Dag dames,
Ik ben op zoek naar herkenning en tips. Ik dacht dat ik mijn borstvoeding geleidelijk had afgebouwd maar ik krijg nu toch klachten. Harde plekjes en volle borsten. Ik kolfde alle voedingen en sloeg altijd een nachtvoeding over. Afgelopen 2/3 weken steeds meer tijd tussen de kolfsessies gelaten totdat ik niks meer voelde. Sinds 2 dagen niet meer gekolfd maar ik voel sinds vandaag harde plekjes en een borst voelt vol.
Ik twijfel of ik moet kolven om de borst/harde plekjes leeg te krijgen maar wil ook niet de productie weer opwekken. Iemand enige idee wat te doen?
Ik heb onze dochter een jaar gevoed en toen ik stopte had ik dit ook. Na een week heb ik haar toen nog één keer laten drinken en toen was het echt klaar. Dat zou je misschien met kolven ook kunnen doen (niet pas na een week maar nu nog een keer).
Ik zou heel even kolven, letterlijk alleen de druk er af kolven dus zo kort mogelijk. Zo heb ik de laatste keer (vorige zwangerschap) ook de laatste dagen afgebouwd.
Ik ben ook aan het afbouwen en kolf nu op t moment dat ik de harde plekken voel even de spanning er af, dus een paar minuutjes. Vooraf even de plek masseren helpt goed.
Ik ben sinds afgelopen woensdag gestopt met kolven en aanleggen. Afgelopen dagen waren best pittig met zere borsten. De verstopte kanalen waren gewoon zichtbaar op mijn borsten. Ik ging gewoon warm douchen en een beetje masseren. Dat verlichtte al de druk en daarna verlies je wat melk. En als het echt heel pijn doet, koelen met compressen uit de vriezer. Ik heb nu al bijna geen last meer.