.30/03.00 Rond 6.00/6.30 Rond 09.00/09.30 Rond 12.30 en dan naar bed tot 14.30u / 15.00 uur en meteen weer een fles daarna. Dan rond 18.00/18.30 en daarna weer de laatste rond 22.00

2 maanden geleden

Reactie op Lovexsharon

Sinds vandaag geef ik 5x 150. Om 7.30, 11.00, 15.00, 18.30 en 22.30. merkte ...
Maar dan slaapt hij dus al van 22.30 tot 7.30? Want dat is wel erg lekker zeg!

2 maanden geleden

Hoelang doet jullie baby na een flesje erover om weer in slaap te vallen?

2 maanden geleden

Reactie op 🤍🤍

In de nacht bedoel je? Dat flesje gaat hier meestal slapend, soms is ze heel eventjes wakker en heb nu 2x gehad dat ik daarna nog anderhalf uur met haar zat. Maar over het algemeen verloopt dat heel soepel hier!

2 maanden geleden

Hoe doen jullie het qua ritme. Hier is er nog geen touw aan vast te knopen. Onze meid is 4,7 kilo en 3 weken. Soms valt ze direct ko in slaap na de fles (‘s nachts ook gelukkig) en soms niet. Hoe vaak hanteren jullie wakkertijd? Wij maar 2 / 3 keer per dag ongeveer omdat ze de rest na de fles in slaap valt. Liever zou ik daar iets meer ritme in willen krijgen. Na de wakkettijd is ze ook echt moeilijk in slaap te krijgen. Overigens geven wij 8 x 120cc. ‘s nachts komt ze ook echt om de drie uur. Hoe bouwen jullie flessen af?

2 maanden geleden

Reactie op 🤍🤍

Meteen. En ook tijdens z’n fles. Maar nu hebben wij een hele makkelijke slaper.

2 maanden geleden

Reactie op tessroo

Hoe doen jullie het qua ritme. Hier is er nog geen touw aan vast te knopen. ...
Ons zoontje is ruim 5 weken en wij geven 7 x 120 cc. Maar hij drinkt niet altijd alles op. Slapen na de fles ene keer beter dan de andere. Hij kan wel erg last hebben van krampjes. Ritme hier ook nog niet hoor maar dat verwacht ik ook niet.. ik voed op verzoek. Wakkertijd ben ik helemaal niet mee bezig eerlijk gezegd haha, is dat een ding? 🫢

2 maanden geleden

Vraagje, heeft iemand een schema met de hoeveelheden wat je per week/gewicht max mag geven? Mijn zoontje is bijna 3 weken en 4 kilo. We hebben hem nu 90/100cc per voeding gegeven 8 keer per dag maar merk soms dat hij onverzadigbaar is. Geven jullie dan gewoon wat nodig is of houden jullie een max aantal cc aan?