450 Reacties

één maand geleden

Reactie op Mama van bodjy

Ze is trouwens best klein 53 cm ong en 3800 gram 2 weken geleden
Mijn dochtertje heeft ook heel lang maar 90 gedronken. Zij is ook 6 weken en ik ben vorige week gaan ophogen. Zij woog afgelopen week 4250, dus denk dan wel vergelijkbaar met jouw dochtertje! Als je je echt zorgen maakt, kan je het consultatiebureau bellen of chatten met de jeugdverpleegkundige in de app van GroeiGids. Maar volg ook dan je eigen gevoel, je kleintje geeft het aan en als ze happy is en goede luiers heeft… 🤍

één maand geleden

Hoi allemaal Mijn baby van 6 weken drinkt flesvoeding nutramigen lgg1 ivm k ...
Elk kindje is anders. Zolang ze goed groeit volgens haar eigen curve, genoeg plaskuiers heeft en vrolijk en tevreden is zou ik lekker je kindje volgen. Ze geven zelf wel goed aan wat ze nodig zijn. 😊

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Mijn dochtertje heeft ook heel lang maar 90 gedronken. Zij is ook 6 weken ...
Thanks voor je reactie! Merk je ook een piek in de krampjes nu rond de 6 weken? Ik merk echt duidelijk verschil…..

één maand geleden

Thanks voor je reactie! Merk je ook een piek in de krampjes nu rond de 6 we ...
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn dochtertje al een week geen krampjes heeft gehad… hopelijk blijft dat zo 🙏🏼

één maand geleden

Thanks voor je reactie! Merk je ook een piek in de krampjes nu rond de 6 we ...
Krampjes zijn vreselijk, heel veel sterkte ♡

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn dochtertje al een week geen krampjes heeft ...
Ohh hoop ik ook echt voor je Vreselijk .. zo zielig!! Dankjewel ❤️

één maand geleden

Ohh hoop ik ook echt voor je Vreselijk .. zo zielig!! Dankjewel ❤️
Ja, ze had eerst echt bijna iedere avond 3 uur last. Echt vreselijk 😢

één maand geleden

Wij zijn van Hero Nutrasense overgestapt op de Nutrasense Comfort. Toevallig iemand hier die dat ook gebruikt? Hoe zorg je ervoor dat er niet zoveel klontjes in de fles komen / blijven zitten? 🤔

één maand geleden

Reactie op WeS187

Wij zijn van Hero Nutrasense overgestapt op de Nutrasense Comfort. Toevall ...
Maak je eerst het water warm? Dan zou het minder moeten zijn. Anders krachtig rond draaien of met een mes roeren.

één maand geleden

Reactie op ~kinderwens2~

Maak je eerst het water warm? Dan zou het minder moeten zijn. Anders krac ...
Ja, ik zet de fles met water eerst in de magnetron inderdaad.. Zo ging het met de gewone Nutrasense altijd goed, maar dit is veel dikker en lost moeilijker op.

één maand geleden

En ik kan het niet bijvoorbeeld in gloeiend heet water oplossen en dan laten afkoelen want je moet de fles meteen geven. Het verdikt namelijk vrij snel en de bedoeling is natuurlijk dat dit in de maag gebeurt en niet in de fles..

één maand geleden

Reactie op WeS187

En ik kan het niet bijvoorbeeld in gloeiend heet water oplossen en dan late ...
Ik gebruik die voeding ook sinds 2 weken nu. Ik warm het water op, dan de schepjes erbij en dan schud ik als een gek die fles 😅 Er zit dan superveel schuim in, maar ook een ventiel van avent tegen bubbels. Ik krijg die klontjes anders echt niet weg.

één maand geleden

Hoi hoi onze baby heeft na twee uren alweer honger, we kunnen het met een half uurtje reken, maar dan is het echt tijd voor een flesje, we bieden 120/4 aan en ze drinkt tossen de 100 cc en 120 cc op. En ze doet ongeveer 20 min met een flesje en ze krijgt omneo. Wie heeft een tip om er wat meer tijd tussen te krijgen, ik zit nu zelf aan Johannes brood pitmeel te denken.

één maand geleden

Reactie op Froukje27

Hoi hoi onze baby heeft na twee uren alweer honger, we kunnen het met een h ...
Dat kan je beter iom het cb doen, want daar kunnen ze ook weer krampjes van krijgen. Ik ben gisteren overgestapt van Hero naar Hero Comfort. Weet nog niet of het werkt maar misschien kan het cb je adviseren richting geschiktere voeding?

één maand geleden

Reactie op Froukje27

Hoi hoi onze baby heeft na twee uren alweer honger, we kunnen het met een h ...
Hoi! Hoe oud is je kleintje? Wij hebben dit ook gehad en ik ben gewoon wat meer in de fles gaan geven. Met 6 weken opgehoogd naar 150 + 5. Was toen volgend CB te veel. Maar hij had het echt nodig. Ging toen wel van 7 naar 6 flessen. Inmiddels bijna 9 weken en nog steeds 150 + 5 6 flessen. Zijn nu aan het overwegen om weer iets op te hogen. Is ook advies vanuit CB. Wij doen overigens ook Johannes broodpit ivm reflux. Geven dan én Infacol en de voeding speciaal tegen krampjes en obstipatie. Dit gaat goed. Ongeveer 1 schepje + nog klein beetje JBP

één maand geleden

Reactie op mar120517

Hoi! Hoe oud is je kleintje? Wij hebben dit ook gehad en ik ben gewoon wat ...
Hoi hoi ze is dik 6 weken en anders had ik idd opgehoogd maar meer dan 120 drinkt ze echt niet. Vanavond toch 1 schepje Johannes gegeven sinds een hele poos niet zo’n tevreden meiske gehad, nu afwachten wat de krampjes gaan doen, en anders ga ik toch eens nadenken over de infacol, bedankt voor je berichtje.

één maand geleden

Reactie op WeS187

Dat kan je beter iom het cb doen, want daar kunnen ze ook weer krampjes van ...
Die vonden het heel normaal als ze om de drie uur kwam en twee ach ook geen probleem, wel samen met hun naar de omneo gegaan, dat hielp wel maar wel sneller honger volgens mij, bedankt voor je berichtje.

één maand geleden

Hoi allemaal Mijn baby van 6 weken drinkt flesvoeding nutramigen lgg1 ivm k ...
Onze dochter is nu 12 weken en drinkt ook nutrimagen. Wij hadden hetzelfde probleem met lang doem over de fles, hebben dr brown en toen speen 2 erop gezet. Dit ging stukken beter! Ook zij heeft best lang gezeten op 90 en of 135. En nu zit ze op 5 schepjes

één maand geleden

Mijn zoon is 6 weken en weegt 4,7 kg. Drinkt 6x110 cc maar volgends CB moet hij meer gaan drinken.. ik voed nu om de 3,5/4 uur als ik om de 3 uur aanbied drinkt hij ook wat minder… dus dat werkt niet, heeft er iemand tips?

één maand geleden

Hoeveel voedingen krijgen jullie kleintjes en hoeveel doen jullie in de fles? Ik gaf/geef nog bv maar maar ben aan het afbouwen. Mijn kleine jongen is bijna 5,5 kilo en 8 weken