12 Reacties

23 dagen geleden

Misschien kan een osteopaat de oplossing zijn? Ook omdat hij de draagzak niet fijn vindt.
Herkenning! Alsof je ons verhaal schrijft. Daar hebben wij ook ‘last’ van. Eerste bedje is vaak in z’n bed en dan de tweede in de wagen/maxicosi/draagzak… maar het is inderdaad vermoeiend. Ben benieuwd of mensen tips hebben. En wie weet is het een sprong in de ontwikkeling…

23 dagen geleden

Hier hetzelfde! In de avond/nacht slaapt ze goed in haar eigen bedje. Overdag lukt het maar zelden om haar in bed te leggen. In de draagzak slaapt ze overdag wel goed! Ik vind dat geen probleem alleen gaat ze straks naar de opvang en dan moet ze wel in een bedje kunnen slapen overdag

23 dagen geleden

Geen tips, wel herkenning. Zowel bij de oudste tot een maand of 4 als nu bij de jongste. Hier is de draagzak wel een uitkomst, gelukkig. Of op mij laten slapen. Het wordt vanzelf beter, dat weet ik wel. En een wandeling maken tijdens z’n slaapjes en dan de kinderwagen binnen laten staan, zodat hij verder slaapt?

23 dagen geleden

Dan laat je hem overdag toch lekker in de kinderwagen slapen? Wie bedacht heeft dat een baby in zn bedje “moet” slapen overdag heeft zeker zelf nooit kinderen gehad. Koop zo’n apparaat die je vastmaakt aan je kinderwagen zodat die automatisch wiebelt, alsof je wandelt…dit gaat je uren schelen! Thank me later 😌

23 dagen geleden

Dan laat je hem toch overdag ergens anders slapen? Hij heeft hier nog nooit overdag een slaapje in zijn bedje gedaan, dat wordt hem inderdaad niet. Gaan we vanaf 4 maanden wel mee oefenen maar 11 weken is nog jong hoor. Zoontje hier 12 weken vandaag, vertrouw erop dat dat vanzelf wel komt. Hier slaapt hij op mij in en dan kan ik hem soms in het nestje leggen naast mij op de bank. Ook slaapt hij in de kinderwagen of in de draagzak. Meestal spartelt hij in het begin ook even maar als hij zich eraan over heeft vind hij het heerlijk. Misschien toch draagzak nog een kans geven? Nee schudden lijkt me eerder een signaal van vermoeidheid of honger? Babys geven zo in ieder geval niet aan dat ze nee bedoelen 😉. Ik loop ook weleens 3x per dag met hem in de draagzak door het huis of bos om hem te laten slapen. Inderdaad zo'n rock it kopen misschien, hoef je niet te blijven lopen!

23 dagen geleden

Hier ook heel wisselend! Vaak ook 1 slaapcyclus.En op mij of in draagzak langer. Dus dat doe ik als ik ook handen vrij wil hebben. Mijn zoontje is nu 10 weken. Ik vertrouw er op dat het komt. Ik oefen nu met 1 keer per dag in eigen bedje omdat het toch rustiger is. Donker, deur dicht en dan toch wakker na 45 min. Zolang hij toch ‘blij’ is en avond goed slaapt, laat ik het gaan. Maar lees ook dat hij oververmoeid is, dan zou ik hem toch dichtbij je houden zolang het kan. En vooral zelf dan je rust pakken (boek lezen, serie kijken). Als verlof periode voorbij is zal het hopelijk snel veranderen bij bv de opvang. Daar zeiden ook dat dit bij elk kind anders is en uiteindelijk komt. Eerst maakte ik mij er heel druk om en dan werd het niet beter! Ik merk dat hij meer slaapt als hij het echt nodig heeft, maar ook niet altijd zelfstandig. Komt vast goed!!

23 dagen geleden

Bedankt voor de reacties! De ‘rocker’ voor de kinderwagen vind ik een hele goede tip! Hij wordt meteen wakker zodra we weer thuis zijn namelijk. De draagzak kan ik nog een kans geven, maar toe nu toe is het echt spartelen, ook als ik probeer te wandelen en door te zetten. Ik vind het helemaal niet erg dat hij niet ieder slaapje in z’n bedje doet, maar soms heb ik ook gewoon de puf niet meer om te gaan wandelen en je bent ook afhankelijk van het weer. Dat is ook een dingetje nu met de herfst. Wel ‘fijn’ om te lezen dat er zoveel herkenning is bij anderen, gaat hopelijk vanzelf beter met de tijd 😊

23 dagen geleden

Reactie op lvdd1

Bedankt voor de reacties! De ‘rocker’ voor de kinderwagen vind ik een hele ...
Droomritmepraktijk op Instagram heeft een kortingscode voor de Zazu rocker. Meike15 uit mijn hoofd. Wij hebben hem en zijn er blij mee! Is een compact zwart apparaatje in plaats van zo’n gekke raket 😉

23 dagen geleden

Mijn dochter van 14 weken slaapt 5x 45 minuten overdag. Bijna nooit gekoppeld en eigenlijk ook nooit in haar bedje. Wij wandelen haar denk ik gemiddeld 3 van de 5 slaapjes in slaap. En als ze een slaapje koppelt is dat omdat ik haar in de kinderwagen buiten laten staan in de tuin.

23 dagen geleden

Hazeslaapjes op deze leeftijd zijn heel normaal, wordt vanzelf beter. Onze dochter slaapt overdag max 30 minuutjes met een wakkertijd van 1 tot 1.5 uur. Vaak is 1 slaapje in de wandelwagen of draagzak tijdens on vast blokje om, dan wil ze er nog wel een 45 minuten van maken. En 1 slaapje bij mij op de arm, die is vaak ook wat langer. Dat is mijn rust moment 😅 Zorg altijd dat ik voor ze in slaap valt alles binnen handbereik heb, zoals afstandbediening, bidon, kop thee en op het moment een bakje Pepernoten. Heerlijk momentje voor ons beide op deze manier 😁

23 dagen geleden

Herkenbaar hoor! Hier hetzelfde. Wordt echt gewoon beter naarmate ze groter worden. In de middag leg ik haar gewoon op mij en dan slaapt ze langer. Krijg dan niks gedaan, maar dat probeer ik maar gewoon even te accepteren.