12 Reacties

11 dagen geleden

Hier ook echt wekenlang alleen maar korte slaapjes, maar opeens naar slaapjes van 1,5 uur of zelfs 2 uur. Niks veranderd, maar dus echt plots over.

11 dagen geleden

Oooh herkenbaar, de KDV weet al dat ze weinig slaapt. Deze week heeft ze lange slaapjes gedaan ineens, maar ze is ook ziek. Dus even afwachten als ze weer beter is of het een momentopname was of dat ze erdoorheen is. Ik heb eens een stukje gereden met haar omdat ze niet wilde slapen terwijl doodop. Sliep voordat ik de straat uit was.

11 dagen geleden

Wij waren naar de osteopaat geweest en ze gaf als tip om onze zoon op z’n buik te laten slapen overdag. Hij is heel alert namelijk. Hij doet nu 1 of 2 slaapjes per dag nu langer dan een half uur! Onze zoon is wel sterk in z’n nek en sinds een week kan hij in ieder geval van zijn rug naar buik omrollen.

11 dagen geleden

Dochtertje van 5 maanden slaapt ook nog steeds maar 30 minuten, en dan 5x per dag. Zit ook te wachten tot het eens wat langer wordt 😅

10 dagen geleden

Reactie op Nj199555

Hier ook echt wekenlang alleen maar korte slaapjes, maar opeens naar slaapj ...
Dit was hier ook zo!

10 dagen geleden

Reactie op Anoniemnrzoveel

Wij waren naar de osteopaat geweest en ze gaf als tip om onze zoon op z’n b ...
Hoe doe je dat dan met wegleggen? Als ik haar wakker op haar buik heb liggen en ze wordt moe dan gaat ze op het kleed liggen sabbelen. Als ze dat in bed doet wordt het een koude natte bende 😬 En slapend wegleggen lijkt me zo lastig dat je om moet draaien, want ligt niet op haar buik in mn armen 😅

10 dagen geleden

Reactie op Boomklevertje

Hoe doe je dat dan met wegleggen? Als ik haar wakker op haar buik heb ligge ...
Ik hou hem in z’n kamer even vast totdat z’n oogjes bijna dichtvallen, dan leg ik hem omgedraaid in bed (dus ik draai hem in mijn armen vlak voordat hij het matras raakt zeg maar). Meestal wordt hij dan eventjes onrustig en dan streel ik hem nog even over zn hoofd en dan is het goed 😊

10 dagen geleden

Reactie op Nj199555

Hier ook echt wekenlang alleen maar korte slaapjes, maar opeens naar slaapj ...
Kijk!!! Dat is natuurlijk wat ik hoopte te horen haha! Onze baby slaapt wel in met speentje en altijd huilen als die uitvalt voor hij diep genoeg slaapt, dus ben bang dat dat ook negatieve invloed kan hebben op de lengte van de dutjes.. Slaapt jullie baby met speen?

10 dagen geleden

Reactie op nikkiisa

Kijk!!! Dat is natuurlijk wat ik hoopte te horen haha! Onze baby slaapt wel ...
Inslapen met speen, maar ze spuugt hem regelmatig uit of laat hem vallen. Slaapt dan overigens prima verder. Voor het hele half uur dan 🤣

10 dagen geleden

Heel herkenbaar… Hier ook zo!

10 dagen geleden

Wij zorgden dat we aan het einde van de slaapcyclus hem hielpen weer snel in slaap te vallen. Kwam hier neer op speen terug stoppen. En wat ook helpt is dat hij helemaal alleen in slaap kan vallen. Op een gegeven moment is het slapen helemaal omgeslagen en ging hij langer slapen en precies na 1,5 uur wakkertijd zelf in slaap vallen. Echt zo chill. Mijn tip zou dus zijn om hem altijd in z’n bedje in een donkere kamer te laten slapen, wakkertijden aan te houden, op de tijd te letten als hij slaapt en hem helpen weer door te slapen wanneer een slaapcyclus over is.

10 dagen geleden

Hier ook nog telkens slaapjes van 24 minuten (al ruim twee maanden).. Lukt ook niet te verlengen want hij staat meteen aan als hij wakker is. We doen het middagslaapje op mij(als mijn dochter ook nog slaapt). Dan slaapt hij zo 2 uur! Als hij begint te bewegen wieg ik hem meteen en slaapt hij door. Hoop ook dat de andere slaapjes snel beter gaan. Heb nog totaal geen structuur verder in de dag helaas..