27 Reacties

vorige week
Ik ben zelf gestopt met borstvoeding omdat het mij echt te veel werd. Maar misschien zou je steeds korter borstvoeding in de nacht kunnen proberen? Bijvoorbeeld als ze normaal 10 minuten drinkt langzaam met 1 minuut per keer afbouwen?
Klinkt echt heel simpel haha, maar ik was toen ik zo moe was totaal niet in staat in bij te houden hoe lang we bezig waren. Maar wellicht is dat de manier om het langzaam af te bouwen in de nacht?

vorige week
Ik zou nadenken over slaaptraining, de eerste 3-4 nachten zijn echt niet grappig maar daarna ging het al snel beter. Mijn zoontje kwam iedere 1,5 uur en dronk zichzelf dan in slaap, puur gewenning. Ik deed zelf de 4 minuten methode, de truc is om niet op te geven. En geen bv meer geven (of alleen nog een avond voeding als het nodig is).

vorige week
Reactie op Babieboy
Ik zou nadenken over slaaptraining, de eerste 3-4 nachten zijn echt niet gr ...
Dank voor je reactie. Oké maar wat moet ik doen tijdens het huilen? Gewoon erbij blijven en haar laten huilen tot ze zelf stopt? En na 4 minuten oppakken, troosten en weer neerleggen? Kun je me a.u.b. meer vertellen hierover? Bleef je nog wel bv geven overdag?

vorige week
Reactie op Mlisz88
Mijn oudste sliep in het begin door en begon met 8 maanden ofzo ook te romm ...
Ja, het liefst stop ik niet met bv maar wel als het ten koste gaat van mn gezondheid natuurlijk. Mij dochter heeft 1x geslapen van 23 tot 7 en toen was ze 5 weken. Verder noooooit. M’n eerste dochter sliep ook pas na 1,5 jaar:(

vorige week
Reactie op Myfirst
Dank voor je reactie. Oké maar wat moet ik doen tijdens het huilen? Gewoon ...
Nee je gaat juist weg uit de kamer tijdens het huilen, en iedere 4 minuten troost je je kindje. Als je googled op 4 minuten methode en dan op de site van yunio vind ik het zelf erg duidelijk uitgelegd.
Overdag bleef ik zeker nog gewoon bv geven! Bv is opzich ook niks mis mee, alleen nu had mijn zoontje het nodig om door te kunnen slapen zonder dat hij echt honger had.

vorige week
Mijn zoontje deed dit ook een tijdje, hij kwam op vaste tijden snachts, uit gewenning. Hij had dan niet echt honger, maar bleef jammeren en huilen tot hij bij mij in bed aan de borst mocht. Dan dronk hij een paar minuten en viel dan aan de borst weer in slaap. Bij ons speelde daarnaast ook dat hij daarna weer wakker werd bij het wegleggen en vaak bij ons in bed eindigde en wij allemaal daardoor onrustig sliepen.
Dat alles heeft ertoe geleid dat we zijn gaan slaaptrainen en inmiddels slaapt hij snachts de hele nacht door. Overdag krijgt hij nogsteeds gewoon bv icm vaste voeding, daar hebben we niets aan veranderd. Wij hebben de chair methode toegepast.
We hebben de uitleg op deze site gebruikt:
https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/hoe-werkt-de-chair-methode/?srsltid=AfmBOopLTWKbh0lfmYNhgA6A4Qyrkiix3X07XTfa6MMHhTcs3Yc219Y0

vorige week
Herkenbaar van zowel de oudste en nu ook de baby weer. Wat hier werkt, is mijn vriend in de nacht die kant op sturen omdat ze met hem die associatie niet hebben. Bij de oudste hebben we dit een week zo gedaan en daarna was hij ook bij mij van de associatie af en kon ik hem ook op andere manier in slaap krijgen. Hij was toen al wel wat ouder, ik denk rond de 11 maanden. Bij de jongste doen we dit nu ook deels zo en zitten we nu op 2 nachtvoedingen. Dit vind ik goed vol te houden. Maar ik lees dat jouw man veel weg is? Is het wel mogelijk om een keer zo'n week te plannen dat hij de nachten doet?

vorige week
Reactie op Myfirst
Ja, ik ben dus ook zo moe dat ik denk drink maar gewoon goed in de hoop dat ...
Heel herkenbaar. Mijn zoon sliep eerst door maar na 4 maanden werd het opeens problematisch. Ik moet zeggen dat ik nog niet zo lang gestopt ben maar de nachten lijken beter te gaan. We zitten nog op 2 voedingen per nacht. Dit is voor ons best bijzonder gezien hij elke nacht minimaal 4-6 keer wakker werd. Ik durf alleen niet te zeggen of dit door de kunstvoeding komt. Misschien ben ik wat meer uitgerust en voelt hij mijn stress minder? Of werkt het pyjamapapje bij ons beter.

vorige week
Reactie op MrsPoppie
Mijn zoontje deed dit ook een tijdje, hij kwam op vaste tijden snachts, uit ...
Dankje voor je tip. Moet ik echt uit de kamer? Want ze slaapt bij ons in de kamer, dus mijn man slaapt dan ook. Helaas geen extra kamer.
Ik ga het proberen maar ik heb altijd het idee dat het niks uitmaakt of ik naast haar zit, of weg ben. Lijkt erop dat ik haar alleen kan troosten met optillen uit bed en in mn armen houden.

vorige week
Reactie op Myfirst
Dankje voor je tip. Moet ik echt uit de kamer? Want ze slaapt bij ons in de ...
Dat was bij ons wel nodig, anders ging hij contact proberen te zoeken en werd hij juist erg geprikkeld door onze aanwezigheid, dus juist het tegenovergestelde wat je wil 😅
Dus misschien is dit in jouw geval niet zo'n geschikte methode. Als ze goed kalmeert door op te pakken en vast te houden (verder niet wiegen oid) kan je misschien de pick up put down methode bekijken.

vorige week
Reactie op Myfirst
Ja, het liefst stop ik niet met bv maar wel als het ten koste gaat van mn g ...
Snap ik helemaal. Ik stop na haar eerste verjaardag. Dat heb ik ook met de jongste gedaan. En dan hoef je sowieso geen nachtvoeding meer te geven. Dan kun je ook gewone melk geven of water in de nacht. En dat kan je partner dan doen. Maar toen ik stopte werd de oudste gewoon niet meer wakker.

vorige week
Hoi! Hier ook zware nachten
Misschien kan je voor je aan slaaptrainen begint eerst eens proberen een flesje te geven in de nacht? Als ze dan actief drinkt is het wel echt honger namelijk
Lees dat je niet van kolven houdt maar wellicht een keer te proberen of eens kijken hoe kunstvoeding gaat?
Nachtvoeding is tot 1,5 echt heel normaal namelijk.
Ons kindje slaapt langer na een fles. Kv of gekolfd maakt niet uit

5 dagen geleden
Reactie op Anoniem1996557
Hoi! Hier ook zware nachten
Misschien kan je voor je aan slaaptrainen beg ...
Ik kan het proberen om flesje te geven in de nacht.
Ja nacht voedingen zijn normaal begrijp ik maar wil gewoon dat ze wat langer tussen laat zodat het ook nog te doen is voor mij. Elke avond als ik naar bed ga denk ik gaan we weer

4 dagen geleden
Is het een optie om haar in een andere kamer te laten slapen? Het kan zijn dat ze je ruikt en daarom wakker wordt. Idd wel een soort gewenning.
Een vriendin van me ondervond dit laatst. Ze had haar baby voor het eerst op zijn eigen kamer laten slapen en toen sliep hij opeens door! Daarvoor kwam hij nog een paar keer per nacht.
Gebroken nachten zijn slopend, ik hoop dat jullie er snel uitkomen 🍀

4 dagen geleden
Reactie op Adventuretime
Is het een optie om haar in een andere kamer te laten slapen? Het kan zijn ...
Wow echt! Kan me niet voorstellen dat dit bij mij zou werken 😅
Ja ik zou haar dan bij der zus in de kamer moeten zetten, kan ik proberen.
Ik vind het zo vreemd dat als ik haar naar bed breng ze echt geen probleem heeft met in slaap vallen (wel met speen) maar snachts heeft ze de borst nodig. Misschien toch echt honger 🤷🏻♀️