8 Reacties
2 maanden geleden
Heb ik ook een tijd last van gehad! Gaat nu beter maar soms alsnog en veel lucht happen… Kan door vanalles komen… zo irritant… hier door veel melk/sterke toeschietreflex maar ook door krampjes. Soms kolf ik ook af maar advies van lactatiekundige was minimaal 3x te blijven aanleggen ivm borst weigeren. Denk dat t goed is even te onderzoeken wat de oorzaak is, en dan naar oplossingen te kijken? Bijv. Bij veel melk het eerste beetje weg te laten lopen/op te vangen? Of andere houdingen proberen? (Tegen de zwaartekracht in bijv.). Ik snap je angst helemaal!
2 maanden geleden
Bij mij werkt het meestal door in mn borst te knijpen in een doek. Ik zie dan dat mn melk er echt uitschiet. Als ik er een paar keer ik geknepen heb wordt het al minder en daarna drinkt mn baby meestal rustiger. En anders is het ook vaak een boertje die dwars zit, of krampjes.
2 maanden geleden
Hier hetzelfde. Schrik me elke keer helemaal wezenloos. Heb het idee dat hij de stroom aan melk niet aankan, maar het gebeurt niet alleen aan het begin, soms ook nog na 10 minuten. Dus ik denk dat eerste beetje afkolven geen zin heeft. Wel probeer ik nu achterover te liggen tegen de zwaartekracht in. ‘s Nachts voed ik liggend en gebeurt het nooit.
2 maanden geleden
Reactie op melis-19
Hier hetzelfde. Schrik me elke keer helemaal wezenloos. Heb het idee dat hi ...
De melk komt in golven, dus kan zeker wel. Bij mij is het ook weleens dat hij te afgeleid is en zich daardoor verslikt
2 maanden geleden
Hier ook een tijd last van gehad. Ik doe overdag bij goed gevulde borsten ook liggend voeden (net als snachts); verder d'r ademhaling in de gaten houden. Als ik d'r een paar tellen alleen maar hoor slikken en tussendoor niet hoor ademen, dan koppel ik haar even af zodat ze op adem kan komen. Op deze manier al een aantal verslikmomenten voorkomen :)
2 maanden geleden
Hier blok voeden ivm overproductie . Van 3 naar 6 uur op eigen tempo opgebouwd. Nu weer begonnen met afbouwen naar 4 uur blok voeden. De toestroom is ook stukken minder geworden. Ook geen/ veel minder last van verslikken. Bij haar zus was het veel erger, spoog ook veel van de voeding uit, volgens mij doordat de voeding te vlug en te veel in haar maagje kwam.