11 Reacties
13 dagen geleden
Die van ons dronk alleen maar flessen van 150, meestal niet eens leeg. Bleek dus dat wij naar een andere speen moesten. Het kostte haar teveel moeite. Nu met de andere speen drinkt ze zo flessen van 180 leeg. 5 op een dag, en het slapen gaat zoveel beter na de slaapregressie en sprong 4!
13 dagen geleden
Hier meestal ook maar sutjes van een halfuur hoor, schema wilde ik erin krijgen en pas toen ik dat beetje losliet ging hij dat zelf wel bepalen. Op goede dagen zitten we op4/ 5 flessen van 200. Op "slechte" dagen wil hij vaker fles maar wat minder, dan zit er af en toe een fles van 100 tussen bijv. Ik hou wel alles bij maar heb er eigenlijk niet veel over tr zeggen 🤣
13 dagen geleden
Wellicht kijken naar slaapsignalen, voor sommige baby's is 2u rond deze leeftijd nog te lang wakker. Indien ze te moe zijn slapen ze minder lang (heel erg tegenstrijdig, I know!). Naar hoeveelheden flessen niet teveel kijken, vooral kijken naar waar jouw kleintje goed op gaat. Misschien is het ook andersom - baby's vertonen ook hongersignalen bij het moe zijn. Hoeveel tijd laat je tussen de flessen (zonder dat ze terugkomt voor de overige 60ml)? Hier een kleine die heel lang goed ging op 120ml met 3,5 a 4u overdag ertussen (wel bv geen kv - wellicht maakt dat nog iets uit ivm samenstelling - maar het kan maar zo zijn)
13 dagen geleden
Hier slaapt m’n zoontje ook 45 minuten en is dan weer wakker. Als we hem dan weer even opnieuw in slaap wiegen, en in z’n diepe slaap weer in bed leggen kan hij zo 2 uur slapen!
12 dagen geleden
Op de instagram van @bureauvanslaap besteden ze hier aandacht aan. Schijnt dat slaapjes van 45 minuten al heel netjes zijn en de hazenslaapjes heel normaal op deze leeftijd. Rond 5,5-6 maanden zou het beter moeten worden. Wij hebben ook een tijdje geprobeerd onze dochter grotere flessen te geven maar maakte niks uit. Hier inmiddels gewoon geaccepteerd en over een paar weken zal het vast weer beter gaan, succes! 🙂
12 dagen geleden
Reactie op Lente1997
Op de instagram van @bureauvanslaap besteden ze hier aandacht aan. Schijnt ...
Dit dus.. deze slaapjes zijn echt normaal.
Hier gaan de flessen perfect: 5x150, om de 3,5/4 uur en de nachten zijn hier, over het algemeen, klokje rond.
Maar slaapjes overdag zijn vrijwel altijd 30-45 minuten of ik haar een uur wakker houd of 3 uur, maakt niks uit.
Voorheen sliep ze echt perfect en de laatste 2 maanden is het een drama, alhoewel… het is volkomen normaal maar voor jezelf soms vervelend.
Hier zijn er nu soms slaapjes die langer duren en ga er vanuit dat dit dus echt langzaamaan weer beter wordt!
Ik heb wel geleerd: als het slaapje kort is, zeker onder de driekwartier, dan ook proberen de wakkertijd kort te houden. (Dit omdat een slaapcyclus ongeveer driekwartier duurt en ze voor die tijd niet ‘volledig hersteld’ zijn, dus eerder moe) ☺️
12 dagen geleden
Ik zag het iemand anders ook al zeggen maar misschien heeft je kindje een fles speen met grotere opening nodig, onze meid is ook geen sterke drinker en zat met 4 weken al op fase 2 en we zijn nu net met 20w naar fase 3 over gegaan omdat ze slechter begon te drinken. Daarnaast merk ik dat ritme heel erg belangrijk is en waar ze slaapt, in haar eigen bedje slaapt ze 100x beter overdag dan in de box of wandelwagen. 2 uur wakker tijd is ook best lang op deze leeftijd maar elk kind is natuurlijk anders, hopelijk komt er snel wat meer ritme voor jullie 🤞
12 dagen geleden
Hoelang doet ze over de flessen? Anders grotere speen proberen? Wij gebruiken de avent flessen en zitten op speen 4 al een tijdje, gaat nu stuk beter. Slaapjes van 45 minuten zijn heel normaal, hier ook vaak. In de ochtend kan hij hier vaak korter wakker zijn dan 2 uur, mogelijk wat eerder op bed leggen zodat ze niet oververmoeid is?
11 dagen geleden
Ik probeer dit schema aan te houden. Aan het begin heel consequent er aan gehouden 1 week, toen was mijn dochter 10 weken (ander schema). En nu zit ze er helemaal goed in! Ze houdt de wakker tijd niet altijd vol dus breng haar dan wat eerder naar bed.. misschien heb je er wat aan 🙂