27 Reacties
25 dagen geleden
Mijn 1e dochter had ook eczeem en krabde tot bloedens toe. Na veel aandringen bij de huisarts uiteindelijk hormoonzalf gekregen
21 dagen geleden
Reactie op Puck121808
Hoi Inge, de vraag is of het berg is of eczeem. Ik had bij mijn eerste kind ...
Hoi, welke dingen moesten jullie vermijden als ik vragen mag? Onze zoon heeft nu ook eczeem en berg. Dankjewel! Trouwens de vette moisturizer crème van incia geeft echt al verlichting.
20 dagen geleden
Mijn eerste had dit ook. Wat uiteindelijk geholpen heeft was heel erg dik vaseline erop doen. Goed laten intrekken. (Uur ofzo) en dan met een ruwe washandje of hydrofiel erover wrijven. Toen ging het eraf. Het kwam wel weer terug later maar dat was eczeem. Daar kregen we toen iets anders voor van de kinderarts
19 dagen geleden
Reactie op CarolineF1986
Hoi, welke dingen moesten jullie vermijden als ik vragen mag? Onze zoon hee ...
Alles met parfum erin. Het is even goed op de etiketten kijken (naif heeft bijv de badolie wel met parfum, terwijl je dat niet zou verwachten). Dr.Leenarts heeft allemaal producten zonder parfum. En via de huisarts kan je cetamacrolcreme krijgen, die is zonder bepaalde toegevoegde producten. En straks als je start met de hapjes wat sneller ei en noten aanbieden, gezien eczeem soms ook een link kan hebben met overgevoeligheid voor die producten. Maar dat legt cb tzt wel uit. Kan ook helpen om tijdens het badje na een min wat olie druppeltjes erbij te doen (tip van de Eczeemverpleegkundige. Eerst moet de huid wat openstaan door het water en dan pas de druppels erbij).
18 dagen geleden
Reactie op Puck121808
Alles met parfum erin. Het is even goed op de etiketten kijken (naif heeft ...
Ah lief!
16 dagen geleden
Hoi, ik heb ook van alles geprobeerd. En het kwam net zo hard ook weer terug. We gingen op vakantie en zijn hoofd was helemaal vol. Toen zijn we elke dag in het zwembad geweest en het is nu bijna weg. We gingen hier eerst maar 3x per week in badje. Maar het lijkt alsof het water helpt. Dus we doen nu elke dag even zijn hoofdje nat maken. Het is nu bijna weg zonder iets te gebruiken.