53 Reacties

één maand geleden

Hi! Knap ventje heb je! Mijn zoon was 4345 bij de geboorte en na 2.5 maand boven de 7 kilo, ook op borstvoeding :)

één maand geleden

Jahoor is niks mis mee toch? Geboorte 4105gr 53cm. Na 4 weken 5230gram 57cm. En gaan maandag weer wegen dan is hij 8 weken.

één maand geleden

Reactie op 1996saskia

Hi! Knap ventje heb je! Mijn zoon was 4345 bij de geboorte en na 2.5 maand ...
Fijn om te horen! Ze kwamen bij mij met allemaal enge dingen en daarna: oh maar hij oogt gezond dus niks aan de hand ☠️ niet fijn als mama om te horen

één maand geleden

Reactie op Chantal1491

Jahoor is niks mis mee toch? Geboorte 4105gr 53cm. Na 4 weken 5230gram 57cm ...
Nee ik vind ook van niet! Consultatiebureau is soms een beetje dramatisch haha. Bij mij kijken ze niet naar het feit dat hij exclusief borstvoeding krijgt.

één maand geleden

Reactie op Momlife24

Fijn om te horen! Ze kwamen bij mij met allemaal enge dingen en daarna: oh ...
Ja bij mij zeiden ze ook van “hij heeft geen nachtvoedingen meer nodig hoor, dan komt ie ook wat minder snel aan”. Ja ik maak hem niet wakker s nachts, maak je geen zorgen hoor 😂 Hij zelf denkt er anders hoor haha Borstvoedingsgroeicurve is nu eenmaal anders dan flesvoedings groei curve

één maand geleden

Reactie op Momlife24

Nee ik vind ook van niet! Consultatiebureau is soms een beetje dramatisch h ...
Ach die miepen zo graag altijd. Als het niet volgens hun boekje gaat ben je fout bezig. Niks van aantrekken😉 hij groeit toch goed en als hij tevreden is dan is het prima

één maand geleden

Reactie op 1996saskia

Ja bij mij zeiden ze ook van “hij heeft geen nachtvoedingen meer nodig hoor ...
Haha ja bij ons mocht hij na een paar weken ook ‘doorslapen’ nou meneertje wilt gewoon eten in de nacht, helemaal prima 😂

één maand geleden

Reactie op Chantal1491

Ach die miepen zo graag altijd. Als het niet volgens hun boekje gaat ben je ...
Precies ❤️

één maand geleden

Zeker. Ook hier een lekkere spekkige baby

één maand geleden

Is normaal met borstvoeding toch idd! Lactatiekundige vertelde dat jongetjes die bv krijgen 300 gram per week aankomen in het begin!

één maand geleden

Reactie op Jay9

Is normaal met borstvoeding toch idd! Lactatiekundige vertelde dat jongetje ...
Ja klopt!

één maand geleden

Hi hier een meisje bij geboorte 3410 en 50 cm. Bij 8 weken woog ze 5530 en was 57 cm. Ze is nu bijna 11 weken denk dat ze boven de 6 zit. Consultatiebureau moet overal een plasje overheen doen. Niet druk maken.

één maand geleden

Reactie op DemiZ99

Hi hier een meisje bij geboorte 3410 en 50 cm. Bij 8 weken woog ze 5530 en ...
Dankjewel 🙏 prachtig die groei!

één maand geleden

Ja hoor, hier ook! Groeit echt mega hard! 😮

één maand geleden

Mijn zoontje was bij de geboorte ook geen kleintje 54 cm en 4530 gram. Nu op 10,5 week is hij 65 cm en 7kg met volledige borstvoeding. Volgens het cb is hij goed in verhouding.

één maand geleden

Reactie op jojo93

Mijn zoontje was bij de geboorte ook geen kleintje 54 cm en 4530 gram. Nu o ...
Wat fijn!

één maand geleden

Prachtig! Hier ook een grote meid en vorige keer ook een grote zoon. Ivm borstvoeding kijk naar deze curve https://www.borstvoeding.nl/borstvoeding-na-de-eerste-week/groeicurven-0-2-jaar-volgens-who/

één maand geleden

Dat is een andere curve dan consultatiebureau. Borstvoedingskindjes groeien in t begin nl altijd extra hard, dat is normaal.

één maand geleden

Hier een zoontje op flesvoeding maar groeit ook zo snel! Laatste meting met 8+5 weken en 59cm met precies 5kg Geboren met 3350gr en 50cm

één maand geleden

Dit is idd de verwachte groei curve voor borstgevoede babies. Is echt anders dan bij kv! Mijn zoon werd niet heel groot geboren, 3350, en woog met 8 weken 5570 💪🏻 bij ons cb zeiden ze er niks van, helemaal goed, niks aan doen. Dus volgens mij is het prima als ze in het begin lekker aankomen. Gaat dus als het goed is wel een klein beetje afvlakken vanaf ong de 10 weken