11 Reacties
4 dagen geleden
Ik had dit ook met mijn baby. Ik kolfde niet, maar gaf live borstvoeding, dus was minder een probleem. Maar na 6 weken alleen maar draagdoek legde mijn vriend haar een keer op haar buik in bed. Instant slaap voor 4 uur. Ik wist niet wat me overkwam en wat ik moest met mn tijd hahaha. Daarna beperkte dit zich tot slaapjes van drie kwartier, maar alsnog kan ik haar nu wakker maar moe weg leggen.
Ik weet dat het niet mag enzo, maar voor mij werkt het.
(Meegewogen dat ze in tummy time haar hoofd heel hoog op kan tillen, stevig matras, en dat het risico op ongevallen bij buikslapen groter is dan op de rug, maar alsnog klein).
Laat je vooral niet overtuigen door iemand (mij) op een baby forum als je je daar niet prettig bij voelt, maar je kunt het proberen.
4 dagen geleden
Reactie op Mandyr91
Ik heb mijn oudste tot 6 maanden overdag ieder dutje in de draagzak gedrage ...
Dankjewel, hoe deed je dat met kolven? Kolfde je om de 3 uur ? Ik om de 4 uur namelijk anders moet ik misschien ook weer om de 3 uur gaan kolven.
En in weet niet of je ook oppas had ? En hoe deden die het met je kindje? Want dat vind ik nog wel een dilemma
4 dagen geleden
Reactie op kitofl
Dankjewel, hoe deed je dat met kolven? Kolfde je om de 3 uur ? Ik om de 4 u ...
Wij hebben ervoor gekozen haar niet naar de opvang te doen , ze was onwijs eenkennig vanaf 2 maanden en een huilbaby, dus wij zagen opvang niet zitten. Ik ben dus ook gestopt met werken. Ik kolfde om de 3/4 uur, was maar net hoe het uitkwam, dat wisselde soms aan de hand van de slaapjes. Maar ik had altijd een voorraad in de koelkast aan melk voor +/-1,5/2 dagen. Dus als ik een keer een kolf moment oversloeg om wat voor reden, was dat geen ramp
4 dagen geleden
Wij hadden ook een draagzak baby en bleek, naast een temperamentvol kind, ook een enorme buikslaper. Het loste lang niet alle problemen op, maar zorgde wel voor enige rustmomenten.
4 dagen geleden
Hier ook een draagzak baby! Ik kolf dan wel niet, dus ik heb geen tips, maar wat ik even wil zeggen; Het is echt oké. Je hoeft niet aan slaaptraining te doen als je dat niet wilt. Alles is een fase en alles wordt vanzelf weer anders. Er zit niemand van 18 jaar nog bij mama in de draagza!
4 dagen geleden
Onze draagzak baby was van de één op de andere dag klaar om slaapjes in z’n bedje te doen overdag (avond nog wel draagzak en in de nacht doen we nog aan veilig samen slapen)! Daarvoor heb ik ook zó vaak gedacht… wanneer gaat deze fase over? (Ook al deed ik het met liefde) maar ineens was het goed… ik denk dat er echt maar weinig baby’s zijn die na een halfjaar nog steeds de draagzak nodig hebben.. dus dat het tijdelijk is, is een feit! Soms alleen lastig omdat je van te voren nog niet weet hoe lang deze fase duurt. Hier is het wel een buikslaper. We wiegen hem in slaap in z’n love to dream slaapzakje en als ‘ie goed slaapt, dan leggen we hem op z’n buikje met witte ruis aan!
4 dagen geleden
Hier ook een fulltime kolvende mama! Ik heb minder problemen met de dutjes an sich maar kom alsnog altijd matig uit met slaaptijden 😬. Hier werkt het fantastisch om haar in het wipstoeltje voor de bank te zetten, neus naar mij toe en dan kan ik al kolvend steeds wel gezellig wat kirren en kletsen. Scheelt weer filmpjes kijken. Die wipstoel is echt een uitkomst hier in huis, zo kom ik bijvoorbeeld ook aan douchen toe 😅.
4 dagen geleden
Ik weet niet of slaap trainen wel gaat helpen als je het al 2 weken probeert. Mijn baby slaapt ook alleen in de draagdoek (draagzak werkt ook al niet meer) en ik accepteer het maar. Soms probeer ik het bed weer een keer, en als dat niet lukt sla ik weer een week over.
Ik geef live bv maar kolf soms wel voor een flesje. Meestal kolf ik als de baby in een wippertje zit of de triptrap babykuip. Als ik echt weinig tijd heb geef ik zelfs het flesje in de triptrap terwijl ik kolf. Misschien kan je dat proberen?
4 dagen geleden
Ik zal zelf geen slaaptrainig uitvoeren maar het gewoon accepteren. Het gaat vast wel weer over. Zoals iemand anders al zei misschien op de buik leggen zodat ze toch nog steeds dat gevoel heeft.