21 Reacties
11 maanden geleden
Herkenbaar, ik geef volledig borstvoeding. Letterlijk de helft van mijn haar al kwijt en er lijkt nog geen einde aan te komen, daarnaast ook een aantal kilo lichter dan voor de baby
11 maanden geleden
Reactie op rs2024
Door borstvoeding val je ook af :)
Was het maar waar 😭
11 maanden geleden
Reactie op rs2024
Door borstvoeding val je ook af :)
Helaas is dit echt te verwaarlozen. Onderzoek wijst uit dat dit geldt voor moeders die minstens een jaar borstvoeding geven en het gaat om minder dan een kilo ten opziche van moeders die eerder stoppen met borstvoeding ;)
Aan topicstarter; ik zou even langs de huisarts gaan en je verhaal doen en vragen naar bloedonderzoek.
11 maanden geleden
Reactie op Fiem Anak
Hoi! Dank je voor je reactie. Misschien goed om dit even te doen indd.
Ik had zelf tot 1,5 jaar na mijn eerste kindje haaruitval en uiteindelijk zo erg dat mijn staart echt dun werd. (Helaas geen gewichtsverlies 😂). Bloedonderzoek wees toen een groot tekort aan zink uit. Ze zien dit niet super veel dus mocht je onderzoek krijgen echt daar even naar vragen. Eerst adviseerde de dokter normale supplementen te nemen en daarna nog aals te testen maar dit hielp niet genoeg. Toen kreeg ik supplementen extra sterk via de apotheek en die hielpen uiteindelijk goed!
11 maanden geleden
6,5 maand geleden bevallen en ongeveer 1,5maand nu last van extreem haar uitval en houd ook nog niet op helaas. Ben in mijn hele zwangerschap maar 4kg aangekomen maar sinds ik bevallen ben 24kilo kwijt 😅 heb tot 6maanden borstvoeding gegeven. Er zijn onderzoeken geweest maar ze hebben niks geks kunnen vinden waarom ik zo afgevallen ben. Val nu nog iets af kleine beetjes maar staat nu bijna zo goed als stil.
11 maanden geleden
Reactie op Fiem Anak
Ja ook echt veel haar kwijt wordt ook nog niet mindrr. En dus ook lichter d ...
Na het lezen van de reacties onder je post is het misschien wel slim. Kort door de bocht vind ik het gewichtsverlies absoluut niet erg, maar het moet wel gezond blijven en wil graag nog wat haar overhouden 🙃 Dus yes, ik ga een afspraak maken bij de huisarts
11 maanden geleden
Ik ben voor de tweede bevallen. Bij de eerste was ik best veel aangekomen (40 kilo) daarna na 2 jaar intensief letten op mn voeding weer afhevallen. Bij de tweede ben ik niet veel aangekomen. Allewn moet ik alleen 5 kilo afvallen. Ik merk dat het afvallen steeds moeilijker wordt
11 maanden geleden
Ik heb ook heel veel haaruitval gehad en ben veel en snel afgevallen. Dit komt door een ontsteking aan mijn schildklier. Blijkbaar gebeurd dit heel vaak na een zwangerschap. Mijn schildklier is eerst te snel gaan werken, en nu te traag. De huisarts heeft bloed geprikt om de waarde te controleren. Nu wordt ik in het ziekenhuis in de gaten gehouden.
11 maanden geleden
Reactie op Tinkie
Ik heb ook heel veel haaruitval gehad en ben veel en snel afgevallen. Dit k ...
Mocht jij direct naar de internist? Bij mij wilde de huisarts mij niet doorsturen.
Heb jij ook wel eens klachten terwijl je wel in het referentiekader zit? Ik had je al eens pb gestuurd.