29 Reacties
8 maanden geleden
Wij doen het niet. Ik snap de risico's etc, maar dan kun je idd overal voor een helm op gaan zetten. Is denk ik ook afhankelijk waar je woont. Drukke grote stad zou ik misschien wel doen, maar verder niet. Net als zelf leren fietsen ook zonder helm
8 maanden geleden
Ik heb een nieuwe elektrische fiets die best hard gaat. Dit is voornamelijk de reden dat we toch een helm hebben gekocht.
8 maanden geleden
Als je zelf valt met de fiets dan is je eerste reactie om jezelf en je hoofd te beschermen door jezelf met je armen op te vangen. Maar zo'n kleintje kan dat nog niet en zou in dat geval zo met het hoofd op straat vallen. Om dat te voorkomen doen wij dus wel een helmpje op. Als hij groter is en in staat is zelf te reageren denk ik dat we ermee stoppen.
8 maanden geleden
Ik begeleid mensen met hersenletsel. En 9 van de 10 is door een val van de fiets als kind. Die op latere leeftijd daar heel veel last van hebben. En geloof me je hele leven wordt daar door bepaald. Ik hoop dat het ooit verplicht wordt.
https://youtu.be/IwFw_IoUwkE?feature=shared
Kijk dit filmpje maar even om mee te nemen in je overwegingen
8 maanden geleden
Ik doe het wel omdat we elektrisch fietsen dus best hard rijden. Ook vind ik dat ze best hoog zitten in het stoeltje dus dan erg hard vallen. Bovendien werkt hun opvangreflex niet als ze zo zitten dus komt de klap extra op hun hoofdje… maar ook ik vergeet het wel eens
8 maanden geleden
Reactie op Popje1607
Ik ga er toch maar een kopen!
Super goed van je mama! En jij hoeft het niet schuld te zijn hè ..
Dat is het hele probleem. Een scooter haalt je in of een auto let niet goed en je schrikt. Of je fiets blijft ergens inhangen (zeker op platteland). Het is zo gebeurd zonder dat het jouw schuld is.
8 maanden geleden
Heb zowel voor baby als voor onze peuter van 3 jaar een helm gekocht. Laatst had een vriendin een botsing met haar dreumes (waar zij echt helemaal niets aan kon doen) en toen dacht ik, is toch veiliger. Heb alleen nog geen helm voor mijzelf, ben dat wel van plan
8 maanden geleden
Doen hoor! Bij de eerste niet gedaan en toen ben ik samen met hem gevallen, zijn gezichtje hard op de stenen. Heb mij nog nooit zo verschrikkelijk schuldig gevoeld en rot dat ik niet gewoon zo’n helmpje had gehaald. Sindsdien nooit meer zonder en ook voor de 2e komt er nu een helm.
8 maanden geleden
Ik heb er wel 1 voor de baby. Het hoofdje is zó kwetsbaar en de opmerking van je man ‘dan kan je overal wel een helm bij opdoen’ is niet waar, want de val op het kleed tijdens het proberen te lopen is minder hoog en hard en met een bepaalde vaart dan met een fiets op de straatstenen.
7 maanden geleden
Wij gaan het wel doen. Ik denk dan maar als ze er zo jong aan went weet ze niet beter. Daarnaast zie ik het in de toekomst wel verplicht worden (mn op e-bikes) Heb als verpleegkundige op neurologie gewerkt en heb echt te veel ellende gezien van vallen op het hoofd zonder helm!