9 Reacties

4 maanden geleden

Hoi! Ik heb bij mn vorige bevalling wel hechtingen gehad ivm knip. Geen idee eigenlijk hoeveel oid. Maar mn kraamzorg zei al x toen dat ik best strak gehecht was. En na zo’n 6 dagen, werd pijn eerder erger dan beter. Toen kwam verloskundige sws op controle en die zei door zwelling was er een knoopje van hechting beetje naar binnen getrokken. Zij heeft die toen los geknipt en vanaf toen is mn herstel best snel gegaan. Maar bij mij was t dus wel dat het eigenlijk slechter ging. Maar goed miss toch iets om even goed te laten checken nog 😊

4 maanden geleden

Ik vond de hechtingen vorige keer ook erg oncomfortabel (2e graads) maar niet zo erg als jij bijschrijft. Toen ik er meer last van kreeg is het knoopje inderdaad losgeknipt en dat gaf veel verlichting. Heb je kraamhulp die je dagelijks controleert? Ik zou sowieso even de kraamhulp of verloskundige benaderen en vragen of ze het nog eens kunnen checken of het naar behoren gaat. Zo voorkom je ook dat je een ontsteking hebt die onopgemerkt blijft.

4 maanden geleden

Pijn bij plassen kan ook indicatie zijn voor blaasontsteking, zou dat even laten controleren! Wat je nu verteld herken ik namelijk niet. Tip voor plassen is trouwens ook nog om met een bidon of peribottle te spoelen na het plassen

4 maanden geleden

Ik ben ingeknipt en ook gehecht. Hoeveel graads weet ik niet maar ik vond het in t begin ook erg pijnlijk. Kon inderdaad niet lang op een stoel zitten voornamelijk liggen in bed of de bank. Ik spoelde inderdaad na elk toilet bezoek met een fles water, dat hielp wel erg. Bij mij ging de wond open staan.Ik heb de tip gekregen via hier om aryana tinctuur te kopen en dat op de wond te doen. Dat heb ik nu gedaan en in me fles om te spoelen en de wond is nu dicht aan het gaan & geenplijn meer. Wellicht een tip😃

4 maanden geleden

Hoi Ik heb een tweedegraads ruptuur maar herken dit eigenlijk helemaal niet

4 maanden geleden

Bij mij duurde het een weekje en had ik geen pijn meer. Ik ging elke keer spoelen met peri bottle met water en beetje kamille thee erin, dus je maakt een mengsel van beetje thee en normaal water. De verloskundige heeft op dag 7 de hechtingen losgemaakt wat de pijn heeft verminderd

4 maanden geleden

Ben 29-6 bevallen en gehecht, 4 juli met spoed geopereerd. Bijna 2 weken verder en nog steeds pijn, wel veeeeeel minder dan eerst. Maar plassen doet nog beetje pijn, de eerste dagen waren echt een hel. Ontlasting ( druk zetten ), doet ook nog pijn bij me vagina. Te lang zitten ook nog, het is allemaal veel minder maar de pijn/ongemak is er zeker nog.

4 maanden geleden

Ik ben de 9e bevallen en heb 4 inwendige en 2 uitwendige hechtingen. Hier alleen wat irritatie door dat k kraamverband wat aan t knoopje blijft hangen 🥹 Vandaag gaan ze die weghalen. Voor de rest nergens last van eigenlijk. Gebruik sowieso de peri bottle iede keer naar de wc gaan, bij t douchen lekker ff de straal zn werk laten doen en vooral niks met zeep doen. Ik weet niet hoe jouw controles waren iedere keer en hoe je bent omgegaan met je bekkenbodem spieren en daar mee te oefenen?

4 maanden geleden

Update: nav jullie reacties heb ik vanmorgen meteen de verloskundige gebeld. Ze kwam net al langs en heeft de hechtingen eruit gehaald. Het lucht enorm op! Blijkbaar zat ik de hele tijd op 2 hele strakke knopen. Dankjulliewel!