8 Reacties
één maand geleden
Herkenbaar. Onze dochter is nu 8 weken. Op bedje max 30 min en dan opgegeef moment zo hard huilen dat ik haar er uithaal. Beneden in nestje of op speelkleed kan ze soms zo 2uur slapen. Snachts slaapt ze hier van 23 tot half 5 en dan weer tot 8u ongeveer.
één maand geleden
Ja hier precies zelfde. Het gaat soms goed de slaapjes in eigen bed zoals vandaag bijvoorbeeld gaat het weer aardig goed vanmorgen 2,t u geslapen en hij ligt er nu weer in. Maar afgelopen 3 dagen was hij super onrustig slapen lukte echt niet of hii werd wakker na 20 min en dan ook super moe nog dus uiteindelijk bij mij in de draagzak gedaan dat vind hij fijn op zulke momenten en daar doe ik dan ook niet moeilijk over. Ons zoontje is bijna 11 weekjes 💙
één maand geleden
Hier exact hetzelfde.. 10 weken nu, na half uurtje/45 minuten altijd wakker in eigen bedje en niet meer in slaap te krijgen, terwijl hij nog wel moe lijkt. Op mij en in draagzak veel langere dutjes. Ik word er ook een beetje gek van, omdat er totaal geen ritme nog in te krijgen is.. Enige dat ik weet is dat mijn dochtertje dit ook had en na een maand of 4 werd dat echt beter. Zijn nu toch ook nog vaak wat lichamelijke ongemakken die steeds minder worden, en het leren aan elkaar koppelen van een slaapcyclus. Heb geen tips helaas maar wel herkenning!
één maand geleden
Hier precies hetzelfde en mijn oudste zoontje had het ook. Volges mij is het heel normaal babygedrag en moeten ze nog leren meerdere slaapcyclussen aan elkaar te koppelen. Ik laat hem nu de ochtend dutjes in z'n bed doen en in de middag ook een lange op mij zodat hij in ieder geval aan voldoende slaap komt.
één maand geleden
Wij hebben dit ook precies! Aan hoeveel slapen komen jullie dan gemiddeld op een dag? Bij mij max 12,5 uur totaal, waarvan 9,5 tussen 7 en 7 en dus maar 3 uur totaal overdag..
één maand geleden
Jup. Daarom het eeuwige dilemma:
- In bed leggen zodat hij oefent, maar kort slaapt
- Bij mij laten zodat hij goed slaapt, maar niet oefent
Ik kies voor het laatste. Dat bed komt wel en ze hebben de slaap nodig voor groei en herstel. Slapen komt wel zodra ze wat groter zijn. Vanaf 4 maanden schijnt zelfstandig in slaap vallen te oefenen te zijn. Als ze dat kunnen, kunnen ze ook in bed langer slapen :).
één maand geleden
Bij ons gingen de slaapjes in eigen bed beter toen we zijn gaan inbakeren. Toen opeens wel lange dutjes! Dan maken ze zichzelf niet wakker in die lichte slaap (en dus beter koppelen van slaapcycli). Wellicht eens proberen?
Wordt ook beter bij t ouder worden btw.
één maand geleden
Hier ook herkenning, geen directe oplossing. Ik doe hetzelfde als Eva, de ochtendslaapjes in zijn eigen bed, die duren dan tussen de 30 - 45 minuten en de middagslaap bij mij, die duurt dan 2,5 tot 3 uur. Aan het eind van de dag vaak nog een slaapje in de draagzak. Al met al kom ik dan uit op zo’n 4,5 à 5 uur slaap overdag.
Na de 4 maanden slaapregressie wordt het voor baby’s makkelijker om de slaapcyclus te koppelen. Tot die tijd is dat lastiger voor ze. Na 30 minuten komen ze weer in een lichtere slaap en worden ze bewuster weer wakker. Het dan opnieuw in slaap vallen is moeilijker, ook omdat de ergste slaapdruk dan al weggeslapen is.
Het wordt uiteindelijk echt vanzelf beter en tot die tijd nog maar even genieten van die contactslaapjes 🥰