Mijn zoontje van bijna 23 weken slaapt met een speentje. Overdag beperk ik de speen, enkel tot wanneer het echt nodig is. Denk aan ziek, tandjes die doorkomen etc. De speen is op dit soort momenten heel nuttig, waardoor ik er wellicht nog niet vanaf wil. Ik heb dit wel geprobeerd toen hij rond de 4 maanden oud was. Dit was echt een drama!! Hij was de hele tijd wakker in de nacht en op momenten dat die overdag overstuur was kreeg ik hem heel moeilijk stil. Nu is het grootste nadeel dat ik tijdens zijn dutjes overdag en zijn slaap in de nacht de speen moet teruggeven. Nu valt het in de nacht nog mee, maar in de avond als ik net even op de bank een filmpje wil kijken, dan kan ik echt soms 10x naar boven voor die speen. Ik kan hierdoor eigenlijk nooit een avondje even rustig op de bank liggen of even weg, omdat ik andere mensen denk aan opa/oma niet wil opzadelen met het constant naar boven lopen voor die speen. Heeft iemand de gouden tip馃ス Ik lees online dat ze op een gegeven moment zelf de speen terug kunnen doen, is het dan maar wachten tot dat moment? Iemand ervaring met oudere kindjes die dit mee hebben gemaakt? Voel me soms echt radeloos en het breekt mij echt op. Je leeft als ouder soms echt naar het moment dat je kindje in bed ligt en gaat slapen, en dan hoop je even rustig me time te hebben, maar dan blijf je dus bezig馃槶 Misschien zeur ik wel en verwacht ik teveel, maar ik hoop dat iemand wellicht wat tips heeft馃ス