29 Reacties
4 maanden geleden
Wat Kells inderdaad zegt… ik word over 3 weken ingeleid en ik blijf mezelf voorhouden dat het geen zin heeft om me druk te maken. Je weet niet hoe jouw bevalling gaat verlopen, je daar druk over maken werkt alleen maar averechts.
Hoe meer ‘ontspannen’ je erin gaat en je overgeeft aan de situatie, hoe beter. Het is geen garantie voor een droombevalling maar gespannen zijn in een bevalling gaat je ook niet helpen…
Het komt goed, one way or the other… je kindje komt ter wereld 🤍🤍
4 maanden geleden
Ik denk ook dat het inleiden snel in een soort van ‘kwaad daglicht’ wordt gezet. Wat ik begrepen heb van het ziekenhuis, is dit eigenlijk onterecht omdat je nooit weet hoe de bevalling anders was gelopen.
Ik kreeg als tip van het zkh om wel te vragen aan de gene die de bevalling leidt om na het vliezen breken een paar uur af te wachten (2/3 uurtjes) om te kijken of het lichaam zelf op gang komt en als dit niet zo is, om de wee op wekkers in eerste instantie zo langzaam mogelijk op te hogen.
4 maanden geleden
Diarree kan ook voorteken zijn van bevalling. Heerlijk dat dat er al uit is 😆 succes morgen en blijven ademen!
4 maanden geleden
3 jaar geleden ben ik ingeleid bij me dochter en was echt een goede ervaring.
Het was een bevalling van nog geen anderhalf uur.
Volgende week woensdag word ik ook weer ingeleid.
Dit kan ook heel anders gaan, maar ik kijk er echt heel erg naar uit.
Iedere natuurlijke bevalling is anders en iedere inleiding ook.
Zorg voor wat afleiding.
Geniet van het laatste avondje samen.
Ik zou me vooral niet te druk te maken.
Je kindje moet er toch uit.
En stress gaat alleen maar tegenwerken.
Heel veel succes, je kunt het!
4 maanden geleden
Ik ben een paar dagen geleden ingeleid en dat hebben ze heel rustig gedaan. Zoals al eerder genoemd eerst vliezen breken, rustig wachten op eigen lichaam. Toen weeenopwekkers. Eerst in de laagste dosering en dat even de tijd geven en zo steeds in overleg ophogen. Ik mocht lekker in bad en onder de douche om de weeen op te vangen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een ruggenprik. Toen hebben ze zelfs de weeenopwekkers even teruggeschroefd zodat het wat rustiger ging in afwachting op de anesthesist voor de ruggenprik en toen die goed en wel gezet was en werkte ging het weer wat omhoog. Ik heb toen zelfs geslapen.
Ik snap absoluut je zenuwen maar je kan dit echt en ze zijn er ook in het ziekenhuis voor je om je er doorheen te helpen.
Succes!
4 maanden geleden
Ik ben op 11 juni in de avond ingeleid met een ballon. Op 12 juni om 07:30 uur zat ik op 3cm en lag de ballon los. Om 07:40 uur werden mijn vliezen gebroken en gestart met de weeënopwekkers. Om 11:11 uur was ons meisje er al. Al met al is dit mij heel goed bevallen. Door de opwekkers ging het heel hard, maar ik kon ook goed in mijn eigen bubbel komen.
Ook ik werd heel zenuwachtig net van tevoren. Heb echt gehuild van de zenuwen onderweg naar het ziekenhuis. Gelukkig wist mijn man precies de juiste dingen te zeggen. Daarnaast word ik rustig van gekriebel op mijn arm, rug of voorhoofd en dat heeft hij dan ook gedaan in het ziekenhuis. Zo bleef ik rustig en kon ik in die bubbel komen.
Wellicht kan jouw partner je door dat te doen waar jij rustig van wordt ook helpen?
4 maanden geleden
Komt helemaal goed!
Nog even lekker op de bank of in bed serie of film kijken, ff de quality time met je partner, even gewoon lekker in je eigen bubbel! Bad of douche? Kaarsjes aan heerlijk!
Lijkt mij t beste dat je nu kunt doen 🩷
Alvast heeel erg veel succes morgen 🩷
4 maanden geleden
Reactie op Miryy
Ze wachten sowieso een paar uur na dat ze de vliezen gebroken hebben ;)
Bij mij niet, ik werd meteen aan het infuus gelegd net wee opwekkers welke elke 20 minuten omhoog gezet werd. Zal wellicht ook in elk ziekenhuis anders zijn maar ik zou er dus wel om vragen als je dat graag wilt 🤭
4 maanden geleden
Reactie op Miryy
Ze wachten sowieso een paar uur na dat ze de vliezen gebroken hebben ;)
Nou in mijn geval is dat dus niet zo…
Bij de eerste informatie die ik van mijn gynaecoloog heb gekregen zei ze toch echt dat ze na het breken van de vliezen gelijk ook de weeën opwekkers starten. Anders had ik ook niet gezegd dat ik het een goede tip vind 😉
4 maanden geleden
Reactie op xsheroon
Nou in mijn geval is dat dus niet zo…
Bij de eerste informatie die ik van ...
Ik moet morgen voor een ballon en dan waarschijnlijk woensdag vliezen en opwekkers, tegen mij zeiden ze ook meteen eraan, hooguit half uurtje wachten
4 maanden geleden
Reactie op Babynummer2-2024
Ik moet morgen voor een ballon en dan waarschijnlijk woensdag vliezen en op ...
Spannend! Mag jij nog naar huis na het plaatsen van de ballon?
Ik heb donderdag nog een afspraak om vragen te kunnen stellen over de inleiding en krijg dan ook pas de datum te horen dus ga toch kijken of ze het rustiger op kunnen bouwen🤞🏼
4 maanden geleden
Reactie op xsheroon
Spannend! Mag jij nog naar huis na het plaatsen van de ballon?
Ik heb donde ...
Ja als de baby goed reageert op de ballon mag ik gewoon naar huis, moet er morgen om 9:00 zijn en mocht er morgen in de loop van de dag of nacht niks gebeuren dan moet ik woensdag om 6:45 terug komen,
Ik laat het maar op me afkomen ook qua opbouwen, vorige bevalling kwam op spontane wijze en duurde 3 uur in totaal,
Hoop dat ze met die info in hun achterhoofd weten wat ze doen haha, moest wel meteeeen bellen als ik ook maar dacht weeen te krijgen na de ballon
Vorige keer was ik namelijk bijna telaat in het ziekenhuis 🫣