31 Reacties

2 maanden geleden

Zooo irritant die hazenslaapjes. Hier sinds gisteren ineens! Daarvoor sliep hij soms uren achter elkaar en van de één op andere dag is dit weg 😭

2 maanden geleden

Heb je hem overdag in een donkere kamer? Het kan zijn dat hiermee zijn dag- en nachtritme is verstoord. Het beste is om middagdutjes in een lichte kamer te laten plaatsvinden, of desnoods rondom jullie in de keuken of woonkamer. Mijn baby (9wk) slaapt overdag overal behalve in bed. S’avonds bakeren we hem in, en wordt hij in z’n bedje gelegd waar hij inmiddels 7 uur non stop slaapt!

2 maanden geleden

Reactie op Dappo

Heb je hem overdag in een donkere kamer? Het kan zijn dat hiermee zijn dag- ...
Vanaf 8 weken moeten baby's zelf melatonine aanmaken om te kunnen slapen dus wordt het juist aangeraden om ze in een donkere kamer te leggen, heb ik begrepen. En slapen doet slapen. Dus dat zou niet het ritme moeten verstoren. Dat gezegd hebbende... Hier slaapt de baby beter in de draagdoek (lichte woonkamer met blèrende peuter op de achtergrond) dan boven in het donker alleen in bed

2 maanden geleden

Reactie op Jannekek19

Hier hetzelfde met een drukke peuter. Maar onze jongste slaapt niet zelf ma ...
Hoe wij dat doen? Niet... Ik snap het ook niet, hoe anderen het voor elkaar krijgen. De baby slaapt de hele dag bij mij in de draagdoek als ik beide kindjes alleen heb.

2 maanden geleden

Reactie op NaomiH93

Ik ervaar exact hetzelfde met mijn zoontje van 9.5 week oud. Ik oefen 1 of ...
Hier exact hetzelfde. Slaapt enkel boven op mij, en waar hij eerst uren sliep zijn het nu allemaal hazenslaapjes. Sinds deze week opnieuw begonnen met wegleggen (wakkertijden, slaaproutine etc.). Maar soms lukt het helemaal niet en soms dus een hazenslaapje. Ook ‘s nachts slaapt hij het rustigst bovenop mij. Beginnen elke avond met wegleggen maar na een paar uur huilen en slaapt dan tot de fles bij mij. Dus heel herkenbaar! Andere vraag: hoelaat in de avond slapen de kleintjes bij jullie? Ik zie hier een moeie baby maar gaat eigenlijk pas echt slapen na de late fles tussen 22.00-23.00. Het zou zo fijn zijn voor ons allemaal als hij zich al wat eerder zou overgeven aan de slaap…

2 maanden geleden

Reactie op mar120517

Hier exact hetzelfde. Slaapt enkel boven op mij, en waar hij eerst uren sli ...
Wij gaan hier tussen 19.00 en 20.00 uur de nacht in. De tijd is een beetje afhankelijk van zijn laatste dutje die dag. We doen dan een bedritueel en hij krijgt dan in bed nog een fles en gaat dan slapen. Dan slaapt hij vaak tot 02.00 uur en komt dan weer voor een voeding.

2 maanden geleden

De wonderen zijn de wereld nog niet uit: meneer heeft net 2 uur achter elkaar geslapen (!). Misschien heeft iemand hier iets aan: - in de box (zodat ik hem kan helpen om verder te slapen na slaapcyclus) - jaloezieën dicht - ingebakerd 🌯 - op z’n zij met dekentje opgerold in z’n rug - sssshhhhh geluid op (echt, deze is zo top) https://open.spotify.com/episode/6rW4mntEiE3KkjkB4hOoX0?si=o_pFGiRpTSK-Fr4awbZspA&t=9738&context=spotify%3Ashow%3A4taVz8LwDoNoBEXZYbuIcD - zacht knuffeltje over ogen (meneer heeft fomo en wil alles zien) - speentje in, viel uit daarna niet meer terug gedaan Heb hem zo neergelegd en geklopt op z’n billen tot hij helemaal rustig was. Hij is zelf in slaap gevallen. Ps. Hij was net wakker. Heb hem uit de burrito gehaald en hij slaapt weer verder 🤣. Het huishouden is inmiddels helemaal gedaan. Heeeeeerlijk!

2 maanden geleden

Ik herken wat jullie zeggen. Die van mij doet haar ochtend dutje in haar bed en de lange middagdutje sinds kort in de moonboon. Ik kwam er namelijk achter dat hard wiegen haar helpt om goed te slapen. Of in de draagzak. Ik heb haar ook op bed gelegd maar dan slaap ze vaak korter. Maar maken jullie je baby dan wakker? En wat doen jullie met de nacht? Ik doe haar nu na de slaapje van 5 uur, spelen, voeden en dan rond half 7 weer terug de moonboon in. Ze wordt dan vaak rond 8 uur even wakker, maar valt door het wiegen weer in slaap. Ik haal haar dan rond 10 uur eruit en geef de voeding en dan slaapt ze tot 2 uur. Vannacht had ik haar even speentje en toen sliep ze verder tot half 4. Daarna werd ze om half 8 wakker. Hoe zit dat bij jullie? En maak je baby als ze langer slapen wakker voor het eten?

2 maanden geleden

Reactie op kinderwens1995

De wonderen zijn de wereld nog niet uit: meneer heeft net 2 uur achter elka ...
Nadat ik jou bericht heb gelezen heb ik het direct bij onze kleine meid geprobeerd! Ze wilde nooit in de box slapen en nu heb ik dr ingewikkeld en een doekje op dr hoofd en ze is knock out!! 💪🏼 Ga vanavond kijken of het doekje op dr hoofd ook werkt met inslapen in dr bedje (als ze slaapt haal ik hem d’r natuurlijk af ivm veiligheid).

2 maanden geleden

Reactie op Romyyyyyyy

Nadat ik jou bericht heb gelezen heb ik het direct bij onze kleine meid gep ...
Haha wat goed!! Nog zo’n fomo baby 🤪🤪🤪

2 maanden geleden

Reactie op Miriamlisanne

Wow ik krijg bijna de indruk dat ik iets fout doe als ik sommige reacties l ...
Oh geen paniek, onze baby van 8 weken kan dat ook echt nog niet! Alleen ‘s avonds gaat dit goed maar overdag is haar eigen bed drama