32 Reacties
2 maanden geleden
Hoelang is dit al gaande?
Ik snap zo goed hoe je je voelt. Mijn oudste dochtertje hebben wij het ook zo onwijs zwaar mee gehad. Die huilde niet, die krijste, en ook wij kregen 'Ja baby's huilen nou eenmaal'. Overal geweest, kinderarts, osteopaat, homeopaat. Maar zoals mensen hier ook zeggen, huilpoli desnoods proberen. Als ik dat toen wist dat zoiets er was, had ik sowieso voor een doorverwijzing gevraagd. Voor de krampjes overigens nooit echt een gouden tip kunnen vinden, het werkte hier allemaal niet echt.
2 maanden geleden
Zo herkenbaar echt heel lastig! Probeer om hulp te vragen om je even af te lossen. Dat ontroostbaar huilen gaat door merg en been is zo intens.
Onze dochter deed hetzelfde! Hier kwamen we er wel achter dat het een koemelkallergie was, sindsdien stuk rustiger.
Alle onderstaande tips hielpen hier ook niet bij. Ik zou echt om hulp vragen, en laat je niet wegsturen met het hoort erbij, als jullie het niet meer trekken, en je het gevoel hebt dat er echt iets aan de hand is.
2 maanden geleden
https://howaboutmom.nl/baby-huilen-troosten-5s-methode/#:~:text=De%205%20S%2Den%20van,en%20laten%20zuigen%20(speen)
Hier hielp dit. De 5 's methode.
Zijligging wiegen inbakeren speen in en keiharde ruis (onze afzuigkap is heel hard, dat werkt) of keihard Ssssht zeggen in haar oor (echt zo hard dat je denkt dat ze doof wordt, het moet harder dan hoe hard ze huilt). Wel tjjdelijk zo hard doen en zodra ze kalmeert wat zachter uiteraard.
Klinkt ook alsof ze nu (logisch) door haar lijfelijke ongemakken oververmoeid is (kan je niks aan doen he natuurlijk) en daardoor veel huilt. Er is idd een huilpoli. Ik ben bij de kinderarts uit het artikel uit het linkje geweest en bij ons heeft 5s en inbakeren echt geholpen. Ze heeft ook een aflevering op Spotify misschien helpt dat ik heb hem niet geluisterd. En bij twijfel volg je gevoel en check even de temperatuur enzo. Succes
2 maanden geleden
Sab simplex! Onze dochter heeft af en toe nog wel krampjes, maar het uren lange krijsen is gelukkig gestopt.
2 maanden geleden
Je doet al ontzettend veel zo te lezen. Onze eerste dochter had koemelk allergie en verborgen reflux. Ik ben op eigen initiatief pepti gaan geven en na 3 dagen een heel ander kind. Baby’s horen te huilen inderdaad maar niet op deze manier. Ik voel met je mee mama. Hou vol en volg je moeder instinct ❤️
2 maanden geleden
Hee lieve mama, allereerst wil ik even zeggen dat je het heel goed doet. 🥰 Wij hebben van 4 tot 8 weken extreme krampen hier gehad. Niks hielp en hij bleef maar krijsen, gassi en op z’n buik op mijn arm werkte wel iets maar niks heeft echt heel goed gewerkt. Het gaat nu stukken beter, dus blijf vooral in je achterhoofd houden dat het weer goed komt. ❤️
2 maanden geleden
Wat bedoel je met al 2/3 weken overgestapt naar koemelk? Bedoel je dat je nu pepti geeft?
Wanneer het KMA is, is pepti niet altijd voldoende, sommige kindjes hebben ook hier last van. Voor kunstvoeding zou je dan op neocate over moeten en voor de borstvoeding zelf op een koemelk (en en soja) vrij dieet.
Zo veel huilen is in ieder geval niet normaal. Laat je dat ook niet aanpraten dat het normaal is om van 7 tot half 6 aan een stuk met een huilende baby bezig te zijn.
2 maanden geleden
Wat vervelend zeg dat je je zo voelt. Je doet het echt goed.
Een vriendin van mij heeft ook heel lang een huilbaby gehad die bleek uiteindelijk koemelkallergie te hebben. Ook zei werd door de huisarts niet serieus genomen, want het hoorde er gewoon bij.
Ik zou je het advies geven eventueel in overleg met consultatiebureau over te stappen op een koemelkvrije voeding. En kijken of dit verbetering geeft.
2 maanden geleden
Ik ben zojuist naar een andere chiropractor geweest, en zij vertelde me dat de nek en rug van de baby helemaal vastzitten. Dit kan komen doordat ik werd ingeleid, waardoor zowel haar lichaam als dat van mij nog niet klaar waren voor de bevalling. Dit zou ook kunnen verklaren waarom ze de hele tijd huilt en last heeft van rug, nek, hoofdpijn.