5 Reacties

9 dagen geleden

Allereerst heel herkenbaar en normaal hoor, die handjes in de mond tijdens het voeden. Het is hier ook soms net een circus met voeden, echt chill gaat het er niet aan toe momenteel haha. Borst - handje - borst - handje etc etc. Geeoon heel interessant en snel afgeleid. Super normaal voor deze leeftijd (en soms wat vervelend 😉) Ook buiten het voeden zitten die handjes hier 24/7 in dr mond. Echt ontdekken. Dit hoort bij de leeftijd. Enige wat hier soms iets beter werkt is in een stille ietswat donkere kamer, en ik voed vaak liggend. Kan het handje gelijk lastiger in het mondje. En soms juist even staand/lopend, maar dit doe ik alleen als ze echt te snel stopt (na 2 min ofzo). Al staand pakt ze hem dan wel weer even. Dus wellicht kan je iets met deze tips wat hier iig werkt. Verder kán het wel zijn dat nu je ziek bent je productie wat is gekelderd. Leg hem dan wat vaker aan als dat lukt. Goed voor je productie, en dan krijgt ie misschien wat meer binnen.

9 dagen geleden

Reactie op Beanie85

Allereerst heel herkenbaar en normaal hoor, die handjes in de mond tijdens ...
Oh het is al fijn om te horen dat dit herkenbaar is! Het is inderdaad net een circus dat voeden haha. Ik voed ook altijd liggend, op onze slaapkamer, maar ik kan nog weleens lopend uitproberen. Op de opvang (dan met flesje uiteraard) doen ze dat ook. Dus dank voor de tips! Is het voor jou wel duidelijk dat ze genoeg heeft gehad? Hier ook vaak stukken korter aan de borst, en door dat vele gesabbel vind ik de verzadiging niet altijd duidelijk. Loslaten betekent niet meer altijd dat ie ook vol zit haha…

9 dagen geleden

Geen bv hier, maar baby van 5 maanden sabbelt al zeker 2 maanden zo ongeveer 24/7 op haar handjes. Soms ook op een knuffel die ze dan te pakken heeft of haar dekentjes, maar handen blijven favoriet.. Tijdens de fles heeft ze ook het liefst 1 van haar vingers mee in de mond.. Probeer nu vaak haar armpjes vast te houden of zo te leggen dat ze niet bij haar mond kan, want met een vinger er in gaat de helft er naast 😬

9 dagen geleden

Reactie op EenJ24

Oh het is al fijn om te horen dat dit herkenbaar is! Het is inderdaad net e ...
Ja, op zich is mijn dochtertje wel duidelijk. Ze kijkt tegenwoordig tijdens het voeden ook vaak achterom....ineens een heeeele boeiende muur 😉 maar dan hapt ze wel weer aan als ik een beetje probeer. Maar als ze echt genoeg heeft weigert ze gewoon echt wel, dus dan weet ik het. Ze drinkt ook echt kort, 3 min per kant met uitloop tot 5, maar langer niet hoor. Maar ik heb wel ruim melk en denk dat ze gewoon echt snel een grote hoeveelheid binnenkrijgt. Ik vertrouw erop dat het genoeg is. Als ik haar een keer eerder aanleg dan na 3 uur (dat hou ik altijd ongeveer aan) omdat ze bijvoorbeeld echt kort dronk, dan laat ze ook wel weten of ze wil of soms heel duidelijk weigert.

8 dagen geleden

Reactie op EenJ24

Oh het is al fijn om te horen dat dit herkenbaar is! Het is inderdaad net e ...
Of ze genoeg heeft gehad is hier ook altijd maar gokken hoor. Soms laat ze los omdat ze afgeleid wordt door iets/iemand en hapt dan echt echt niet meer aan, dan weet ik wel dat ik 5 min of kwartier later nog een keer kan proberen. Maar soms laat ze gewoon zomaar los. Dan heb ik op basis van tijd (op gevoel, ik vergeet altijd op de klok te kijken als ze begint) soms al wel een vermoeden dat het wat kort was en als ze dan na een half uur/uur onrustig wordt denk ik ah ja, nog een keer aanleggen. Snachts drinkt ze sowieso langer dan overdag (minder prikkels? Meer honger?), maar dat laat ik dan maar, want ze loopt wat achter in gewicht, dus wil ook niet sneller afkoppelen als ze goed drinkt. En er zitten dagen tussen dat ze slecht blijft drinken en ik ieder uur borst probeer aan te bieden. Dit merkt mijn vriend ook af en toe met flesjes gekolfde melk als ik aan het werk ben, dus heb dan niet te weinig melk ofzo... Blijft een en al gokken dus met borstvoeding ;) En inderdaad soms begint ze spontaan te huilen tijdens het drinken (borst en fles gebeurt wel eens) en in beide gevallen heb ik kans dat het beter wordt als ik ga lopen inderdaad. En die handjes, tsja... Dat maakt alles nog verwarrender. Vaak hou ik ze beetje vast, maar let je 1 tel niet op en zit er weer een vinger in de mond in plaats van mn tepel hahaha.