10 Reacties

14 dagen geleden

Ik volg even want zit precies met hetzelfde dilemma!

14 dagen geleden

Pff same here

14 dagen geleden

Die van ons heeft dat af en toe ook. Soms helpt het bij hem om echt even een paar minuten bij hem te blijven zitten en de speen tegen te houden tot hij goed slaapt. Hij gooit de speen er namelijk altijd uit als hij goed in slaap is en heeft hem dan meestal niet meer nodig snachts. Onze oudste had het heel erg en daarbij viel zijn speen ook altijd uit bed🥲 tegen de tijd dat hij de speen zelf kon pakken hebben we drie extra spenen in bed gelegd, voor het geval er weer een uit zou vallen. 😂

14 dagen geleden

Hier hetzelfde 🙈

14 dagen geleden

Ik snap je heel goed. Tussen de 6/9 maanden gaan kindjes inderdaad zelf hun speel leren pakken. Het is handig er dan een speendoekje aan te doen zodat ze hem kunnen vinden en je kunt nu, als hij al een beetje grijpt kun je overdag prima oefenen hiermee. Dus gewoon ipv spelen hem zijn speentje in zijn hand geven en kijken of hij hem in zijn mond krijgt. Bij ons vond ik het heel fijn dat we de speen toch gehouden hebben tot 2,5. Het was voor haar echt een pavlov voor slapen. Dus als wij bijvoorbeeld gingen autorijden tijdens gaar middagdut kreeg ze dr speen en ging ze wel tukken. Of tijdens reizen, het was echt een comfort dingetje voor haar!

14 dagen geleden

Zelfde hier, ik blijf dan even bij haar tot ze in een wat diepere slaap is zodat ze niet meteen wakker wordt als haar speen uitvalt.

14 dagen geleden

Oh ja, tegen het uit bed vallen van de speen heb ik een speenkoord, zou niet weten hoe ik het zonder moet doen😅 onze kamer is zo krap dat ik ‘s nachts lastig onder de co-sleeper kan duiken om ‘m op te rapen dus echt een uitkomst dat koord 😃

13 dagen geleden

Zou niet te snel dan weer naar beneden gaan, hier blijf ik zelf vaak even op de trap zitten of in de kamer ernaast en als hij echt slaapt en de speen inhoud ga ik naar boven (woonkamer is boven). Of naast hem zitten en de speen wat tegenhouden of zijn armpjes tegenhouden waarmee hij de hele tijd de speen eruit haalt. Soms laat ik hem ook wat aanklooien en ben ik in kamer ernaast was aan het opbouwen ofzo, gaat dan niet huilen. Wordt dan steeds wat minder met speen uitdoen en op gegeven moment slaapt hij. Weet niet of hij echt gaat huilen als de speen weer uit gaat? Heb je een partner waarmee je dit kan verdelen? En misschien vinden opa en oma het helemaal niet zo erg om naar boven te lopen voor de speen? Ook belangrijk om voor jezelf ruimte te maken hoor en niet te bezwaard voelen! Mijn zoontje gaat binnenkort ook bij schoonouders logeren, ja dan moeten ze er drie keer uit waarschijnlijk maarja dat doen wij al maanden en zij zijn toch met pensioen, zat tijd om bij te slapen denk ik dan maar 😂

13 dagen geleden

Ooh wat een gedoe he! Vermoeiend. Wat hier goed heeft gewerkt: altijd als je de speen teruggeeft niet meteen zelf in zn mond stoppen. Maar in zn hand leggen en zn hand naar zn mond brengen. Dus dan doet hij het ‘zelf’ Zo leren ze het het snelst!

13 dagen geleden

Misschien iets langer ernaast blijven zitten tot ze echt in diepe slaap is? Dan zal ze waarschijnlijk niet meer (direct) wakker worden al die uit valt. Kans dat als ze snachts wakker wordt, wel echt de speen nodig houdt om weer in te slapen. Bij mijn dochter hebben we vanaf 7/8 maanden echt geoefend toen. Als ze snachts wakker werd, niet meer speen in dr mondje stoppen maar in haar handje en die naar haar mond brengen. Na 2 nachten deed ze het opeens zelf. Vanaf dat moment (tot nu, 2,5 jaar) is die speen echt vooral héél fijn geweest!