12 Reacties
8 dagen geleden
Ik vind de schemas van mama roos fijn! Hoef je zelf niet uit te vinden hoe en wat
8 dagen geleden
Reactie op lyla105
https://www.oudersvannu.nl/baby/voedingsschema-baby-6-maanden~576aa17
Dit ...
Fijn schema!
Even een vraag want je leest dat je mag minderen met fles voeding dus ongeveer 4 flessen per dag. Maar krijgt je kindje dan wel genoeg vocht binnen? Hoe zit dat. Want ik zie niks staan van wat water geven ofzo erbij
6 dagen geleden
Een tip: het boek 'eten voor de Kleintjes'. Staat echt alles in, inclusief een schema.
6 dagen geleden
Ik gebruik de richtlijnen van Solid Starts en gebruik ook hun app. Op de website worden schema's geadviseerd mbt hapjes en melk, staat sowieso veel info op en ook op hun instagram!
6 dagen geleden
Ik volg even!
Mijn dochter is ook over een week 6 maanden. Ik doe wel al oefen hapjes(ijsblokvormpje per keer) en nu merk ik dat ze behoefte heeft aan ietsjes meer want ze kijkt echt het eten uit me mond dus krijgt ze er 2. 1tje met iets van fruit en pindakaas of ei en 1 met groente. Verder gewoon BV.
4 dagen geleden
Hier volg ik geen vast schema en komt het zoals het komt.
Vaak komt het zo uit.
7:00 fles 180ml (na t opstaan)
9:00 fruit
dan slapen
11:30 fles 180ml na het wakker worden. Dus soms eerder soms later.
Rond 14 uur weer naar bed. Dan als ze wakker wordt weer de fles vaak rond 16:00.
Tussen 17:00-18:00 groente samen met ons aan tafel.
Als ze heel moe is gaat ze na het avond eten direct naar bed houdt ze het nog even vol dan speelt ze nog en gaat na een fles van 150ml naar bed als ze moe is.
Als ze direct na het eten naar bed gaat wordt ze vaak rond 10 uur nog wakker voor de fles. En snachts sws nog 1 keer dan krijgt ze 90ml.
Maar kan heel erg wisselen
4 dagen geleden
Reactie op roosss12
Oh ik zie staan dat je vanaf 6 maanden water mag aanbieden. Hoeveel bied je ...
Wij doen bij groente en fruit een 360°c beker met water om te oefenen. Aangezien ze nog 4 -5 flessen krijgt nog niet echt nodig maar kan ze het wel al leren