450 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op kellsni
Vraagje, heeft iemand een schema met de hoeveelheden wat je per week/gewich ...
Onze zoon is 3 weken oud en weegt 4480 gram. Krijgt nog 8 voedingen van 90cc. Omdat hij z’n fles binnen 10 min leeg heeft (I know schrok op) geven we hem daarna nog de speen.
Het verzadigingsgevoel treed pas op na 20 minuten.
2 maanden geleden
Reactie op kellsni
Vraagje, heeft iemand een schema met de hoeveelheden wat je per week/gewich ...
Wij geven gewoon wat nodig is. Liever geen hongerig kind, ze weten zelf goed wat ze nodig hebben.
2 maanden geleden
Vraagje, onze dochter is nu 5 weken en woog afgelopen maandag 3,93kg. We gaven eerst 6-7x 90+3 per dag maar toen was ze niet goed genoeg aangekomen dus op advies van CB zijn we extra gaan geven 6-7x 120+4. Maar ze blijft soms maar hongerig en blijft dan maar huilen tor haar volgende fles. Als we haar een fles van 150+5 geven dan wordt ze wel rustig en kan ze langer slapen. Maar dan zou ze dus ruim 750-800ml per dag binnen krijgen en CB heeft aangegeven dat dit weer veel te veel is. Is het handig om de voeding te verdikken of gewoon zo laten?
2 maanden geleden
Reactie op bcd95
Vraagje, onze dochter is nu 5 weken en woog afgelopen maandag 3,93kg. We ga ...
Hier een zoontje die wel een beetje zwaarder is. Maar wat ik gedaan heb is van 6x 120 overgestapt naar 5x 150. Dit is in totaal maar 30 cc meer. En sinds ik dit doe drinkt hij niet eens alle flessen meer leeg en lijkt toch meer verzadigd. En hij houd 3,5 tot 4 uur tussen de flessen prima vol. In de nacht bied ik nog 1x 90 aan.
2 maanden geleden
Reactie op Rooss97
Vanaf wanneer zijn jullie gaan voeden op verzoek?
Direct. Ik zou ook echt niet weten hoe andersz? Als een baby honger heeft is rekken toch niet te doen? Ik zou voor mezelf graag een schema willen maar baby’s houden zich daar natuurlijk jiet aan haha. Hopelijk snel meer een ritme.
2 maanden geleden
Reactie op citrus1987
Direct. Ik zou ook echt niet weten hoe andersz? Als een baby honger heeft i ...
Wij voeden al vanaf 2 weken oud op vast ritme. Dus zeker wel mogelijk. 😊
2 maanden geleden
Wie kan mij helpen of tips geven. Mijn dochter bijna 4 week (5 kg) drinkt 6 x 120cc op een dag. Som s wat meer als dit zo uit komt.
Nu hebben we regelmatig dat dit ons schema is.
Alleen nu komen we dus niet goed uit met de avond voeding. Die komt dan om kwart over 9 terwijl ik die het liefst om 2300 geef zodat we pas weer halverwege de nacht komt. .
Hoe zouden jullie het aanpakken.
2 maanden geleden
Reactie op Lovexsharon
Wij voeden al vanaf 2 weken oud op vast ritme. Dus zeker wel mogelijk. 😊
En hoe doe je dat dan als ze bv eerder honger hebben? 😅 hier wisselt het zo erg per dag: ene keer kan er 4u tussen zitten, maar andere dag 2,5. En nachten zijn helemaal wisselend.
2 maanden geleden
Reactie op citrus1987
En hoe doe je dat dan als ze bv eerder honger hebben? 😅 hier wisselt het z ...
Ik hou vaste tijden aan met een half uur speling. Dus bijvoorbeeld 10.30 is de vaste tijd. Dan mag hij tussen 10.00 en 11.00 zijn voeding. Wanneer hij eerder honger heeft is de fles wat vroeger. slaapt hij nog dan doen we hem iets later. De volgende fles verschuift niet maar blijft op 13.30 staan.
2 maanden geleden
Ons zoontje (prematuur geboren) kreeg voorheen altijd afgekolfde moedermelk en nutrition omdat ik niet genoeg kolfde. Hij poept weinig en op advies zijn wij nu overgestapt naar Hero. Ik merk alleen nu dat hij veel meer spuugt. Soms ook nog 2 uur na de voeding. Bij nutritilion hadden we dat niet
Iemand ervaring mee?
2 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Hoe vaak poepte hij? Op zich is het normaal dat baby’s niet vaak poepen 🤷 ...
1x in per 6 dagen meestal. Je ziet wel dat hij er heel erg last van heeft en probeer om te persen, maar het lukt niet
2 maanden geleden
Reactie op Babyiscoming2024
1x in per 6 dagen meestal. Je ziet wel dat hij er heel erg last van heeft e ...
Onze huisarts zei dat je per 100 ml voeding 10 ml extra water mag geven. We hadden dit namelijk bij de middelste.
Dus ipv 150 water kreeg hij 160 water en dan 5 schepjes. Ik heb dit toen met watervaste stift op alle poedertorentjes gezet zodat ook het KDV er van wist.
Ik weet niet of het iets verschil maakte. De ontlasting bleef erg stevig.