11 Reacties
één maand geleden
Ik gebruik nog geen anticonceptie en ik haal ook echt plukken uit mijn haar. Ik begreep dat haaruitval er wel echt bij hoort. Dus dat hoeft niet perse door de spiraal te komen.
één maand geleden
Hier ook ontzettend veel haaruitval, dit had ik na de geboorte van mijn zoontje ook. Gisteren bij de kapster geweest en die vertelde dat dit door de hormonen komt en het er helaas een beetje bij hoort. Ik geef volledige borstvoeding en gebruik geen spiraal/pil of dergelijke. Het komt vanzelf weer goed!
één maand geleden
Reactie op MamavanD&M
Ik gebruik nog geen anticonceptie en ik haal ook echt plukken uit mijn haar ...
Hier ook
één maand geleden
Aaah oké dat stelt mij (gek genoeg) gerust.
Er is een lijn van kerastase die haaruitval tegen gaat. Vele revieuws claimen dat voornamelijk bij langdurig gebruik, vooral de haarkwiteit verbeterd en de haaruitval stabiel blijft. Ik heb fijn en droog haar en een gevoelige hoofdhuid, dus ik gebruik deze lijn; Kérastase Specifique Bain Riche Dermo-Calm. Het valt prachtig zonder het te stijlen en ziet er gevoed uit (zonder serums of conditionering!)
Ook slik ik sillicum, van vitakruid. Dit heeft tijdens mijn zwangerschap en nu nog steeds ontzettend veel gedaan voor mijn huid. Je moet het wel consistent elke ochtend op lege maag nemen, en ziet verschil na 1 fles. (Ongv een maand)
Dit alles zal het misschien niet tegenhouden, maar je lichaam extra voeden is altijd een goed idee. Kérastase is aan de prijzige kant, maar je doet lang met 1 fles en je haar ziet er écht beter uit dan met shampoo van de drogisterij!
Ontzettend blij om te horen dat het terug groeit, want ik heb al erg weinig.
Succes!
19 dagen geleden
Reactie op Gwen3006
Hier ook vreselijke haaruitval (bijna 13 weken pp). Het hoort er idd bij be ...
Ik denk zelf dat er weinig tegen te doen is, omdat het met hormonen te maken heeft. Er wordt wel veel reclame gemaakt voor vanalles dat zou helpen, maar ik geloof er niet in. Na mijn eerste groeide het gelukkig weer terug na een tijdje..
19 dagen geleden
Ik heb tot 1,5 jaar na bevalling van mijn dochter enorm haaruitval gehad. Of eigenlijk het werd steeds erger. Eerst dacht ik het is pp en toen werd het erger en erger. Ik bleek een enorm zink tekort te hebben (was geprikte bij de ha) en heb toen nadat normale zink supplementen niet werkte enorme zink knallers via de apotheek gekregen. Toen werd het beterzz