15 Reacties
4 dagen geleden
Het kan zijn dat je wat overspannen ben vanwegen de zorg van de kleine .
Tips die ik je kan geven zijn magnesium innemen voor het slapen en neem een warme douche als je niet kan slapen stap ff je bed uit neem een warm koppie thee en ga dan rustig inslapen eventueel slaapmeditatie werkt ook .
4 dagen geleden
Reactie op Naomi836
Het kan zijn dat je wat overspannen ben vanwegen de zorg van de kleine .
Ti ...
Ja misschien al voel ik me echt niet depressief oid bij de oudste zat ik tegen en postnatale depressief aan maar zo voel ik me nu totaal niet. Maar misschien omdat ik nu bv geef ik toch teveel alert ben ofzo. Bedankt voor je tips ik doe dit al wel maar misschien kan ik mijn magnesium inname ophogen
4 dagen geleden
Reactie op annesv92
Ja misschien al voel ik me echt niet depressief oid bij de oudste zat ik te ...
Goed dat je je niet depresief voel !.
Maar hou het wel in de gaten want als je lang niet slaapt kan het er wel zo insluipen helaas.
Thee met valiriaan kan je probereb ( kijk wel ff of dit mag ivm borstvoeding)
4 dagen geleden
Ik heb ook weleens dat ik een dag of wat niet meer in slaap komen na voeden bijvoorbeeld.
Heel frustrerend, maar ga je niet druk maken.
Juist het "bang zijn voor" gaat tegen je werken en zorgt ervoor dat het niet gaat lukken.
Gewoon denken: "dit is even een paar keer en vannacht slaap ik vast weer lekker door".
En idd magnesium kan helpen (bijv spray van etos, even lekker je benen insmeren voor het slapen - via de huid werkt beter dan medicatie), vooraf een warme douche en voor het slapen lekker weinig activiteit.
Bij mij elke keer 3 nachten ofzo en dan slaap ik weer als een roosje.
En dus echt proberen (hoe moeilijk ook) niet negatief te denken.
Eventueel een ereader ofzo naast je bed (bij mij helpt lezen om moe te worden) of even je bed uit voor een sanitaire stop en een slokje water kan ook je gepieker in bed doorbreken.
4 dagen geleden
Ik heb dit soms ook. Zo frustrerend. Het lijkt bij mij door oververmoeidheid te komen. Dus ik lees even mee voor tips! 🫣
4 dagen geleden
Reactie op MamavanD&M
Ik heb dit soms ook. Zo frustrerend. Het lijkt bij mij door oververmoeidhei ...
Ik denk dat ik dat dus ook heb. Het is gekomen nadat ons ventje weer een paar nachten aan het spoken was. Ik werd gewekt om 22 u 1 u en 4 u en daarna twee nachten gehad dat ik dus 1 u wakker word en vervolgens echt de hele nacht wakker ben.
Heb jij dat ook of is het bij jou een uurtje wakker zijn of?
4 dagen geleden
Naast de tips hier al genoemd: Als je hoofd heel vol zit - notitieblok op je nachtkastje en alles opschrijven wat in je op komt. En dan lampje uit oogjes dicht. Mocht er weer wat opkomen, opschrijven en weer proberen te slapen. Helpt hier vaak als mijn hoofd overloopt.
Blauw licht van devices halen na bijvoorbeeld 20:30 in de avond tot de volgende ochtend. Geen schermen meer na 21u. Overdag zorgen dat je minimaal half uur buiten en in beweging bent.
Hopelijk kom je er zo snel doorheen. Ipv piekeren ("waarom lig ik nu weer wakker?") Focus verleggen naar passieve gedachte - "adem diep in naar de buik en tenen en adem uit tot aan de tenen"
Hopelijk kom je er snel weer doorheen! Niet twijfelen aan de bv, dit zorgt juist ook voor hormonen in je lichaam, zodat je goed weer slaapt 🙏🏼
4 dagen geleden
Reactie op Ebony1310
Naast de tips hier al genoemd: Als je hoofd heel vol zit - notitieblok op ...
Dankjewel. Ja ik had vannacht zelfs me zoontje uit z'n bed gehaald en bij me neergelegd in de hoop zo te kunnen gaan slapen maar hij snapte er niks van en begon gezellig te kletsen hahaha.
Ik hoop gauw op betere nachten dit houd ik niet vol 😬
4 dagen geleden
Herkenbaar hier ook last van. Met name rond mijn menstruatie! Hormonen? Ik heb zolpidem van de HA voor zo nodig, helpt mij erg goed. Maar liever niks nodig natuurlijk. Wat me soms ook helpt is echt tegen mezelf te zeggen om mijn gedachten uit te schakelen en nergens aan denken.
4 dagen geleden
Reactie op annesv92
Ai en heb je dan net als mij ook echt uren? Ik ben nog niet ong maar het zi ...
Ja in het begin was het echt nachten lang wakker liggen en tegen 4u een keer in slaap vallen. Als ik nu merk dat ik weer niet in slaap val neem ik lage dosis Zolpidem en ben ik snel vertrokken. Is geen doorslaper maar echt een inslaper. Als ik eenmaal in slaap val dan slaap ik wel door.. Maar laatst had ik dus ook 2 weken helemaal nergens last van. Vreemd hoe het werkt.