30 Reacties
3 dagen geleden
Herkenbaar. Onze dame is 14 weken oud en doet sinds week 2 hazenslaapjes. Doe je echt niks aan. Net als jij, alle tips gehad, maar dit is echt normaal babygedrag en komt vanzelf weer goed! Ik ga nu vrolijk naar babyzwemmen, want nadien met een voeding slaapt ze mooi 2,5 uur achter elkaar. Maar ja kan niet continue in het zwembad zitten haha! Ik geef borstvoeding en bied na ieder slaapje een voeding aan. Ons meisje geeft echt bijna geen voedingssignalen af en het viel me op dat als ze wakker wordt ze gelijk smakt en haar handje in haar mond deed. Daarna stopte dat weer. Dus als ze in bed wakker werd hoorde of zag ik dat natuurlijk niet. Vermoeidheid en hongersignalen lijken ook soms op elkaar maar sinds ik haar voed na een slaapje heb ik een vrolijkere baby en ik meer rust. Maar doe wat goed voelt hoor! Ik heb me suf gegoogeld en ook gevraagd hoe andere moeders hiermee omgingen en maakte me alleen maar onzeker.. Succes!
3 dagen geleden
Heel herkenbaar, hier ook een kleine man van 16 weken, slaapt overdag niet of nauwelijks. Ik wandel overdag heel veel en dan slaapt hij in de wandelwagen. Daarin tegen slaapt hij ‘s avonds en snachts super goed. Ik hoop dat hij straks ook overdag beter gaat slapen.
3 dagen geleden
Joh zo herkenbaar. Mijn dochter had eerst slaapjes van exact 45 min. En nu mijn zoon idd op de minuut af 30. Ik probeer hem in de middag nu hoe dan ook terug in slaap te krijgen. Vanmiddag was ik ZO gefrustreerd. 10x terug, twee keer gewiegd en weer weggelegd. En eindstand na al die effort heeft ie toch nog 2,5 uur in bed geslapen.
Gewoon volhouden met wat je probeert en na een maand of 4 gaat ie echt langer slapen!!
3 dagen geleden
Reactie op lindseyvn92
Wat een ontzettend lief bericht! En ik denk net zo...soms zit k huilend me ...
Meer van die momentjes.. ze worden zo snel groot. Straks kijk je met zoveel liefde terug op al dir samen momentjes, zonder spijt dat je ze misschien te weinig hebt vastgehouden ;)
We proberen er zoveel mogelijk van te genieten!🥰🙏🏼
3 dagen geleden
Hier hetzelfde! Kan soms zo jaloers zij op mensen met baby's die dutjes doen van 2 uur of de nacht doorslapen. Het was hier altijd een half uur en nu kan ze sinds een week ook 3 kwartier, dus jaja vooruitgang. Ik doe haar ochtend dutje(s) in haar bedje, dan smiddags nog een keer bij mij slapen en dan nog een keer in de wandelwagen en een keer in de auto in de maxi cosi. Zo ben ik niet de hele dag bezig met in slaap wiegen en ben ik er zelf ook even uit. Dit helpt (soms) voor mij en soms is het ook gewoon mega frustrerend en moet je dit soort topics lezen zodat je weet dat je niet de enige bent.
3 dagen geleden
Heel herkenbaar en ook normaal! Eerste dochtertje deed slaapjes van 20 minuten. Ik heb toen echt van alles geprobeerd, zelfs met een slaapcoach. ik was er toen ook zo mee bezig om haar weer verder in slaap te krijgen dan er van te genieten dat ze langer bij mij op de borst of draagzak sliep. Uiteindelijk richting de 6 maanden ging ze overdag langer slapen dan veranderd de slaapcyclus van een baby namelijk en kunnen ze beter de slaapjes aan elkaar koppelen.
Nu bij mijn 2e dochtertje, is nu 16 weken. Heb ik het echt los gelaten hoe moeilijk soms ook is. Die laat ik eerst in der bedje slapen en als ze wakker wordt doe ik der in de draagzak zodat ze verder kan slapen. Ik probeer in ieder geval 1 lang slaapje zo te doen & verder kortere in haar bed.
Waarschijnlijk zeggen meerdere het maar het is echt normaal en komt over paar maandjes echt goed!
2 dagen geleden
Misschien toch een ongevraagde tip dus alleen lezen als je wil.
Ik heb hier nu al twee dagen op rij baat bij zelfstandig laten inslapen en vervolgens wordt ie standaard na 30 min wakker. Dan zet ik gewoon even verstand op nul en doe er alles aan het dutje te verlengen. Speentje terug dien bolletje aaien of wiegen (en slapend wegleggen) als dat nodig is. Vaak is het even een halfuurtje aanrommelen en denk ik; dit gaat nooit lukken. Maar vervolgens pakt ie het ineens op en dan plakt ie er gewoon 2 uur of 1,5 uur aan vast. Wie weet helpt het iemand.
2 dagen geleden
Hier slaapt hij ook maar 30 minuten per dutje. En om je gerust te stellen, hij heeft nooit overdag in zijn bedje geslapen of laten huilen om erin te slapen dus voel je daar vooral niet schuldig over 😊
Hij krijgt in de avond gewoon al tussen 19:30-20:00 zijn laatste fles en slaapt door tot 06:00. Haalt dan de slaap van de middag in.
Al zitten we nu in horror sprong 4 en is doorslapen in de nacht wel opeens een hele opgave 😂