18 Reacties
3 maanden geleden
Ik herken mij aardig in jouw verhaal. Heb ook eerder al de verloskundige midden in de nacht uit haar bed gebeld omdat ik echt dacht dat de bevalling begonnen was. Maar niets was minder waar. Afgelopen vrijdagnacht zette de krampen door en startte de bevalling en heb ik een hele gezonde dochter op de wereld mogen zetten 💕 Zelf merkte ik heel duidelijk een verschil op tussen de eerdere weeën en de overgang naar de actieve fase. Geen gekkigheid verder tijdens de bevalling - er was dus niets aan de hand terugkijkende op de lange aanloop.
3 maanden geleden
Bij mij was ze een sterrenkijkerin combinatie met een kruin ligging, dit wisten we pas bij de uitdrijving.
Ik had ook verschrikkelijke voorweeën, later bleek dat dit wel echte weeën waren, maar dat de ontsluiting nier vorderde, omdat ze niet goed tegen de baarmoederhals/mond lag.
Ik vond de weeën die volgens hun toen voorweeën waren net zo erg als de persweeën, maar wss omdat het ook niet klopte
3 maanden geleden
Zo herkenbaar! Nu nacht 5 gehad met voorweeen waar ik niet door in slaap kom en als ik eenmaal slaap ook regelmatig wakker van word. Had eigenlijk woensdag een afspraak staan, maar heb de verloskundige gebeld en mag vanavond langs komen. Ik ben nu al moe en het echte werk moet nog beginnen. Wil weten of de afgelopen dagen op zn minst wel iets hebben gedaan of dat het gewoon echt voor niks is🥲
3 maanden geleden
Ik heb ook al een aantal weken hele heftige voorweeën. Niet elke dag, maar vaker wel dan niet. Vooral ‘s nachts, en dan in de ochtend zakt het weer af. Elke keer denk ik dat we zijn begonnen, moet het echt wegpuffen. Verloskundige komt straks langs omdat het vannacht echt heel heftig was en ik ervaar een hele erge constante druk laag in mn bekken. Helaas weeën wel weer een heel stuk minder dan vannacht. Ik begrijp er niets van en ik word er helemaal gek van. T is mn tweede en bij de eerste was het gewoon vruchtwater lekken en een uur later begon de hele heisa.
Ik wil eigenlijk dat ze mn vliezen komt breken straks😅 geen idee of ze dat doen maar heb zo het idee dat dat de bevalling op gang gaat helpen.
3 maanden geleden
Reactie op boedhabob
Hoop dat ze wat kan doen en dat het doorzet! Hier helaas niks aan de hand, ...
Baarmoedermond zo goed als helemaal verstreken en een ruime cm ontsluiting. Vind t echt wel fijn om te horen dag er iets gebeurd is. Na het toucheren echt een enorme slijmprop verloren terwijl ik de afgelopen dagen ookal wat kwijt was.
3 maanden geleden
Dit is zo herkenbaar! Ik ben langzaam hopeloos aan het worden en heb ook te doen met m’n vriend.. dit is de tweede nacht dat ik geen oog dicht heb gedaan vanwege de voorweeën die best pijnlijk zijn. En zoals nuran99 zegt: ik hoop dat het niet voor niks is geweest. Ben vannacht wel een flinke smerige slijmprop verloren..
3 maanden geleden
Reactie op Guchi
Dit is zo herkenbaar! Ik ben langzaam hopeloos aan het worden en heb ook te ...
Het is echt verschrikkelijk. Net nacht 5 achter de rug. Had regelmatige weeen om de 3/4 minuten die ik echt moest wegzuchten. Verloskundige vannacht om 4 uur geweest, blijkt niks te hebben gedaan behalve dat de baarmoedermond nu helemaal verstreken is maar qua ontsluiting niks erbij. Weeen hebben aangehouden tot 09:00 en toen.. stilte. Ik ben helemaal op🥲
3 maanden geleden
Nou er is een hoop gebeurd gisteren. Die weeën hebben zondag op maandag nacht de hele nacht aangehouden elke 5 minuten, 13 uur lang. ‘S ochtends trok het weer weg. Ik mocht die ochtend bij verloskundige langskomen voor controle en bleek 7 cm ontsluiting te hebben. Ik ben naar het ziekenhuis gegaan en daar hebben ze mijn vliezen gebroken omdat er wel veel gebeurde, maar de echte bevalling maar niet startte. Na het breken van mijn vliezen begonnen de weeën binnen een minuut en een uur later is ons super gezonde dochtertje geboren 🥰
3 maanden geleden
Reactie op nuran99
Het is echt verschrikkelijk. Net nacht 5 achter de rug. Had regelmatige wee ...
Aaah nee, ik vind het zo erg vervelend voor je! Nacht 5 al achter je rug.. ik snap volledig dat je helemaal op bent. Hier hebben ze het advies gegeven om elke 6 uur paracetamol te nemen (2 stuks), maar dat helpt amper. Ik mocht ook naar het ziekenhuis om iets te halen voor de slaap, maar daar heb ik geen goede ervaringen mee. Ik hoop dat je nu met de stilte bij kan slapen en je energie op kan laden! Sterkte 🩷