53 Reacties
één maand geleden
Mijn zoontje krijgt fles voeding. Geboren met 4465 gram en 55 cm.
Is nu 10 weken en zat vorige week op 6175 gram en 60 cm.
één maand geleden
Reactie op EefAndTiny
Dit is idd de verwachte groei curve voor borstgevoede babies. Is echt ander ...
Is inderdaad zo, en ook de Max en min zijn gemiddelden, dus erboven is heus niet meteen een probleem. Wat wij merkten is dat het ook uitmaakt dat het CB niet rekent met de uitgerekende datum, maar de geboortedatum. Eigenlijk zou onze 42 weken baby ook 2 weken verder in de curve moeten worden vergeleken zeg maar
één maand geleden
Ja herkenbaar! Met 4 weken was hij 58,5 cm en 5,45 kg. Nu is hij 8 weken en zit hij in maat 62/68. Zo jammer dat hij die eerste maatjes bijna niet gedragen heeft🥲. Ik vind het zo grappig dat hij nog zo klein doet maar dat hij al zo groot is. Alsof z'n lengte niet bij z'n leeftijd past😂.
één maand geleden
Ja hoor heel herkenbaar! Tot een maand of 4 / 5 groeien ze hard en dan zakt het iets af.
Dat was mijn ervaring ook met mijn andere 2 kids die borstvoeding kregen.
één maand geleden
Jup. Hier ook een dikkerdje dap!
Geboren met 39+0 en 4580gr.
7w+6d was hij al 59 cm en 6630 gr.
Hij drinkt graag mama's slagroom😅.
Grote broer was netzo qua groei. Tot een maand of 8 lekker rond spekkie daarna werd het wel minder. Nu lekkere slanke vent van 20. Slank, maar absoluut niet mager maar ook niet meer mollig.
één maand geleden
Hier een meisje die qua lengte gemiddeld is en gewicht +1. Ik vind het heel fijn juist, als ze dan een keer ziek zijn of eens weigeren te drinken heb je wat reserves.
één maand geleden
Ik heb wel dat mijn peuter nog steeds groter is (niet meer dik), en ook goed kan praten, waardoor hij soms wel eens overschat wordt. Dat is wel een nadeel.
één maand geleden
Reactie op Stroopwafels
Ik heb wel dat mijn peuter nog steeds groter is (niet meer dik), en ook goe ...
Onze dochter heeft dit precies zo. 3 jaar en 105cm. De baby vetjes (zo dat was een bollie, zweefde altijd boven de curve 😂 yep alle lijntjes, qua gewicht) zijn er nu wel af.
Vaak wordt ze 4 geschat terwijl ze in augustus 3 geworden is. Op het kdv moeten ze ook extra opletten dat de zzpers wel weten dat ze nog geen 4 is en daar de verwachtingen van haar op bijstellen.