Hi ladies,
Ik hoor hier gemengde dingen over en ben heel benieuwd naar jullie visie: tot wanneer vraag je mensen/visite om eerst handen te wassen voor ze de baby vasthouden/aanraken? Onze zoon is 8 weken en Ik merk dat ik het soms lastig vind, of er niet bij stil sta. Zeggen jullie goed voor de weerstand, lekker laten of tot een bepaalde leeftijd extra opletten hiermee?
Ik heb dit alleen de eerste 2 weken gedaan 🙈 alleen mensen die roken laat ik het nu wel doen maar merk ook dat dat een beetje verslapt. Uiteindelijk denk ik ook goed voor de weerstand 🙈
Hier nog nooit iemand gevraagd de handen te wassen. Onze andere dochter neemt ook van alles mee naar huis en hangt ook genoeg om haar zusje heen. Haar weerstand zal ze zelf op moeten bouwen. Tot nu toe nog geen snotneus oid gezien, maar ook dat zal er straks bijhoren.
Ik ben er niet echt mee bezig en vraag het eigenlijk al heel lang niet meer. Vraag mensen wel om van zijn gezicht af te blijven :-). Ik was wel echt vaak m’n handen, ook doordat we een hond hebben.
Hier nooit gevraagd aan het bezoek. Ook niet tijdens de kraamweek (veel mensen doen het wel uit zichzelf). Mijn oudere 2 kinderen nemen toch van alles mee dus beter maar weerstand opbouwen dan
Hier nog steeds met 10 weken, we zijn extra voorzichtig omdat ze een hartafwijking heeft. Maar ook zonder zoiets mag je gewoon je gevoel volgen en het vragen van mensen als je dat wil, heb je geen andere reden voor nodig