27 Reacties
5 maanden geleden
Ik snap nog steeds niet wat harde buiken nou zijn 😅. Mijn buik voelt vaak echt enorm hard aan, gewoon een houten plank. Maar internet zegt dat harde buiken een soort oefen weeen zijn, nou dat ervaar ik dus niet. Alleen letterlijk een hele harde buik haha. Sorry off topic, maar die harde buiken blijven een mysterie voor mij
5 maanden geleden
Hoef geen teken te zijn. Ik heb vorige week ook dagen harde buiken gehad terwijl ik weinig deed. Bleek hij helemaal ingedaald te zijn en zit nu nog lekker warm 😅. Morgen 38 weken.
5 maanden geleden
Reactie op kaout123
Oeh spannend dus zegt helemaal niks🤪🤪
Nee ik ben vorige week ook extra bij de verloskundige geweest maar die zei dat harde buiken niks zegt over de bevalling 😬.
5 maanden geleden
Nope, ‘gewone’ harde buiken zeggen helemaal niks! Zolang ze geen pijn doen/met regelmaat komen zijn het ook echt enkel harde buiken, anders kunnen het voor/indaligs weeen zijn (en ook dit zegt niks over een teken van het begin van de bevalling)
Ik heb met iets van 27w ofzo hele regelmatige harde buiken gehad, deden geen pijn en was een oorzaak bij aan te wijzen. Gecontroleerd maar geen ontsluiting oid
Nu 36w morgen en heb ze nog steeds soms, maar geen regelmaat oid dus dan is t puur een harde buik (je kan al een harde buik krijgen doordat je kleine te hard/verkeerd trapt haha en soms heb je t geen eens door dat je een harde buik hebt)
5 maanden geleden
Reactie op veeriekie
Ik snap nog steeds niet wat harde buiken nou zijn 😅. Mijn buik voelt vaak ...
Heb t zelfde hier!
5 maanden geleden
Kunt altijd de urine controleren om blaasontsteking uit te sluiten. Ik merk hier snel reactie als ik actief ben, maar ook als de baby veel beweegt of richting de avond.
5 maanden geleden
Bij de vorige bevalling werd me gezegd: stel dat het nu op gang komt, dan gaan ze het toch niet meer remmen. Die gedachte helpt me nog steeds heel erg waardoor ik het wat makkelijker aan durf te kijken of ze pijnlijk gaan worden of niet (eerst had ik altijd de gedachte WAT ALS IK TE LAAT BEL😭)
Ik dacht ik deel het, misschien hebben anderen er iets aan
5 maanden geleden
Ik heb dat ook sind donderdag. Maar Mevrouw is zelfs tijdens harde buiken druk aan t bewegen.
Indd zoals koekoeksklok zegt vanaf 37 weken mag de kleine komen dus stel t zijn wel al de beginselen van de bevalling mag er gewoon bevallen worden van een voldragen zwangerschap 😉
Ik moet morgen ook weer urine inleveren, had dit donderdag ook gedaan en kam niks uit maar omdat ik zo veel harde buiken blijf houden toch maar weer morgen voor de zekerheid, beter ook nu n keer te veel dan te weinig.
Zou dat ook voor de zekerheid even doen, dan kun je dat eventueel uitsluiten.
Het is vanaf nu echt koffiedik kijken want de ene vrouw begint zo een bevalling en de ander krijgt gelijk goeie weeën of breken de vliezen.
De tijd zal t leren 🥰
5 maanden geleden
Reactie op Babyiscoming2024
Heb t zelfde hier!
Dat zijn harde buiken :-). Als ze echt pijn doen zijn het weeën. Harde buiken zijn meer oncomfortabel dan pijnlijk😄
5 maanden geleden
Reactie op MitsuEvoIIX
Ik heb dat ook sind donderdag. Maar Mevrouw is zelfs tijdens harde buiken d ...
Omg ja dat heb ik ook, harde buiken en een spartelende baby tegelijkertijd. Echt killing he 🙈😂
5 maanden geleden
Reactie op kinderwens1995
Dat zijn harde buiken :-). Als ze echt pijn doen zijn het weeën. Harde buik ...
En ik voel echt de randen van m’n buik/baarmoeder opzetten bij harde buiken. Het is echt anders dan een gespannen buik, een harde buik gaat ook weer weg na 1-2 minuten.
5 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
En ik voel echt de randen van m’n buik/baarmoeder opzetten bij harde buiken ...
Ja klopt!
5 maanden geleden
Reactie op MitsuEvoIIX
Ik heb dat ook sind donderdag. Maar Mevrouw is zelfs tijdens harde buiken d ...
Ik had al urine moeten afgeven dat was 2 weken geleden dacht ik kwam eruit dat ik blaasontsteking had( wat ik nu heb afgemaakt met de kuur) en gbs bacterie dus wordt medisch maat voor de rest hoef ik geen urine meer af te geven
5 maanden geleden
Reactie op kaout123
Ik had al urine moeten afgeven dat was 2 weken geleden dacht ik kwam eruit ...
Oh hier wel uit voorzorg omdat ik dus geen blaasontsteking heb met de vorige urine en ook op kweek niks meer uit is gekomen.
Vandaag maar gelijk gedaan. Desnoods zou ik t 2 of 3x in de week moeten doen liever extra controle dan weer met blaasontsteking een bevalling in gaan haha dat was toen echt niet fijn
5 maanden geleden
Reactie op MitsuEvoIIX
Oh hier wel uit voorzorg omdat ik dus geen blaasontsteking heb met de vorig ...
Ja ik had blaasonsteking wist niet eens dat ik het had plas ook gewoon normaal en urine is ook normaal
Tot ik moest urine testen omdat ik bij mijn dochtertje ook gbs had
Wilde ze weten of het nu ook zo is.
5 maanden geleden
Reactie op kinderwens1995
Omg ja dat heb ik ook, harde buiken en een spartelende baby tegelijkertijd. ...
Gewoon af en toe niet te doen joh haha
Net ook lag ik ff lekker op de bank kreeg ik een harde buik en mevrouw dacht ik ga op je heup stampen! Heb ik gewoon zin in....
Laaaaaat mij met RUST tijdens een harde buik haha hebben t al zwaar zat hahahahaha