13 Reacties

17 dagen geleden

Wij hebben een dochtertje van 4,5 maand en waren afgelopen week net zo aan het zoeken. Nu volgen we haar gewoon en hebben we het verder losgelaten. Ze krijgt in totaal 5 flessen van 150cc en als ze meer wil geven we haar wat bij. Ze drinkt haar flessen ook lang niet allemaal leeg dus als ze een keer meer wil helemaal prima. Ze komt overdag vaak om de 3 a 4 uur en laten er wel anders max 4 uur tussen. Slapen was hier ook echt drama afgelopen weken maar lijkt nu weer de goeie kant op te gaan. Blijven proberen in bed te leggen en soms voor de makkelijke weg kiezen als het even teveel wordt. (Als deze er is natuurlijk.) Bij onze dochter helpt het om een doekje over haar ogen te leggen als ze op de arm ligt zodat ze even geen prikkels meer heeft en valt dan snel is slaapt. Misschien kun je dat nog proberen als je dat nog niet hebt geprobeerd?

17 dagen geleden

Jahoor, hier 5mnd en ook geen ritme in te krijgen. Ze kan 2-2,5uur wakker zijn. Dutjes zijn maximaal 30minuten, of in de armen net iets langer. Ik geef brorstvoeding en voel aan mijn borsten dat ze soms heel weinig en dan weer veel drinkt - tijden variëren ook tussen de 2,5uur tot 5uur. Ik maak me er niet te druk om. Mijn dag is het meest prettig als ik met haar meebeweeg, van het dwingen in een ritme krijg ik een strijdende baby die geen enkel slaapje meer doet. Ik accepteer dat plannen soms niet lukken, ingekort moeten worden en dat het soms ineens zo goed gaat dat ik juist langer kan blijven of toch even weg kan.

17 dagen geleden

Hier hetzelfde probleem. Mijn zoontje wordt over 5 dagen 5 maanden en sinds paar dagen wordt die elke 2 uurtjes wakker en overdag doet hij 2 of 3 dutjes van max 30 min en alleen op ons. 🥲

17 dagen geleden

Reactie op Labello

Jahoor, hier 5mnd en ook geen ritme in te krijgen. Ze kan 2-2,5uur wakker z ...
Kon mijn reactie zijn! Go with the flow met ondanks geen ritme een blije baby!

17 dagen geleden

Hier net zo, 5 maanden nu en nul ritme 😅 Voor het idee, dit is een week haar slaapjes en voedingen. Links is haar fles, recht slaapjes. Alleen de nachtslaap is redelijk gelijk.

17 dagen geleden

Hey moeders. Ik lees dat sommige baby’s van jullie ook korte dutjes doen. Hoe verloopt de dag dan? Want met 3 korte dutjes kom je niet uit en moet je baby mega vroeg naar bed. Of nog een 4de dutje? Ben benieuwd hoe jullie het doen want ik weet echt niet waar ik goed aan doe

16 dagen geleden

Reactie op Boomklevertje

Hier net zo, 5 maanden nu en nul ritme 😅 Voor het idee, dit is een week h ...
Welke app is dit? 😊

16 dagen geleden

Reactie op Myfirst

Hey moeders. Ik lees dat sommige baby’s van jullie ook korte dutjes doen. H ...
Hier doet ze zo veel dutjes als nodig… ze zit nu bijv in haar 4e dutje (laatste van de dag is vaak het langst) Soms doet ze dan nog een kort dutje en gaat ze later de nacht in, soms slaapt ze vanaf 20 tot 8 en dan wel met nachtvoedingen (zeker nog 4/5 voedingen tussen 20-8) Ik denk dat het minder dutjes worden als ze gaan koppelen? Laat het nu maar zo want dan zijn we allemaal gezelliger 😜

16 dagen geleden

Reactie op Anoniem1996557

Hier doet ze zo veel dutjes als nodig… ze zit nu bijv in haar 4e dutje (laa ...
Ja bij mij lukt dat vierde dutje dus met heel veel moeite en ben dan veel te lang bezig met haar. Langer wakker houden voor de nacht is ook lastig en op tijdstip van vierde dutje de nacht in gaan is ook lastig want de dag begint dan steeds vroeger. Plus ik kon dan ook niet uit met voedingen bv. Lastig allemaal

16 dagen geleden

Reactie op Myfirst

Hey moeders. Ik lees dat sommige baby’s van jullie ook korte dutjes doen. H ...
Ik tel geen dutjes maar hou me aan de wakkertijden van 1 a 1.5 uur. Afhankelijk van hoe lang ze slaapt komen we dan op 4, 5 of soms 6 dutjes uit 😅

16 dagen geleden

Reactie op Anoniem1996557

Welke app is dit? 😊
Babytracker, super app vind ik. Er kunnen meerdere mensen in, dus mijn vriend en ik hebben hem, maar ook mijn zusje, moeder en schoonmoeder voor als ze een keer oppassen 😊 Naast slaapjes en voedingen kan je er ook luiers, medicatie, temperatuur etc. inzetten maar je kan ook zelf dingen toevoegen. Zo hebben wij badderen er ingezet omdat we altijd vergeten wanneer ze voor het laatst in bad is geweest 🤣

16 dagen geleden

Reactie op Myfirst

Ja bij mij lukt dat vierde dutje dus met heel veel moeite en ben dan veel t ...
En als je haar in de draagzak doet? Onze hond moet einde van de dag nog naar buiten en dan gaan we lekker wandelen en valt ze nog even in slaap 😊 helpt hier goed Maar snap dat het lastig is als je met een vast aantal voedingen zit! Hier is alles op verzoek dus elke dag anders

16 dagen geleden

Reactie op Boomklevertje

Babytracker, super app vind ik. Er kunnen meerdere mensen in, dus mijn vrie ...
Top dank!!