450 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Lovexsharon

Wij voeden al vanaf 2 weken oud op vast ritme. Dus zeker wel mogelijk. 😊
Hier ook op vast schema en werkt heel goed! Komt ook ‘s nachts maar 1 keer. Altijd tussen 03:00-04:00

2 maanden geleden

Hoihoi, ons kindje wil veel drinken ! Is 9 weken en mag van cb 165 per keer, drinkt overdag a 3/4 keer maar blijft ‘s nachts komen rond half 4. Iemand tips hoe dit af te bouwen? Of zou ze het gewoon nog nodig hebben op deze leeftijd ? Word een beetje onzeker van de vraag; en slaapt ze al door??

2 maanden geleden

Reactie op citrus1987

Direct. Ik zou ook echt niet weten hoe andersz? Als een baby honger heeft i ...
Gisteren hadden wij een afspraak bij het CB en heb ik de jeugdarts gevraagd of en hoe wij een ritme konden introduceren. Onze kleine is bijna 5 weken. Volgens de jeugdarts is het op deze leeftijd nog te vroeg en is het beter om te wachten tot ze 2-3 maanden is. Het maagje is nog vrij klein en voeden op verzoek is daarom nog steeds nodig. Anders heb je het risico dat haar maagje na x uur nog gevuld is en je dan gaat forceren met spugen tot gevolg.

2 maanden geleden

Reactie op Ammb

Hoihoi, ons kindje wil veel drinken ! Is 9 weken en mag van cb 165 per keer ...
Overdag 3/4x lijkt mij weinig? Tenminste, wij zitten nu met 5,5 wk nog op 6x overdafg (en 1x snachts). Nacht lijkt me sowieso helemaal niet gek met 9 wk en helemaal niet als eroverdag maar 4 voedingen zijn.

2 maanden geleden

Reactie op Ammb

Hoihoi, ons kindje wil veel drinken ! Is 9 weken en mag van cb 165 per keer ...
Waarschijnlijk krijgt ze overdag te weinig en blijft daardoor in de nacht komen. Welke tijden bied je de fles aan? En dan 150+5?

2 maanden geleden

Reactie op Lovexsharon

Waarschijnlijk krijgt ze overdag te weinig en blijft daardoor in de nacht k ...
De onze is 7 weken en krijgt 7x 150 (+5 is 170) 🤭 Dus het lijkt er inderdaad op dat ze dan overdag misschien te weinig krijgt? Elk kindje is anders natuurlijk maar met 5x 150 per 24 uur komen wij er niet..

2 maanden geleden

Reactie op WeS187

De onze is 7 weken en krijgt 7x 150 (+5 is 170) 🤭 Dus het lijkt er inderda ...
Idd. Ik heb een zoontje van vandaag 6 weken oud. Drinkt overdag 5x 150+5 (max50cc over op hele dag) en in de nacht nog 1x 90 extra.

2 maanden geleden

Mijn baby is 4 weken oud en opeens weigert hij de fles in zijn mond te nemen, hierdoor krijg die niks binnen. Heeft iemand dit ook meegemaakt en wat heeft geholpen?

2 maanden geleden

Reactie op bcd95

Vraagje, onze dochter is nu 5 weken en woog afgelopen maandag 3,93kg. We ga ...
Ik zou vooral luisteren naar je baby en niet teveel naar het consultatiebureau! Onze dame is 4.3 kilo en drinkt ook 5x150 (niet altijd helemaal op) Die krijgt dus ook “teveel” volgens de richtlijnen en het consultatiebureau. Maar ze geeft toch echt zelf aan dat ze het nodig heeft dus wij geven het gewoon

2 maanden geleden

Reactie op citrus1987

Overdag 3/4x lijkt mij weinig? Tenminste, wij zitten nu met 5,5 wk nog op 6 ...
Hee hoi! Nee ze krijgt overdag wel 5/6 voedingen :) en in de nacht dus extra

2 maanden geleden

Reactie op Lovexsharon

Waarschijnlijk krijgt ze overdag te weinig en blijft daardoor in de nacht k ...
Ja 150+5, rond 7u 10u 13u 14u 19u en 23u ! Misschien ligt het eraan dat ik soms fles voeding geef en soms afgekolfde melk..

2 maanden geleden

Reactie op Ammb

Ja 150+5, rond 7u 10u 13u 14u 19u en 23u ! Misschien ligt het eraan dat ik ...
Ah oke. Misschien is ze toe aan een paar keer 180? En zo kunnen geen idee haha. Mijn oudste ging doorslapen toen we de 22.30 uur fles naar 180+6 hadden verhoogd. Dat was al wel met een week of 7. Bij deze merk ik ook dat elke 30 cc die hij meer drinkt hij een uur later komt. Gister avond had hij namelijk 50 cc laten staan en kwam om 2 uur vannacht. Normaal 20 cc over en komt hij rond 3 uur in de nacht.

2 maanden geleden

Ons meisje is 7 weken geleden geboren. Weegt inmiddels 3,5e kilo. Ze krijgt vanaf vorige week 100 cc per fles. Bij het consultatiebureau kreeg ik te horen dat ik de nachtvoeding niet mee moest rekenen met het totaal aan voeding per dag. Dat zou dus betekenen dat ze 150 x 3,5 = 525 cc mag hebben + 100 (nachtvoeding) is 625 cc per dag. Alleen kan ik nergens terug vinden dat dit ook zo is, dat de nachtvoeding niet meetelt. Ze krijgt nu iedere dag tussen de 640 en 750 cc voeding verdeeld over 7 of 8 voedingen. Ik ben bang dat ze daardoor veel te veel krijgt maar merk dat ze anders honger heeft. Geef ik nu veel te veel? Of is dit alsnog prima? Het consultatiebureau zegt namelijk ook elke keer wat anders.

2 maanden geleden

Reactie op Donnie12345

Ons meisje is 7 weken geleden geboren. Weegt inmiddels 3,5e kilo. Ze krijgt ...
Ik heb eigenlijk nooit gehoord dat de nachtvoeding niet meetelt. Wij tellen dat wél mee en soms heeft ze dagen dat ze niet aan het minimum komt en soms dat ze er flink boven uit komt. Maar dat compenseert elkaar wel weer. Als nachtvoeding niet mee zou tellen, dan zou onze kleine ook structureel tekort krijgen.. Ze is sinds de geboorte (5 weken en 1 dag geleden) bijna 1 kg aangekomen.

2 maanden geleden

Reactie op Donnie12345

Ons meisje is 7 weken geleden geboren. Weegt inmiddels 3,5e kilo. Ze krijgt ...
Je rekent per 24 uur - dus alle voedingen in die 24 uur moet je meerekenen. Wat het cb zegt klopt dus niet (of misschien heb je het verkeerd begrepen 🤭). Je kindje zou inderdaad 150 cc per kilo lichaamsgewicht moeten binnen krijgen, maar als het een keertje meer is, is dat ook niet erg. Zolang ze maar niet meer dan een liter per 24 uur krijgen.

2 maanden geleden

Mijn dochter drinkt afgelopen dagen echt veel Melk. Probeer de flesjes elke keer uit te stellen maar ze zit nu al 2 dagen boven de 800cc aan Melk. Ze weegt wel al 5 kg maar alsnog klinkt het vrij veel. Zijn er meer kindjes die zoveel drinken

2 maanden geleden

Reactie op Meisjeonbekend1995

Mijn dochter drinkt afgelopen dagen echt veel Melk. Probeer de flesjes elke ...
Komt door de warmte denk ik. Toen het laatst zo heet was had mijn zoontje dat ook, en nu weer. Dit is natuurlijk het enige vocht wat ze binnen krijgen en wij drinken zelf ook meer als het zo warm is.

2 maanden geleden

Reactie op WeS187

Komt door de warmte denk ik. Toen het laatst zo heet was had mijn zoontje ...
Je zou het even met het cb kunnen overleggen want de meningen zijn er nogal over verdeeld, maar je kunt evt ook een keertje 10 of 20 cc lauwwarm water geven.

2 maanden geleden

Mijn baby drinkt de fles ZO snel leeg, hij dronk zojuist 50ml in 2 minuten. Dat kan nooit goed zijn? Ik heb hem nu gepauzeerd met een speentje zodat hij daar even keihard op kan zuigen. Eerst had hij dat niet met deze maat speen, toch maar een kleinere maat halen morgen?

één maand geleden

Wij gaan maar weer ophogen 😅🤭 Hij zat op 7x 150, maar kwam de laatste dagen steeds sneller (dus geen 3 of 4 uur ertussen) en sinds gisteren is hij ook echt nog niet verzadigd na 150 Dus ik heb al 2x 180 aangeboden en dat gaat er zonder moeite in 🤭 Hij is nu 8,5 week en woog vorige week bij het cb 5,2 kilo (dus dat zal nu ruim over de 5,5 zijn gok ik).. Hopen dat we hem met 5 of 6 x 180 tevreden kunnen houden.. 😇