Mijn zoontje van 11 weken oud slaapt ‘s nachts prima, maar overdag gaat slapen héél moeizaam.
Bij z’n ochtendslaapje lukt het hem 45 minuten te slapen, maar daarna wordt hij wakker en is dan onrustig. Hij draait met zijn hoofd van links en naar rechts en beweegt z’n lijfje voor zover dat kan (puck a baby icm nunki lakentje).
Het lukt hem niet om zelf de slaapcyclus te ‘koppelen’ aan de volgende. Alleen met mijn hulp, hand op borst, speen terug in mond, lukt het hem enigszins. Bij de rest van de slaapjes overdag is hij ontzettend onrustig en heeft hij continu hulp nodig. Slaapt dan hooguit een half uur. Gevolg is dus dat ik heel veel naast z’n bedje zit. Enorm vermoeiend, maar als ik het niet doe dan is hij oververmoeid en heel dag huilerig en mopperig. Dus nu kies ik toch vaak om er naast te gaan zitten, maar eigenlijk is het niet te doen…
Op andere topics lees ik dat voor veel baby’s de draagzak een uitkomst is. Mijn zoontje vindt de draagzak helemaal niet prettig (gaat spartelen en ‘nee’ schudden met z’n hoofd). In de wagen vindt hij heerlijk, maar ik kan moeilijk elk slaapje met hem gaan wandelen?
Hoe doen andere mama’s dit? Benieuwd naar herkenning en tips!